Новая книга учета доходов и расходов предпринимателей на общей системе: в какой форме вести и как зарегистрировать?
ГУ Міндоходів у Харківській області нагадує, що для спрощення обліку ведення книги доходів і витрат фізосіб-підприємців, які обрали загальну систему оподаткування або провадять незалежну професійну діяльність, Міндоходів наказом від 16.09.2013 р. № 481 затвердило нову форму Книги обліку доходів і витрат та Порядок її ведення.
Новим Порядком ведення Книги обліку доходів і витрат передбачено, що Книга ведеться за вибором платника податку в паперовому або електронному вигляді.
У разі обрання самозайнятою особою ведення Книги у паперовому вигляді вона повинна подати до контролюючого органу за основним місцем обліку примірник Книги для реєстрації.
У разі обрання самозайнятою особою ведення Книги в електронній формі така особа зобов’язана:
— отримати посилені сертифікати відкритих ключів, сформованих акредитованими центрами сертифікації ключів, уключених до системи подання податкових документів в електронному вигляді;
— укласти договір про визнання електронних документів із контролюючим органом;
— сформувати заяву на отримання Книги і надіслати її до контролюючого органу за місцем податкового обліку засобами електронного зв’язку з дотриманням умов щодо реєстрації електронного підпису підзвітних осіб у порядку, визначеному законодавством.
Після отримання самозайнятою особою повідомлення про реєстрацію Книги така особа здійснює операції з її ведення згідно з чинним Порядком.
Зверніть увагу, що у Книзі в електронному вигляді допускаються виправлення помилок або коригування шляхом доповнення рядка, в якому відображається від’ємне або позитивне значення.