В Украине вводят систему GPS-мониторинга для автоперевозчиков
Міністерство інфраструктури та Державна інспекція України з безпеки на наземному транспорті підготували технічні вимоги до розробки програмного забезпечення GPS-моніторингу транспортних засобів автоперевізників. Таким чином, буде створена єдина система диспетчерського контролю за допомогою супутникової навігації, до якої повинні бути підключені всі транспортні засоби, залучені до пасажирських перевезень в Україні.
Здійснювати загальний контроль майбутньої системи GPS-моніторингу автоперевізників доручено Державній інспекції України з безпеки на наземному транспорті, на базі якої буде створено єдиний диспетчерський пункт.
Урядові аналітики зазначають, що GPS-моніторинг — не лише данина європейським нормам у сфері пасажироперевезень. Передусім це контроль за безпекою. Так, якщо на сьогодні GPS-навігатори в обов’язковому порядку повинні бути встановлені на автобусах, що працюють на міжрегіональних маршрутах, то у 2014 році така вимога буде висунута й до внутрішньообласних перевізників.
Технічні вимоги до програмного забезпечення GPS-моніторингу проходять останні затвердження у профільному міністерстві, після чого буде оголошено тендер серед провідних GPS-компаній на створення системи моніторингу.
Головні вимоги до системи — це параметри дотримання графіка маршруту і швидкісного режиму. Саме ці ключові дані, які впливають на безпеку руху, мають у режимі онлайн надходити до єдиного аналітичного центру. Крім того, обов’язковою вимогою до оператора, який братиме участь у тендері, є покриття всієї території України.
При цьому GPS-трекери, які були встановлені на транспортні засоби ще до запровадження єдиної системи GPS-моніторингу, не заборонятимуть. Головне, щоб це обладнання надавало на сервер необхідну інформацію для здійснення Укртрансінспекцією державного контролю.