ГНСУ: о налоговой отчетности, проблемных вопросах выписки и регистрации налоговых накладных и бухгалтерского ПО
Государственная налоговая администрация в письме от 26.03.2012 г. № 5330/6/15-3515 относительно налоговой отчетности в разрезе контрагентов — плательщиков единого налога, а также проблемных вопросов выписки и регистрации налоговых накладных рассмотрела ряд проблемных вопросов плательщиков налогов и сообщает следующее.
Делать выводы относительно целесообразности приложения ОК к декларации по прибыли пока что нельзя. Необходимо дождаться результатов анализа информации, которую содержит указанное приложение, хотя бы за несколько отчетных периодов.
С целью упрощения процедур обмена налоговыми накладными между налогоплательщиками и обеспечения качественного администрирования НДС поддержана возможность, при условии внесения соответствующих изменений в действующее законодательство, плательщикам НДС — продавцам отправлять покупателям налоговые накладные в электронном виде с соблюдением требований относительно регистрации электронной подписи после регистрации их в Едином реестре налоговых накладных.
Относительно работы программного обеспечения «M.E.doc» в письме отмечено следующее.Для формирования налоговых документов в электронном виде налогоплательщик самостоятельно выбирает программное обеспечение: собственной разработки, созданное коммерческими организациями или бесплатный продукт ГНСУ.
Поэтому в случае возникновения проблем технического или методологического характера в программе «M.E.doc» налогоплательщикам следует обращаться к разработчикам этой программы. В контексте данной проблемы авторы письма сообщают, что передали разработчикам все замечания по работе указанного программного обеспечения, которые были получены от плательщиков налогов.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВАСЛУЖБА УКРАЇНИ
ЛИСТ
від 26.03.2012 р. № 5330/6/15-3515
ДПСУ розглянула звернення асоціації щодо податкової звітності в розрізі контрагентів — платників єдиного податку, а також проблемних питань виписки та реєстрації податкових накладних та повідомляє таке.
1. Щодо податкової звітності в розрізі контрагентів — платників єдиного податку.
У зв’язку із прийняттям Закону України від 04.11.2011 р. № 4014-VI «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України щодо спрощеної системи оподаткування, обліку та звітності» п. 152.3 ст. 152 Податкового кодексу України (далі — Кодекс) доповнено новими абзацами, положеннями яких передбачено, що платники податку разом із відповідною податковою декларацією подають органу ДПС перелік доходів та витрат платника податку в розрізі контрагентів — платників єдиного податку, до якого включаються операції, здійснені таким контрагентом.
Форма та порядок складання такого переліку доходів та витрат встановлюються у порядку, визначеному ст. 46 Кодексу.
З метою контролю, уникнення ухилення від оподаткування та удосконалення форм податкових декларацій з податку на прибуток розроблено та затверджено наказ МФУ від 21.12.2011 р. № 1684 «Про внесення змін до деяких наказів Міністерства фінансів України», яким внесено зміни до форм податкових декларацій з податку на прибуток шляхом доповнення їх новим додатком, який містить перелік доходів та витрат контрагентів — платників єдиного податку, до яких включаються операції, здійснені такими контрагентами.
Оскільки на даний момент додаток ОК ще неподавався платниками податку (термін подання податкових декларацій не настав), робити висновок щодо доцільності або недоцільності його наявності неможливо.
Таким чином, виключення норми щодо розкриття даних щодо доходів та витрат платників єдиного податку є передчасним. Висновок можна буде зробити лише на підставі аналізу інформації, яку містить зазначений додаток, хоча б за декілька звітних (податкових) періодів.
2. З метою спрощення процедур обміну податковими накладними між платниками податків та забезпечення якісного адміністрування ПДВ підтримана можливість, за умови внесення відповідних змін до чинного законодавства, платникам ПДВ — продавцям надсилати покупцям податкові накладні в електронній формі з дотриманням вимог щодо реєстрації електронного підпису після реєстрації їх у Єдиному реєстрі податкових накладних.
3. Можливість отримання відомостей із ЄРПН як покупцями, так і платниками ПДВ — продавцями вже реалізовано у програмному забезпеченні «Ведення Єдиного реєстру податкових накладних».
4. Щодо розробки та впровадження електронного сервісу «Кабінет платника податків».
На даний момент погоджується проект наказу «Про затвердження Концепції створення Електронного кабінету платника податків», яким затверджується План заходів з розробки та впровадження в експлуатацію АС «Електронного кабінету платника податків».
5. Щодо роботи програмного забезпечення «M.E.doc».
Для формування податкових документів в електронному вигляді платник податків обирає будь-яке програмне забезпечення, яке формує вихідний файл у форматі, затвердженому наказом ДПАУ від 03.05.2006 р. № 242, власної розробки або створене комерційними організаціями.
Також платник податків може користуватися програмним забезпеченням, розробленим ДПСУ, яке можна безоплатно отримати в органі ДПСУ за місцем реєстрації платника податків чи на офіційному web-сайті ДПСУ у розділі «Платникам податків про електронну звітність» ® «Програмне забезпечення».
Оскільки платник податків самостійно обирає програмне забезпечення для ведення бухгалтерського обліку «M.E.doc», то у разі виникнення проблем технічного або методологічного характеру йому необхідно звертатися до розробників даного програмного забезпечення.
Водночас повідомляємо, що всі зауваження щодо роботи зазначеного програмного забезпечення, які були отримані ДПСУ від користувачів зазначеного програмного забезпечення, доведені до розробників для розгляду та врахування у роботі.
Заступник Голови А. Ігнатов