245 0

Государственные закупки требуют адекватных рыночных механизмов

На цьому наголосила заступник Міністра охорони здоров’я України Наталя Лісневська під час зустрічі з представниками провідних фармацевтичних виробників, профільних асоціацій, пацієнтських та громадських організацій.

Нарада, що відбулася сьогодні, 13 травня 2014 р., в МОЗ України, була присвячена новим варіантам співпраці МОЗ України з фармкомпаніями в забезпеченні виконання ряду державних програм, а саме питанням можливості укладання довгострокових контрактів на закупівлі і надання учасниками тендерних торгів частини лікарських засобів на безоплатній основі та законодавчого врегулювання цих питань.

Приводом для зустрічі стало проведення державних закупівель лікарських засобів та медичних виробів 2014 року у повному обсязі на тлі здорожчання ліків. Аби здійснити задумане, необхідно частину закуплених товарів отримати із великою знижкою. Окрім цього, наприкінці квітня Уряд доручив МОЗ України в місячний термін надати чіткі пропозиції щодо змін в законодавстві, які б поліпшили процедури державних закупівель та дали змогу виконати державні програми з лікування.

На думку представників фармацевтичних виробників, яку вони озвучили під час зустрічі, аби пацієнти отримали дешеві ліки за державний кошт, на законодавчому рівні варто чітко розділити поняття благодійної і гуманітарної допомоги, які оподатковуються, та великої товарної знижки, яка в міжнародній практиці називається «free goods» та застосовується в держзакупівлях ліків як додаткове надання препаратів за спеціальними цінами.

На їх переконання, якщо у держави є бажання отримати таку допомогу від учасників торгів, то саме це поняття варто увести до українського законодавства. Це дозволить звільнити продукцію зі суттєвою знижкою від оподаткування, виробити взаємовигідні ринкові механізми та визначити чітку процедуру оголошення переможців таких торгів. Тим паче, що ще декілька років тому закон України «Про державні закупівлі» передбачав норму надання донації (безоплатного товару) як альтернативної пропозиції – нині вона відсутня.

Тому учасники зустрічі домовилися до кінця тижня провести аналіз законодавства та обґрунтувати відповідні зміни в нормативно-правових актах щодо уведення нової норми ціноутворення при державних закупівлях. А також надати відповідні пропозиції яких саме юридичних документів мають стосуватися ці нововведення.

«Ми нині знаходимося в унікальній ситуації, коли спільно з виробниками можемо запропонувати державі та ринку нові правила гри – прозорі та ефективні. Адже державні закупівлі потребують адекватних ринкових механізмів, оскільки їх процедура є саме ринковою» - зазначила під час зустрічі заступник Міністра охорони здоров’я України Наталя Лісневська.

За її словами, державні закупівлі в сфері охорони здоров’я, у порівнянні з іншими, мають доволі складну лікарську специфіку.


«Пріоритетом медичних закупівель не може бути вартість – для нас має бути першочерговим безпечність та якість ліків, звичайно, при розумній ціні», - так Наталя Лісневська охарактеризувала підготовку відповідного законопроекту про особливості державних закупівель в сфері охорони здоров’я, який вже готується фахівцями МОЗ України.


Щодо укладання рамкових угод із виробниками, то учасники зустрічі дійшли висновку, що це питання, як то кажуть, на перспективу. Адже цього року підписання таких контрактів неможливе, оскільки діючий Бюджетний Кодекс регламентує державні закупівлі в рамках календарного року. Тому варто мати розуміння, яким чином необхідно змінити законодавство, аби передбачити укладання таких угод в майбутньому.


Також під час наради були порушені питання укладання прямих контрактів з виробниками і валютних ризиків, пов’язаних з ними, та питання можливості проведення переговорних закупівель.


загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)