Заполняем новую книгу учета доходов и расходов для предпринимателей
ГУ Міндоходів у Сумській області пояснило особливості заповнення нової книги обліку доходів і витрат, яку ведуть фізичні особи — підприємці та самозайняті особи, затвердженої наказом Міндоходів від 16.09.2013 р. № 481.
Так, нова форма книги містить 9 граф (у попередній книзі їх було 12). Книгу можна вести як у друкованому, так і в електронному вигляді (за вибором платника податку). Для цього в порядку ведення книги прописано низку процедур (окремо для паперового варіанту, окремо для електронного варіанту книги), пов’язаних з її реєстрацією в органі Міндоходів.
Записи у книзі виконуються за підсумками робочого дня, протягом якого отримано дохід.
У порядку ведення книги обліку доходів і витрат зазначено, що фізичні особи — підприємці, зареєстровані як платники ПДВ, не включають до витрат і доходів суми ПДВ, які входять до ціни придбаних або проданих товарів, робіт і наданих послуг.
Також податківці зауважили, що окремий порядок внесення відомостей до книги встановлено для самозайнятих осіб. Дані книги заповнюються у гривнях із копійками і використовуються самозайнятою особою для заповнення податкової декларації про майновий стан і доходи.
Детально про нову книгу обліку доходів та витрат читайте в газеті «Податки та бухгалтерський облік», 2013, № 84, с. 5.