Тепер офіційно: функції керівника медзакладу розділили на управлінські і медичні

З 1 січня 2019 року в Україні функції директора та медичного директора будуть чітко розмежовані: директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, а медичний директор - виключно питаннями медицини. Нікого не звільнятимуть: усі головні лікарі та інші медичні працівники виконуватимуть свої функції без змін до терміну дії їхніх договорів. Відповідний наказ від 31.10.2018 № 1977 затвердили у МОЗ України.


Наразі усі функції - і адміністративні, і медичні - в українських медзакладах виконує головний лікар. Це величезний масив роботи, який у багатьох розвинених країнах світу виконує два фахівця - генеральний директор займається ключовими адміністративними питаннями, а медичний директор курує усі медичні процеси. Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах-членах Європейського Союзу. З січня 2019 року такий механізм буде і в Україні.

 

ХТО КЕРУВАТИМЕ МЕДЗАКЛАДОМ: ПРО ПОСАДУ ДИРЕКТОРА/ГЕНЕРАЛЬНОГО ДИРЕКТОРА

Генеральний директор або директор закладу займатиметься питаннями господарської діяльності, керуватиме виробничо-господарською та фінансово-економічною діяльністю закладу. Він займатиметься:

  • стратегічним плануванням;
  • формуванням бюджету;
  • координацією роботи закладу;
  • аналізом економічної ефективності;
  • організовуватиме роботу та ефективну взаємодію всіх структурних підрозділів;
  • забезпечуватиме залучення коштів на інвестиційні потреби закладу тощо.

До 2022 року обіймати посаду директора на конкурсній основі може претендент з гуманітарною освітою, правознавець, економіст, лікар, управлінець.

З 2022 року претенденти, які не мають управлінської або менеджерської освіти у галузі знань «Управління та адміністрування» або «Публічне управління та адміністрування», повинні будуть додатково здобути її.

 

ПОСАДА МЕДИЧНОГО ДИРЕКТОРА

З 2019 року посада медичного директора вводиться в довідник медичних професій.

Медичний директор займатиметься виключно питаннями медицини, зокрема:

  • розробкою та впровадженням системи безперервного удосконалення якості послуг у медзакладі на основі принципів доказової медицини;
  • організацією надання пацієнтоорієнтованих послуг;
  • координацією зовнішньої та внутрішньої взаємодії підрозділів закладу охорони здоров’я;
  • організацію безперервного професійного розвитку медичного персоналу;
  • впровадженням сучасних методик діагностики та лікування;
  • організацією медичної допомоги при надзвичайних ситуаціях;
  • оцінкою якості надання медичної допомоги тощо.

 

ЩО БУДЕ З ГОЛОВНИМИ ЛІКАРЯМИ

Головні лікарі, які вже уклали чи укладуть трудові договори до моменту, коли наказ вступить у дію (1 січня 2019 року), працюватимуть за старою моделлю - керуватимуть і адміністративними, і медичними процесами - до терміну, визначеного у договорі.

Після завершення терміну дії договору головні лікарі зможуть пройти конкурс як на посаду генерального директора, так і на посаду медичного директора закладу охорони здоров’я.

Зміни до Довідника кваліфікаційних характеристик погоджено без зауважень Міністерством соціальної політики України, Спільним представницьким органом сторони роботодавців на національному рівні та узгоджено позиції зі Спільним представницьким органом репрезентативних всеукраїнських об’єднань профспілок на національному рівні.

МОЗ

Наш сайт корисний для вас?

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (4)
Олег
05.11.2018
Щас один "курує", а то будут два курувати, 2 машини сраку возити, 2 водія, 2 секретутки і т.д., думаю буде весело.
Дмитрий
05.11.2018
Только один вопрос: если "Такі кадрові рішення вже десятки років ефективно діють у всьому світі, зокрема у багатьох країнах-членах Європейського Союзу" почему эти изменения вносят только сейчас?!?! реформа б@#$& уже практически ГОД идёт!!!
люба
06.11.2018
Думали б як підняти зарплату всьому персоналу лікарень , а не тільки роздувати адмінперсонал із 20 тис. і більше зарплатами
123
13.11.2018
Погоджуюсь із Любою, люди добрі , а хто буде виконувати накази тих двох директорів знову прості люди за мінімальну заробітну плату. Чи ви вже там зовсім всі подуріли. А чому один не може справитися. Якщо не справляється то може знайти ліпшого, а не робити з одного два. І ще одне запитання, а що будуть робити заступники чи як таких вже не буде.
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі