Інформація по темі "" | Публікації по тегу
28.11.24
1030 3
Друкувати
Обране

Автоматизація бізнесу: 30+ програм на заміну російських «1С» та BAS

В Україні досі існує серйозна проблема — російський, ворожий софт. Під час війни державні компанії та бізнес все одно продовжують закуповувати та обслуговувати бухгалтерські та інші програми, пов’язані з країною-агресором.

 На нещодавній конференції «Своє.ІТ 2024 — Шоурум українського ПЗ» CEO української компанії IT-Enterprise Олексій Щербатенко розповів, що з 2017 року 2151 державна компанія придбала ворожий софт і заплатила за це 860 мільйонів гривень.

«З 2022 року на ворожий софт було витрачено 460 млн грн державними компаніями через систему закупівель ProZorro. А з початку 2024 року витратили 91 млн грн. Лідерами серед держкомпаній, які купили найбільше ворожого софту з початку повномасштабного вторгнення, є енергокомпанії та вищі навчальні заклади», — заявив Олексій Щербатенко.

Тобто виходить, що ворожим ПЗ користуються ті установи та компанії, які активно обстрілюються росією. За різними оцінками експертів, софтом, який має російське походження або коріння, на 2023 рік користувалося майже 70% українського бізнесу. Ризиками використання російського ПЗ, про які фахівці говорять ще з 2014 року, є фінансування країни-агресора, відсутність кібербезпеки, можлива здача геолокації важливих підприємств та інформації про пересування вантажів, адже російські розробники можуть спокійно доповнити пакет своїх послуг шкідливим програмним забезпеченням. Чому влада не може заборонити використання ворожого софту? Чому український держсектор та бізнес загалом не відмовляються повністю від російських IT-рішень?

Ми вирішили знайти відповіді на ці питання, тому поспілкувались з фахівцями про програмні продукти для автоматизації бізнесу, а також зібрали 30+ програм-аналогів на заміну ворожих «1С» та BAS.

Російське лобі, оманлива реклама та необізнаність

Програмні продукти російської компанії «1C» «вкорінились» в Україні ще у кінці 1990-х років. Поступово вони стали одними із найпопулярніших IT-рішень для бухгалтерського, податкового, управлінського обліку та керування підприємством. Йдеться в першу чергу про програми «1С:Бухгалтерія» та «1С:Підприємство». Засновником компанії «1C» є росіянин Борис Нуралієв. За оцінкою російського Forbes на 2021 рік, він входив до списку 200 найбагатших бізнесменів рф зі статками $0,95 млрд.

Довідка: за даними видання «Проект»Борис Нуралієв співпрацює з міноборони рф, росгвардією та ВПК — фірма «1С» з 2014 року обслуговує щонайменше 15 оборонних підприємств; юросіб, які підконтрольні міноборони; військові частини; а також як мінімум обслуговувало російських юридичних осіб, що ведуть діяльність на анексованій росією території України (Мінфін Криму, Кримгазмережі, МДЦ «Артек» та інші).

Зброя, яку допоміг зробити — балістичні ракети «Булава» та «Синева»; крилаті ракети «Гранит», «Базальт», «Яхонт», «Малахит», «Вулкан», «Брамос»; РСЗВ «Торнадо-С»; вибухові речовини та детонатори; рухомі пункти розвідки та управління «Овод-М-СВ» (9С80 та 9С80М1); радіолокаційні станції 1Л122М1-ТБ, 92Н6А, що використовуються в С-400; корабельні системи вентиляції та кондиціювання; засоби зв’язку; літаки Су-30 та тренувальні літаки; супутники розвідки «Барс-М», «Лотос-С»; навігаційні системи Глонасс/GPS.

У 2017 році РНБО ввела санкції проти компаній із російським капіталом. «1С» потрапила під них. Попри те, що в Україні не бракувало власного бухгалтерського софту, український бізнес де-факто продовжив користуватися цією програмою. Цікаво, що під санкції потрапив не програмний продукт «1С», а юрособа виробник програми та лише деякі юрособи — франчайзери, дилери та дистриб’ютори продукту. За даними експертів, правонаступником «1С» став зареєстрований у Польщі продукт BAS (Business Automation Software), який продають в Україні як альтернативне рішення. Цей продукт називають переупакованою «1С». Ще у 2022 році портал DOU у розслідуванні докладно розповідав, як система BAS стала правонаступницею «1С» після накладання санкцій.

Як повідав нам підприємець і консультант з ERP Odoo Антон Піскун, «1С» та BAS до цього часу займають більшу частину ринку автоматизації бізнесу. «Багато компаній, які впроваджують BAS, кажуть, що це чисто український продукт, але всі чудово розуміють, що це клон «1С», який з’явився у 2017 році після санкцій. Схожий інтерфейс і код на якому написаний продукт не залишає сумнівів звідки ноги ростуть. Використання такого софту несе масу ризиків для бізнесу. За орієнтовними оцінками, понад 80% українських підприємств (а деякі кажуть, що понад 90%) точно все ще використовують такі продукти у себе», — зазначив фахівець.

Указом президента Володимира Зеленського №601/2024 від 2 вересня 2024 року було введено в дію рішення РНБО щодо нових санкцій, у які потрапила вся лінійка продуктів BAS. Заборона використання підсанкційного ПЗ поки що стосується тільки держпідприємств і установ.

У мережі можна знайти інформацію про те, що продукти BAS, які базуються на архітектурі «1С», підтримує та супроводжує в Україні ГО «Спілка автоматизаторів бізнесу» (САБ). Вона надає підтримку користувачам програм для автоматизації бізнесу через договір Інформаційно-технологічного супроводу.

За словами Co-founder та CBDO Clarity Ukraine Віталія Курдюмова, система BAS з’явилася як відповідь на ризик відмови українських компаній від російського софту «1С:Підприємство». «В «1С» була змінена оболонка, тобто користувацький інтерфейс. Ланцюжок юридичних документів постачальника ліцензій веде до бенефіціарів десь у Польщі. Це дає підставу тим, хто впроваджує BAS, стверджувати, що ця система не є російським продуктом. Але факти наступні — система архітектурно повторює «1С», в неї та ж внутрішня мова розробки — з макро-командами російською мовою, BAS займаються всі колишні партнери «1С». І всі ці партнери є членами Спілки Автоматизаторів Бізнесу», — сказав експерт.

Щодо безпеки, то він пояснив наступне: якщо систему не оновлювати та тримати в закритому інформаційному периметрі компанії, то є очікування, що «1С» та BAS можуть бути безпечними. Але не оновлювати такі системи неможливо, адже виходять нові функції, в тому числі для сумісності з новими версіями інших систем та середовищ, тож саме при оновленні ядра постачальника може потрапити шкідливий код з країни-агресора.

Керівниця ж проєкту MASTER: Бухгалтерія Марія Галелюка вважає, що цей софт є реально небезпечним для українського бізнесу. «По-перше, він несе інформаційну небезпеку: від втрати доступу до даних (а такі прецеденти вже траплялись), до використання даних компанії третіми особами через відсутність необхідного захисту інформації. Крім того, цей софт не має актуальних оновлень згідно з законодавством, тож бізнеси мають певні ризики отримати штраф у разі невірної подачі звітності. Ну і ще один ризик — це податки. Податки, які сплачуються з цього софту на користь росії і є вкладом у ракети, що летять на територію України», — заявила фахівчиня.

Крім того, бухгалтери на форумах пишуть про схожість програм «Українська бухгалтерська система» (‎УБС) та «‎Парус». Перша позиціюється як українська розробка, а друга є російською підсанкційною бухгалтерською програмою — як і «1C». Також в Україні активно ще використовують системи «UA-Бюджет» та KBS. Підсанкційна «UA-Бюджет» створена на основі «1С», а KBS має ідентичний інтерфейс та структуру з «UA-Бюджет». Ці продукти фахівці також відносять до ворожого софту, адже вони лише імітують українські розробки.

Куди ж дивляться законодавці на 11-й рік війни з рф, спитаєте ви? У ВР наразі існує як мінімум три законопроєкти, які можуть змінити ситуацію. Один з них — проєкт закону №11492, ініціатором якого є прем’єр Денис Шмигаль. У серпні 2024 року на сайті уряду було повідомлення, що Кабмін підтримав законопроєкт про заборону використання російських програм.

«Вже скоро українські компанії мають повністю відмовитися від програм країн-агресорів задля збереження національної безпеки. Держспецзв’язку за завданням РНБО розробила цей законопроєкт. Він посилює санкційне законодавство щодо переліку цифрових продуктів. Це розповсюджується на програмні й інформаційні ресурси, створені російськими компаніями чи будь-якими представниками країн, які мають стосунок до діяльності країн-агресорів чи терористичних організацій», — зазначалося у повідомленні.

Також існує альтернативний законопроєкт №11492-1 від групи депутатів та проєкт закону №10186 від депутата Мар’яна Заблоцького, який стосується заборони безпосередньо ворожого програмного забезпечення для податкового та бухгалтерського обліку. Всі ці законопроєкти опрацьовуються в комітетах і невідомо, коли будуть проголосовані.

Чому ж тоді український бізнес не відмовляється від російського програмного забезпечення? На це питання є декілька відповідей. Деякі фахівці кажуть, що використання «1С»/BAS пропонує концепцію «управлінського обліку», якої немає в жодній західній обліковій платформі, адже ці системи мають вбудований механізм для автоматизації ухилення від оподаткування. Багато компаній звикли до таких механізмів. Вони не бажають перелаштовувати вибудовані бізнес-процеси в тому числі й через високу вартість переходу на новий продукт. Хоча насправді в Україні вже існує чимало вітчизняних та іноземних аналогів, які пропонують компаніям різні знижки та вигідні умови з придбання ліцензії.

Тим часом так зване «російське лобі» витрачає великі бюджети на рекламу в мережі та просуває перехід із російського ПЗ на нове, міжнародне. Так, наприклад, російська iiko запустила міжнародний бренд Syrve, на який вже «купилися» українські компанії. Також деякі такі фірми можуть спокійно публікувати пости про підтримку України, а їхні материнські компанії продовжувати платити податки до бюджету рф.

За словами Антона Піскуна, ситуація потроху змінюється, але війна таки заважає. «Ситуація однозначно змінюється, але війна та невизначеність гальмує цей процес. Перехід на інші рішення — це зажди болючий процес для більшості користувачів. Бухгалтери — народ консервативний. Перехід на інші рішення завжди означає додаткові витрати на впровадження та кастомізацію рішення під себе. А на це не завжди є кошти. Але вихід є — можна залучати гранти», — підсумував підприємець.

На думку ж Віталія Курдюмова, впроваджень «1C»/BAS в Україні стає менше, а фахівці по цих продуктах перенавчаються на альтернативні системи. Цьому сприяє великий інтерес і цікавість ринку до нових систем.

«З іншого боку, є консервативна позиція досить великої частини компаній, які багато років працюють на «1C»/BAS, інвестували в доробку і шліфовку під власний бізнес цих систем, і розуміють наскільки складно їм буде робити нові проєкти для проходження подібного шляху з новими системами. Також відіграє роль низька (а іноді навіть безплатна) ліцензійна вартість російських систем. Ризик кібернебезпеки при цьому сприймається досить легковажно. Тому шлях повної відмови від російських продуктів буде тривати певний час. Моя оцінка, яка також збігається з оцінками інших гравців ринку, критичний перехід від «1С»/BAS на альтернативні системи займе щонайменше 5 років. Далі для обслуговування російських систем буде не вистачати фахівців, а реноме продуктів перетвориться на маргінальне», — зазначив CBDO Clarity Ukraine.

Керівниця ж проєкту MASTER: Бухгалтерія Марія Галелюка також зазначила, що ситуація змінюється, але коливання на ринку існують. «У 2022 році бізнеси почали масово відмовлятись від ворожого софту, у 2023 тенденція відмови зберігалась. Але у 2024 році члени САБ вдаються до доволі потужного та агресивного просування BAS. Ми бачимо їх рекламу, навчальні матеріали та знаємо, що їх спеціалісти не відповідають прямо з приводу того, що цей софт є ворожим. Вірю, що ринок буде надалі розвиватись в бік заміни ворожого софту власним», — підсумувала Марія.

Як викоренити ворожі «1С» та BAS? 30+ програм-аналогів

Все на тій же конференції «Своє.ІТ 2024 — Шоурум українського ПЗ», як пише видання Mind, компанії запропонували три паралельні шляхи для викорінення ворожого програмного забезпечення: промоція державою та ІТ-бізнесом вітчизняного софту; заборона купівлі ворожого ПЗ та введення реальних, а не номінальних санкцій за такі трансакції після перехідного періоду; державні грантові програми на закупівлю українського софту.

Виявилося, що другий пункт не «знайшов» відгуку у представників влади. «Заборона змушує людей переходити «у тінь». Має бути баланс між ліберальною політикою уряду й національною безпекою», — заявив під час обговорення директор департаменту регуляторної політики та підприємництва Мінекономіки Олександр Палазов.

Оскільки в Україні все ж існує власне ПЗ, яке функціонально співставне з продуктами «1С», продається за схожою ціною та повністю покриває потреби бухгалтерії та автоматизації, ми вирішили зібрати майже повний список. Тож не зволікайте, не йдіть у «тінь», а переводьте свої бізнеси.+

FIT-Бюджет — онлайн бухгалтерія бюджетної установи, що серед функцій має казначейство, облік, заробітну плату, звітність. Даний сервіс автоматизує рутинні завдання, такі як обробка рахунків, складання звітів та управління витратами, що дозволяє зменшити кількість помилок і звільнити час; він має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, що робить роботу з програмою легкою навіть для тих, хто не є бухгалтером; тут ви отримуєте актуальні дані в реальному часі, що допомагає приймати обґрунтовані рішення швидше.
 
ERP-система IT-Enterprise — сучасна українська система, орієнтована на комплексну автоматизацію підприємств або групи підприємств. Рішення для бізнесу, що включає дана система: продажі, ремонти та обслуговування, персонал, R&D, закупівлі та склад, електронний документообіг і BPM, виробництво, фінанси, управління проєктами, витрати і контролінг, бухгалтерія та інше. Фахівці радять цю систему саме для середніх та великих підприємств. ПЗ повністю відповідає актуальному українському законодавству та регулярно оновлюється.

 

MASTER:Бухгалтерія — українська платформа для ведення бухгалтерського обліку. Експерти радять її для малого і середнього бізнесу та бюджетних установ. Це розробка компанії IT-Enterprise, яка автоматизує всі процеси від складання звітності до обліку операцій та аналізу фінансових показників. IT-рішення має 12 модулів, які зменшують ручну працю та запобігають помилкам шляхом автоматизації процесів. В одній програмі можна одночасно вести облік діяльності необмеженої кількості юросіб. Звітність формується окремо для кожного підприємства, а довідники контрагентів, співробітників та номенклатури — спільні. Система регулярно оновлюється, враховуючи всі зміни в українському законодавстві.

 

M.E.Doc — український софт для подання звітності до органів контролю та обміну юридично значущими первинними документами між контрагентами в електронному вигляді. Це рішення підходить для компаній будь-якого розміру, які шукають ефективний спосіб подачі податкових звітів та обміну документами з контрагентами. Сервіс дозволяє створювати, відправляти та отримувати різноманітні види документів в електронному вигляді, зокрема, рахунки, акти, накладні тощо. Програма забезпечує можливість ведення податкового обліку, включаючи розрахунок та сплату податків.

 

Navkolo — український бухгалтерський софт, призначений для ведення обліку та автоматизації бізнес-процесів. Це екосистема для автоматизації бізнесу, яку запустили відомі підприємці Дмитро Дубілет та Андрій Сухов. Місією проєкту є надання малому та середньому бізнесу крутих ІТ-сервісів за доступну ціну. Рішення містить повний спектр бухгалтерських інструментів, таких як облік доходів і витрат, ведення податкового обліку, обробка первинних документів, кадровий облік тощо. Програма має модульну структуру, що дозволяє додавати нові функції згідно з потребами бізнесу, забезпечуючи гнучкість та масштабованість. Також тут є підтримка інтеграції з банківськими сервісами.

 

Dilovod — український онлайн-сервіс для ведення управлінського, бухгалтерського обліку та складання звітності. Підтримує роботу з різними податковими системами та вимогами, що робить програму зручною для використання в різноманітних галузях бізнесу. Сервіс також інтегрований з електронними податковими системами, що спрощує подання звітності та взаємодію з податковими органами. Програма має можливість ведення обліку декількох ФОП/підприємств/підрозділів або видів бізнесу в одній базі. Є безоплатний 7-денний доступ.

 

ISPro — програмний комплекс для автоматизації бухгалтерського та управлінського обліку, призначений для підприємств різних галузей. Основними функціями комплексу є повне ведення бухгалтерського обліку, включаючи розрахунки заробітної плати, кадровий облік, облік основних засобів і матеріально-виробничих запасів. Інструменти для аналізу та планування бізнес-процесів дозволяють оптимізувати управління ресурсами підприємства. Комплекс має широкий функціонал, інтеграцію з іншими системами та масштабованість.

 

BOOKKEEPER — сучасна онлайн бухгалтерія, що дозволяє вести облік діяльності, складати та подавати звітність підприємств і ФОП всіх систем оподаткування та неприбуткових організацій з будь-якого пристрою. Тут є бухгалтерський облік, облік робочого часу, нарахування зарплати, кадрові зміни; розрахунок і звітність з податків, включаючи ПДВ та інші обов’язкові платежі; автоматична генерація фінзвітів, балансів та інших обов’язкових документів; інструменти для аналізу фінансового стану підприємства і планування бюджетів. Система розроблена для взаємодії з неприбутковими організаціями, ФОП та юрособами.

 

АБ Офіс — українське бухгалтерське програмне забезпечення, розроблене для спрощення ведення обліку в малих та середніх підприємствах. Ця програма допомагає автоматизувати процеси обліку, складання податкової та фінансової звітності. Софт забезпечує ведення бухгалтерського та податкового обліку, автоматичне формування звітів та декларацій, обробку та аналіз фінансових даних, управління кадрами та нарахування заробітної плати, інтеграцію з банківськими системами для обробки банківських виписок. Це профільне IT-рішення для мінімаркету, ресторану, оптики, аптеки тощо.

 

Дебет Плюс — українська бухгалтерська програма, призначена для ведення обліку на малих і середніх підприємствах. Вона забезпечує комплексне рішення для бухгалтерського обліку та управління фінансами. Софт забезпечує ведення повного бухгалтерського обліку, включаючи облік активів, зобов’язань, доходів і витрат; підтримку стратегічного планування та управління фінансовими показниками; автоматизацію обліку робочого часу, розрахунок зарплати, відпусток та інших кадрових питань. ПЗ має відносно низьку вартість ліцензії.

 

Finmap — проста програма для управлінського обліку, сервіс обліку фінансів бізнесу для підприємців. Онлайн-інструмент, який дозволяє легко вести облік грошей своєї компанії, позбутися хаосу та по одному кліку отримувати необхідну аналітику для прийняття правильних управлінських рішень. Тут доступні інтеграції з 2,8+ тис. банками, платіжними інструментами, цифровими гаманцями тощо. Всі ваші рахунки в одному місці.

 

Рішення від офіційного партнера Odoo — компанії Self-ERP. Це українська компанія-інтегратор комплексних автоматизованих рішень для розвитку та управління бізнесом на базі Odoo Enterprise. Вона пропонує послуги з управління проєктами, продажами, повноцінною CRM, HRMS, складським обліком, маркетингом та галузевими рішеннями. Self-ERP надає широкий спектр послуг, включаючи впровадження, консалтинг, навчання та технічну підтримку. Вартість ERP системи залежить від обсягу робіт, потреб бізнесу та інших факторів. Рішення підходить для малого та середнього бізнесу, а також для великих підприємств.

 

Bimp — українська система обліку товарів та управління запасами. Ефективне рішення для дистриб’юторів, виробників та інтернет-магазинів та найкращий вибір для товарних компаній B2B. За допомогою сервісу ви зможете: відстежувати рух товарів, контролювати залишки на складі, мінімізувати втрати завдяки ефективному управлінню запасами, забезпечувати безперебійні постачання, оптимізувати закупівлі та виявляти «заморожені» активи, контролювати фінанси та взаєморозрахунки, швидко реагувати на зміни попиту, контролювати витрати та прибуток, автоматизувати рутинні операції продажу та виробництва, інтегрувати сканери штрих-кодів для підвищення точності, отримувати актуальну аналітику для рішень.

 

«Вправно» — програмне забезпечення для бізнесу будь-яких масштабів від розробника Codejig, що автоматизує велику кількість бізнес-процесів: HR, продажі та закупівлі, управління залишками, складський облік та багато іншого. Програма є простою, функціональною та легко адаптується під потреби вашого бізнесу. Відкритий програмний код забезпечує прозорість системи, а унікальна технологія дозволяє гнучко змінювати властивості всіх компонентів. Облік та звітність тут ведеться згідно ПСБО.

 

A5.ERP — інформаційно-аналітична система цифрової трансформації бізнес-процесів планування, обліку та управління ресурсами. Програма повністю відповідає концепції Enterprise Resource Planning і розроблена відповідно до вимог документів нормативно-правової бази України. Тут ви знайдете: облік кількох організацій в одній системі, підтримку двох і більше планів рахунків, необмежену кількість аналітик, кількісний, валютний та податковий облік, багаторівневий аналіз фінансових та облікових даних, формування фінансової та іншої звітності, галузеві рішення для держсектору, освіти та медицини.

 

Універсал ERP — хмарна Enterprise Resource Planning система для підприємств будь-якого розміру та сфери діяльності. Основним завданням системи є забезпечення ведення бухгалтерського та оперативного обліку підприємства або декількох зі встановленням відповідностей між рахунками підприємств. Значна увага приділяється і механізмам деталізації та агрегування інформації, що забезпечує якісну аналітику. Розробник пропонує галузеві рішення для гуртової торгівлі, виробництва і страхування. Дана програма від SoftPro перебуває на ринку з 1992 року і є однією з найвідоміших українських бухгалтерських програм. Як каже розробник, нова версія «Універсал 9» увібрала в себе сучасні технології обробки великих обсягів даних, інтерфейсу користувача, архітектурних рішень.

 

Oblik SaaS — автоматизована хмарна бухгалтерська система для підприємств різного профілю. Розробник: ТОВ «Інститут Прикладних Систем і Технологій». Система працює в трьох різних конфігураціях. Стандартна — має звичний план бухгалтерських рахунків, набір типових документів, податковий облік згідно з законодавством України. Корпоративна — для компаній середніх, великих, будь-якого профілю, з додатковими можливостями. Галузева конфігурація розроблена для підприємств ЖКГ, ОСББ, бюджетних та державних установ, організацій галузі комерційної нерухомості. У функціоналі є всі опції, необхідні для ведення бухгалтерії, подання звітів, аналітики, ведення обліку кадрів, зарплат, оформлення наказів, обліку та звітності у галузі ЖКГ включно з боржниками, показниками лічильників, пільг та субсидій, генерації документів. Існує безплатний тариф для нових користувачів.

 

Quincefin — українська проста облікова система для малого та середнього бізнесу — товари, гроші, послуги, взаєморозрахунки. Обліковий сервіс допоможе підприємцям, які бажають полегшити ведення обліку товарів, послуг, продажів у своєму бізнесі. До основних функцій належать: ціноутворення; облік товарів; клієнтська база; автозамовлення; інвентаризація та аналітика складів; документообіг та управління фінансами; зведена оперативна інформація про стан і динаміку бізнесу; мультивалютний обіг.

 

HugeProfit — це CRM-система для товарного бізнесу. В ній можна вести облік продажів, товарів, витрат, створювати та відстежувати ТТН, працювати з клієнтською базою та наочно відображати доходи та витрати вашого товарного бізнесу. Сервіс розрахований на підприємців мікро, малого і середнього бізнесу. За допомогою цієї системи ви можете контролювати відправлення товару через фізичні пошти та облікувати гроші, які у вас зараз є в готівці, безготівці, боргах чи на фізичних картках; впорядкувати продажі з усіх платформ, які використовуєте: фізичний магазин, Viber, ОЛХ, власний сайт і сайти партнерів — все в одному місці. Користуючись HugeProfit ви також зможете вносити всі необхідні дані просто з мобільного телефона. Сервіс пропонує 5 тарифів, один з яких безплатний.

 

Торгсофт — програма для автоматизації роздрібної та оптової торгівлі, інтернет-магазинів, складів та виробництв. Програма веде складський, фінансовий та управлінський облік. До основних функцій належать: торгівля — реалізація та повернення товару, програмний РРО; облік — повний цикл оприбуткування товару, формування замовлення і повернення товару постачальнику, мультивалютність у закупівлях, контроль розрахунків з покупцями (товар під замовлення, в борг, під реалізацію); товарознавство — робота з цінниками за штрихкодами, облік та уцінка, налаштування знижок; маркетинг — створення акцій, програм лояльності, контроль знижок, аналітика. Можна завантажити демоверсію додатка на пробний період.

 

SMARTFIN — бухгалтерська програма, в якій є все для ведення ФОП: 30+ інструментів для розрахунку зарплати, кадрова документація, звітність, облік доходів. Програма добре підходить для бухгалтерів та підприємців. Функціонал та можливості: розрахунок заробітної плати та кадровий облік (документи, облік часу); облік торгівельних, банківських та касових операцій; формування, підписання та подання податкової, кадрової звітності до органів контролю (об’єднана звітність з ПДФО, ЄСВ та ВЗ формується автоматично); підготовка бухгалтерських звітів та документів; облік ФОП — створення та автозаповнення книги доходів, інтеграція з ПРРО Checkbox; ЗЕД-діяльність — можна формувати інвойси для експорту послуг за допомогою стандартних чи власних шаблонів.

 

UGLA — сучасна система Enterprise Resource Planning, а також гнучкий, безпечний інструмент для управління компанією, доступний з будь-якої точки світу без додаткового обладнання. По суті розробники об’єднали ERP/CRM в один інструмент. Вони стверджують, що систему легко адаптувати для будь-якої галузі: ритейлу, фарми, будівництва, консалтингу тощо. UGLA є інструментом для повноцінного управління всіма бізнес-процесами: стратегічне планування; клієнти й продажі; маркетинг; логістика; постачальники, підрядники, склад; аналітика та звітування; управління HR; закупівлі; турбота про клієнтів; товар; контракти; ціноутворення. Це 100% український продукт, адаптований для будь-якої галузі.

 

Pipeliner — сервіс від однойменного стартапу, який має на меті допомогти малому та середньому бізнесу позбутися фінансового хаосу і розібратися в бізнес-процесах компанії. Користувачі сервісу зможуть моделювати різні сценарії розвитку бізнесу, порівнювати їх між собою і з тим, що вже є. А ще алгоритми прогнозування Pipeliner допомагають підприємцям зрозуміти, де вони заробляють та втрачають гроші. Ці інструменти підходять не лише для діючого, але й для нового бізнесу. Сервіс стане в пригоді в таких ситуаціях: коли підприємець прагне зрозуміти, які з продуктів його бізнесу дійсно приносять гроші й скільки саме; якщо у підприємця є ідея нового продукту і потрібно швидко розібратися, скільки грошей він може потенційно принести та які ресурси потрібні для запуску; коли у бізнесу начебто є оборот, але в кінці місяця на банківському рахунку не залишається коштів; коли підприємець не розуміє, де втрачає гроші та де можливі точки зростання бізнесу. Стартап орієнтований переважно на мікробізнес та МСБ і наразі фокусується на фрилансерах та невеликих фріланс-студіях.

 

Fintellect — розумна платформа для управління грошима сервісних компаній: дизайн-студій, IT-аутсорсів, консалтингових компаній та інших агенцій. Завдяки простій інтеграції з банками, HRM, таск менеджерами та CRM, сервіс надає вичерпні інсайти про економіку команди. Інструментарій: розрахунок рейтів собівартості команди; ціноутворення проєктів (fixed-price, T&M, one-time, retainer); розрахунок собівартості та прибутковості проєктів; інтеграція тайм-трекерів та таск-менеджерів для автоматизації розрахунку прибутковості проєктів; автоматизоване планування доходів та витрат; платіжний календар, плановий баланс, передбачення касових розривів; інтеграція з банками та платіжними системами; автоматичний розрахунок кешфлоу; інвойсинг та автомоніторинг статусу сплати інвойсу.

 

УкрСклад — функціональна програма, призначена для ведення обліку товарів на складах або фірмах. У її можливості входить: ведення архіву будь-якої документації, виписка документів з можливістю використовувати раніше виписані документи як шаблони, швидкий пошук, фільтр та сортування у всіх документах та довідниках; є можливість створювати довідники товарів, послуг, валют, клієнтів та активних фірм; також є довідник банківських установ України; під час оформлення документів проводиться шаблонна автонумерація документів з різних фірм окремо; є можливість розрахованої на багато користувачів роботи в локальній мережі з функцією спеціального збереження і надалі перенесення бланків на інші комп’ютери, де не встановлена програма; програма підтримує роботу зі сканером штрих-кодів; існує функція «Дизайнер» бланків, використовуючи яку ви можете змінювати види будь-яких документів та самостійно створювати нові звіти.

 

FixIQ — максимально зручна платформа для керування транспортним бізнесом, яка дає можливість контролювати та автоматизувати процеси роботи. Платформа допомагає зробити ці процеси прозорими: переглядати історію замовлень та оплат клієнтів, прискорити обробку вхідних заявок, раціонально використати робочі пости та підвищити ефективність персоналу. Функціонал: автоматизація обробки замовлень; повний контроль операційної діяльності; оптимізація документообігу та прийому оплат; зручна взаємодія з клієнтами; додаткові клієнти від FixIQ; мобільний додаток для менеджерів і майстрів.

 

ERP-рішення BJet — автоматизована система ведення обліку, комплексне хмарне рішення для розвитку та управління бізнесом. Система автоматично проводить контроль договорів та оплат, а отриману інформацію формує у звіти та дашборди. BJet створена на міжнародній платформі Odoo, інтегрується з банками та іншими системами через API та адаптована до українського законодавства. Відкрита модульна архітектура програми дозволяє самостійно створювати додатковий функціонал під власні потреби компанії. Система допомагає проводити повноцінний фінансовий, бухгалтерський та управлінський облік. Як результат такого об’єднання та візуалізації даних ви можете приймати ефективні, швидкі управлінські рішення і бачити бізнес онлайн. Доступ до системи є 24/7.

 

Sivers — софт для автоматизації роздрібної торгівлі, для власників крамничок, кав’ярень, ресторанів та цілих мереж магазинів, а також автоматизація гуртової торгівлі. Завдяки цій програмі ви отримаєте можливість точного обліку товарів, редагування інформації про них, створення категорій та підкатегорій, контроль за залишками, а також проведення оприбуткувань та списань. Програма допоможе вам здійснювати інвентаризацію, вести продажі, виписувати чеки, працювати з касовим апаратом та отримувати докладні звіти. Також ви зможете використовувати АВС-аналіз для оптимізації бізнес-ресурсів, створювати власні звіти та використовувати їх для швидких рішень.

 

RemOnline — хмарна українська CRM для сфери послуг, яка забезпечує широкий функціонал для власників та працівників бізнесу. Основними функціями цього сервісу є керування замовленнями, покращення роботи з клієнтами (збір заявок в одному місці, зберігання персональних даних та історії, налаштування індивідуальних пропозицій), відстежування дій, графіку та зарплати співробітників, та складський і фінансовий облік. Програма підходить для таких видів бізнесу як, наприклад, ремонтні майстерні, послуги (хімчистка, оренда, ритуальні тощо), невелике виробництво, торгівля, медцентри, та перевезення. Користувачі цього інструменту особливо виділяють зручність керування системою та швидку реакцію служби підтримки. Демо-версія доступна протягом 14 днів.

 

RenovateHub — перша українська CRM для ремонтно-оздоблювального та будівельного бізнесу. Ця програма є дуже корисним інструментом як для будівельних бригад і невеликих компаній, так і для великих підприємств у ремонтно-будівній галузі. Серед функціоналу даної CRM можна знайти такі можливості як управління відносин з клієнтами, автоматизація процесу замірів, продажів та монтажу, формування клієнтської бази, бланки наряду, графіки, кошториси, розрахунок заробітної плати тощо. На сайті програми ви можете створити кошторис та отримати три дні безплатного доступу до неї.

 

ITFin — спеціалізована платформа для ефективного управління бізнес-процесами в IT-компаніях незалежно від кількості працівників. Сервіс забезпечує автоматизоване та зручне управління проєктами, фінансами, ресурсами, HR, продажами, яке налаштовується саме під вас. Дана система має досить широкий функціонал для працівників компанії різних ланок: від керівників до проєктних менеджерів. Так, наприклад, за допомогою платформи можна проводити автоматичний розрахунок зарплат та відпусток, контролювати неефективні витрати компанії, організовувати ефективний календар зайнятості працівників, підбирати новий персонал за допомогою автоматичного парсингу з провідних job-порталів, систематизувати дані по роботі з клієнтами та багато іншого. В системі передбачено понад 150 сервісів для інтеграції, в список яких входять такі провідні банки як ПриватБанк, УкрСибБанк, Монобанк, Банк Америки, а також системи онлайн оплат. При потребі розробники можуть додати індивідуальний функціонал в систему. Після реєстрації клієнт отримує безплатний двотижневий доступ до демо-версії платформи.

 

Zippy-склад — безплатна програма для складського обліку та торгівлі. Це вільно розповсюджуване ПЗ з відкритим кодом та вебінтерфейсом, призначене для автоматизації малого бізнесу. Облікова система орієнтована на український ринок, проста в установці та налаштуванні, з модульною архітектурою, що дозволяє легко адаптувати її під вимоги бізнесу. Стандартний документообіг, звичний для користувачів (особливо звиклих до «1С») інтерфейс, можливість багатокористувацької роботи та роботи через інтернет з будь-якого мобільного пристрою. Мета проєкту — надати альтернативу платним та/або іноземним обліковим програмам. Як стверджують розробники, ця програма є відмінною заміною «1С» та інших платних рішень. Інформація про встановлення та налаштування — за посиланням.

 

jSolutions — хмарна система для автоматизації управлінських та облікових завдань підприємств. Вона дозволяє не тільки повністю автоматизувати бізнес-процеси, але й мінімізувати витрати, пов’язані з використанням системи. Сервіс дозволяє: організовувати точки самообслуговування для прийому замовлень; налаштовувати схеми та зміни роботи для персоналу; організувати швидке формування, збирання та відпустку замовлень, у т.ч., доставку кур’єром; приймати оплату готівкою, платіжною карткою, подарунковим сертифікатом, комбінувати одночасно будь-які види оплати. Система інтегрується з різноманітним обладнанням, та може працювати на різноманітному устаткуванні. Є можливість отримати безплатний доступ на 30 днів.

 

«Квітка Торгівля» — програма для автоматизації магазинів, складів та виробництв, розрахована на приватних підприємців та підприємства малого і середнього бізнесу. Окрім торгівлі, сервіс дає можливість здійснювати облік, розрахунки собівартості та працювати з технологічними картами. До основних функцій можна віднести: облік взаєморозрахунків з покупцями та постачальниками; інформацію про прибуток підприємства, складські залишки; програмний РРО; залишки та рухи товарів; взаєморозрахунки з клієнтами та постачальниками; продажі; звіт про доходи та витрати. Є можливість завантажити безплатну версію на 14 днів. Як кажуть розробники, це повноцінна заміна «1С», BAS.

 

Manager.io — безплатний бухгалтерський софт для Windows, Mac та Linux. Програма пропонує користувачам зрозумілий інтерфейс і базовий функціонал для ведення фінансового обліку. Софт підходить для невеликих компаній, які потребують простих рішень для контролю доходів, витрат та складання звітності. Система доступна як у версії для настільних ПК, так і у хмарній версії, що робить її зручною для віддаленого доступу.

 

Microsoft Dynamics 365 Business Central — повноцінна ERP-система, яка має локалізацію під податкове законодавство країни. Є частиною екосистеми Microsoft, сучасне, потужне та доступне бізнес-рішення, яке може бути достатньо гнучким і адаптованим до потреб компанії, і яке може розвиватися разом з нею. Система містить бухгалтерський, податковий, управлінський та кадровий облік. Вона створена для автоматизації бізнес-процесів підприємств різних розмірів та галузей. Використовується більш ніж у 250 тисячах компаній у 180 країнах світу. Дозволяє вести бухгалтерський, податковий, управлінський облік за міжнародними стандартами. Містить модулі обліку заробітної плати та кадрів.

 

Продукти американської компанії SAP — понад 50 років організації довіряють SAP і досягають найкращих результатів завдяки об’єднанню критично важливих для бізнесу операцій, що охоплюють фінанси, закупівлі, управління персоналом, логістичні ланцюги й взаємодії з клієнтами. Тут ви знайдете IT-рішення для планування ресурсів підприємства; управління логістичним ланцюгом; управління фінансами; керування витратами; управління персоналом; CRM і взаємодію з клієнтами. Компанія пропонує софт для різних галузей та використовує ШІ для впровадження автоматизації бізнес-процесів.

 

ABONA ERP — комплексне рішення для управління ресурсами підприємства, яке об’єднує в собі адміністрування всіх сфер компанії на основі найновіших технологічних стандартів. Софт від німецької компанії ABONA забезпечує зручне та інтегроване відображення всіх бізнес-процесів, незалежно від розміру компанії. Від закупівлі матеріалів до виробництва, від продажу та реалізації до складування, від сервісу та підтримки до фінансів та контролю — все взаємопов’язане й прозоре. Система забезпечує доступ до всієї інформації в реальному часі для всіх співробітників, що дозволяє ефективно розвивати бізнес.

На початку повномасштабного вторгнення рф в Україну Опендатабот та Netpeak створили список ПЗ російського походження та невизнаних республік, зокрема, ПМР, ОРДЛО, Абхазії, яким користуються в Україні. Також фахівці зібрали перелік українських та світових компаній, якими можна безпечно замінити софт російського, ворожого походження.

За посиланням ви можете знайти більше альтернативних CRM-систем; облікових систем; сервісів із наскрізної аналітики; POS систем; сервісів з email-маркетингу, обміну скріншотами та файлами; антивірусів; ШІ-сервісів; освітніх платформ; корпоративних соцмереж; онлайн перекладачів; платформ для вебінарів; сервісів для медіамоніторингу, лідогенерації в B2B, особистих фінансів; конструкторів для сайтів; контент-сервісів тощо. І стовідсотково — це не повний перелік доступних IT-рішень для українських підприємців. Якщо вам є що додати, пишіть у коментарях. Слава Україні та українським розробникам програмного забезпечення!

 

Дмитро Казанцев

Джерело:
Межа
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
3
Олена
29.11.2024
То будуть якісь конкретні заборони з чітким переліком заборонених програм чи ні? Чи буде, наприклад, чітка інформація щодо згаданої вами УБС (можна чи не можна нею коритсуватися)? Чи все обмежиться тільки статтями і розмовами?
Юрій Олена
02.12.2024
Конкретні заборони вводе РНБО. УБС це Парус, по документах до них питань немає. Чи можуть бути? Можуть. Чи може не бути - може. Чи є ризики - безперечно. Відповідальність на вас
Віктор
29.11.2024
Перепрошую, а відколи SAP стала американською компанією ?
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
60
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×