Первичные документы на товары предприниматели должны сохранять не менее трех лет
ГУ Міндоходів у Сумській області нагадує, що фізособи-підприємці повинні мати первинні документи, які підтверджують придбання товарів для реалізації. Адже це документ, який містить відомості про господарську операцію та підтверджує її здійснення. До таких документів, зокрема, належать: накладна на товар і виписка з банку, квитанції про оплату, чек або інший документ, що підтверджує оплату товарів, робіт, послуг. На їх основі заповнюються Книги обліку доходів та витрат, складається податкова звітність.
Податківці пояснюють, що зберігати первинні документи, а також документи, пов’язані з виконанням вимог законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи, потрібно не менш як 1095 днів із дня подання податкової звітності. Тобто первинні документи на товари підприємці повинні зберігати не менше ніж три роки.
Якщо такі документи пов’язані з предметом перевірки, проведенням процедури адміністративного оскарження або судового розгляду, вони повинні зберігатися до закінчення перевірки та передбаченого законом строку оскарження прийнятих за її результатами рішень та/або вирішення справи судом, але не менше трьох років.
Пам’ятайте, що у разі втрати, пошкодження або дострокового знищення первинних документів платник податків зобов’язаний у п’ятиденний строк із дня такої події письмово повідомити контролюючий орган за місцем обліку. Платник податків зобов’язаний відновити втрачені документи протягом 90 календарних днів.