Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.07.24
19620 0
Друкувати
Обране

Читайте у свіжому номері журналу "Бюджетна бухгалтерія"

Журнал «Бюджетна бухгалтерія» – помічник бухгалтерів бюджетної сфери № 1.

Ми першими реагуємо на зміни у законодавстві і постійно тримаємо зв'язок із державними органами. Тому оперативно надаємо пояснення і практичні поради для вирішення проблемних питань.


Вийшов черговий номер журналу Бюджетна бухгалтерія, липень, 2024/№ 28

Як орендарю відшкодувати електроенергію, вироблену генератором? На час відключення світла орендодавець вмикає генератор. Орендар також користується електроенергією під час роботи генератора. Як відшкодувати вартість фактично спожитої орендарем електроенергії під час роботи генератора?

Лампи освітлення: обліковуємо та списуємо правильно Бюджетна установа придбала лампи освітлення (енергоощадні LED-лампи та люмінесцентні). Як правильно вести облік таких ламп? Коли саме їх слід списувати з балансу: відразу після встановлення чи коли вони фактично стають непридатними? Чи підлягають вони утилізації?

Генератор дитсадку від школи: як передати правильно? Школу і дитсадок обслуговує одна централізована бухгалтерія. Необхідно передати генератор від школи до дитсадка. Як це зробити правильно з огляду на фінансування цих закладів за різними КПКВК? Чи не вважатиметься така передача нецільовим використанням бюджетних коштів?

Відділ освіти чи заклад освіти: хто платник ПДВ? Централізована бухгалтерія відділу освіти обслуговує заклади дошкільної та загальної освіти. Такі заклади надають платні освітні послуги та отримують плату за харчування дітей. Зазначені послуги звільнені від оподаткування ПДВ, але податкова служба повідомила про необхідність реєстрації відділу освіти платником ПДВ. Хто повинен реєструватися платником ПДВ: відділ освіти чи заклади освіти? Який подальший механізм дій?

Закупівлі з 9 липня та з 1 вересня: роз’яснення від Мінекономіки Нещодавно Кабмін постановою № 782* відкоригував закупівельне законодавство. Докладно про ці зміни читайте в матеріалі «Закупівельні зміни з 9 липня та з 1 вересня»** // «Бюджетна бухгалтерія», 2024, № 27. Зі свого боку, Мінекономіки оперативно прокоментувало ці нововведення у своєму листі***. Тож далі розповімо про важливі уточнення та роз’яснення щодо проведення закупівель з 9 липня та 1 вересня.

Шини з дисками на авто: за яким КЕКВ придбавати? Плануємо придбати шини з дисками та встановити їх на автомобіль. За яким КЕКВ можливо провести такі видатки?


Бюджетна бухгалтерія, липень, 2024/№ 27

Субвенції: надання, отримання, використання У формуванні бюджетної політики й організації бюджетного процесу важливу роль відіграє міжбюджетне регулювання. Його метою є перерозподіл фінансових ресурсів між бюджетами для забезпечення відповідності повноважень на здійснення видатків, закріплених законодавчими актами за різними бюджетами. Однією з форм реалізації засад міжбюджетного регулювання є міжбюджетні трансферти. У цій статті докладно розповімо про такий вид міжбюджетних трансфертів, як субвенції.

ПКД для капремонту: як показати в бухобліку? Бюджетна установа уклала договір на виготовлення проєктно-кошторисної документації (далі — ПКД) для проведення капітального ремонту будівлі. Як показати в бухобліку витрати на виготовлення такої документації?

Закупівельні зміни з 9 липня та з 1 вересня Кабмін укотре підкоригував закупівельне законодавство, а саме постанову № 1178*. Цього разу йдеться про зміни, внесені постановою № 782**. У чому полягає суть цих змін, читайте в нашому матеріалі.

Сплата боргу та судового збору: що в бухобліку? Бюджетна установа погасила заборгованість за телекомунікаційні послуги перед «Укртелекомом» згідно з ухвалою суду. Також було сплачено судовий збір. Як показати в бухобліку такі операції?

Бюджетна бухгалтерія, липень, 2024/№ 26

Послуги розміщення зовнішньої реклами: чи потрібен договір? Прийнято рішення виконкому на розміщення зовнішньої реклами. Чи обов’язково укладати із заявником договір із визначенням розміру плати, порядку та строків розрахунку тощо?

Використання службового авто: нюанси списання пального Чи може структурний підрозділ міськради на підставі розпорядження міського голови про використання автомобіля структурним підрозділом у службових цілях списувати бензин на роботу автомобіля, який перебуває на балансі виконкому?

Заміна шиферу на металочерепицю: класифікуємо та відображаємо в бухобліку правильно У школі проводять ремонтні роботи. Перекривають дах: замінюють старий шифер на металочерепицю. У зв’язку з цим постали запитання: 1) чи збільшувати первісну вартість відремонтованої будівлі? 2) куди подіти старий шифер та як його списати?

Повернення забезпечувального депозиту Фонд державного майна повернув забезпечувальний депозит за 2021 рік за спеціальним фондом, код доходу — 25010300. Чи обов’язково в довідці до кошторису ці кошти відображати за КЕКВ 2800?

Відшкодування заподіяної шкоди натурою: що в бухобліку? Під час проведення перевірки представники контролюючого органу виявили понаднормове списання пального. Із метою відшкодування завданої шкоди винна особа (водій) передала установі відповідну кількість пального разом із чеками АЗС, які підтверджують його вартість. Як правильно показати оприбуткування такого пального в бухгалтерському обліку?

Забули нарахувати ПДВ: як зарадити? Бюджетна установа — платник ПДВ надає платні послуги, які підлягають оподаткуванню ПДВ за ставкою 20 %. Нещодавно виявили, що протягом двох років помилково не нараховували ПДВ на певний вид послуг. Наш контрагент погодився доплатити відповідну суму ПДВ. Як діяти в цій ситуації установі?

Бюджетна бухгалтерія, липень, 2024/№ 25

Придбання бойлера: в яку чергу можливо? Потрібно придбати бойлер для нагрівання води. В яку чергу можна провести такі видатки?

Чекаємо змін до НП(С)БО 129 Мінфін підготував низку змін до НП(С)БО 129*. Проєкт відповідного наказу розміщено на офіційному сайті Міністерства**. Які саме нововведення щодо бухобліку інвестиційної нерухомості планує запровадити Мінфін, розповімо у цьому матеріалі.

Техдокументація із землеустрою: за яким КПКВК та КЕКВ проводити оплату? Необхідно оплатити за виготовлення технічної документації із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) для будівництва і обслуговування будівель закладів освіти. За яким КПКВК та КЕКВ слід проводити ці видатки?

Передача МНМА між різними органами управління майном: що в бухобліку? Бюджетна установа на підставі рішення органу місцевого самоврядування передає малоцінні необоротні матеріальні активи (далі — МНМА) установі, яка підвідомча іншому суб’єкту управління майном. Як правильно показати в бухобліку передачу МНМА в такому разі? Чи нараховувати на такі об’єкти решту амортизації (50 % їх первісної вартості) під час їх вибуття?

Матеріальне заохочення студентів і аспірантів: який КЕКВ застосувати? За яким КЕКВ проводити видатки на матеріальне заохочення студентів та аспірантів вищому закладу освіти?

Маємо непотрібну деревину: як розпорядитися? Бюджетна установа провела видалення зелених насаджень, після чого було оприбутковано деревину, придатну для подальшого використання. Але наша установа не має потреби у використанні цієї деревини. Як правильно вчинити в цій ситуації?

Бюджетна бухгалтерія, червень, 2024/№ 24

Будматеріали, придбані за КЕКВ 2210: чи можна використати для капремонту? Бюджетна установа планує провести капітальний ремонт будівлі. Чи можна для проведення капітального ремонту використати будівельні матеріали, які зберігаються на складі та були закуплені за КЕКВ 2210?

Договори про відшкодування витрат: чи оприлюднювати на Prozorro та Є-data? Бюджетна установа — орендар уклала з балансоутримувачем договори про відшкодування витрат на електро- та газопостачання. Чи потрібно оприлюднювати інформацію про такі договори в електронній системі закупівель Prozorro (далі — ЕСЗ) та на порталі Є-data?

ПКД на ремонт архітектурної пам’ятки: чи потрібно проводити експертизу?  Чи потрібно проводити експертизу проєктно-кошторисної документації (далі — ПКД) з капітального ремонту будівлі закладу — архітектурної пам’ятки?

Чекаємо змін до НП(С)БО 122 Мінфін підготував низку змін до НП(С)БО 122*. Проєкт відповідного наказу розміщено на офіційному сайті Міністерства**. Що цікавого у цих змінах, розповімо у нашому матеріалі.

Допомога ЗСУ з місцевих бюджетів: маємо позитивні зрушення Проблематика фінансування Збройних Сил України (далі — ЗСУ) з місцевих бюджетів всім добре відома вже понад два роки. Річ у тому, що закуповувати майно для ЗСУ за кошти місцевого бюджету наразі неможливо. Втім, днями відбулися позитивні зрушення у напрямку розв’язання цієї проблеми. Далі розповімо детальніше.

Обладнання для опалювальної системи: витрати чи окремий об’єкт обліку? У 2023 році бюджетна установа провела ремонт котельні. Під час ремонту було встановлено насос для системи опалення. Всі понесені витрати, у т. ч. й вартість нового насоса, було списано на витрати звітного періоду. Чи вважається такий насос окремим об’єктом обліку? Підкажіть, як правильно вчинити та як виправити помилку?

Бюджетна бухгалтерія, червень, 2024/№ 23

Планування видатків на ремонт будівель Тема проведення ремонту будівель не нова, але завжди є актуальною для бюджетних установ. А влітку і поготів. На жаль, актуальності цій темі додала війна, адже багато будівель зруйнував ворог. У цій статті розповімо, як правильно запланувати видатки на ремонт будівель.

Ремонт будівлі: проводимо закупівлю правильно Як визначити предмет закупівлі, якщо бюджетна установа планує провести ремонт будівлі? Яку процедуру закупівлі слід обрати залежно від виду та вартості запланованого ремонту? Про це все читайте у цій статті.

Авансування ремонтних робіт У цій статті розповімо про особливості здійснення попередньої оплати ремонтних робіт.

Проєктно-кошторисна документація, авторський і технічний нагляд: розбираємося разом Капітальний ремонт не обходиться без складання проєктно-кошторисної документації (далі — ПКД). Тож у цій статті приділимо увагу питанню її складання. Також поговоримо про авторський і технічний нагляд.

Документальне оформлення ремонтних робіт Виконання будь-якого виду ремонтних робіт потребує належного документального оформлення. Які документи необхідно оформити установі, починаючи від планування до підбиття підсумків ремонтних робіт? Усі пояснення — в цьому матеріалі.

Бухгалтерський облік операцій з ремонту Як показати в бухобліку операції з поточного ремонту, виконаного власними силами установи? А якщо установа придбала будматеріали для ремонту та передає їх виконавцю робіт, як відобразити в бухобліку списання таких матеріалів? Чи збільшувати вартість будівлі після капремонту? Що робити з матеріалами, вилученими під час ремонту? Відповіді на ці запитання та числові приклади ви знайдете у цій статті.

Бюджетна бухгалтерія, червень, 2024/№ 22

Відшкодування витрат на водо- та електропостачання орендарем: як розрахувати? Бюджетна установа надає в оренду приміщення. Необхідно нарахувати відшкодування вартості комунальних послуг орендарю: за водо- та електропостачання. Яким чином визначити кількість та вартість використаних орендарем послуг із водопостачання, водовідведення та електропостачання, якщо орендоване приміщення не обладнане лічильниками води та електрики?

Документи про освіту: за чий кошт? Чи повинні студенти коледжу сплачувати за свідоцтва про здобуття повної загальної середньої освіти? Яким нормативним документом керуватися в цьому питанні? На якому субрахунку слід обліковувати такі документи?

Надання спецтехніки у безоплатне користування: чи правомірно? Комунальна установа планує надати в оренду іншій юридичній особі на безоплатній основі спецтехніку. Чи правомірні такі дії?

Зміна кількості товарів у специфікації: чи можливо? Бюджетна установа на початку року провела відкриті торги на закупівлю продуктів харчування. Наразі в установі виникла потреба змінити кількість деяких товарів, зазначених у специфікації до укладеного договору. Наприклад, зменшити кількість часнику та збільшити кількість цибулі. При цьому загальна сума укладеного договору не зміниться. Чи можливо так вчинити?

Податкові перевірки з ПДВ: чи будуть штрафи за період карантину та воєнний час? Бюджетна установа — платник ПДВ очікує податківців з перевіркою. Чи застосовують штрафи за порушення порядку нарахування, сплати ПДВ та несвоєчасне подання звітності за період карантину та воєнного часу?

Гуманітарка для передачі: чи можна залишити собі? Продукти харчування, які були отримані як гуманітарна допомога та підлягають подальшій передачі, були зараховані на субрахунок 1815. Утім, такі продукти харчування були роздані не повністю. Чи можна їх тепер використати для здійснення основної діяльності бюджетної установи?

 

Бюджетна бухгалтерія, червень, 2024/№ 22

Бюджетна бухгалтерія, червень, 2024/№ 21

Отримання відомостей з держреєстру: який КЕКВ застосувати? За яким КЕКВ здійснити оплату за отримання відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб — підприємців та громадських організацій (далі — ЄДР)?

Придбання жорсткого диска: в яку чергу провести видатки та за яким КЕКВ? В яку чергу можна оплатити за жорсткий диск до системного блока комп’ютера? Який КЕКВ при цьому слід застосувати?

Ліцензія на освітню діяльність: обліковуємо правильно Заклад освіти придбав ліцензію на право здійснення освітньої діяльності на необмежений строк. Чи потрібно ставити на облік цей документ, чи відразу списувати на видатки — витрати, пов’язані з її оформленням?

Напрям використання орендованого майна Необхідно провести аукціон на оренду приміщення дитячого садка. Чи можна в цільовому використанні приміщення чітко прописати цільовий напрям — проведення занять з англійської мови для вихованців закладу? Чи доцільно зазначати тільки те, що передбачено у додатку 3 до Порядку № 483*?

Бібліотечні фонди: як обліковувати та списувати У цій статті розглянемо, як правильно бібліотекам відображати в бухгалтерському обліку надходження та списання бібліотечних фондів. Також поговоримо про особливості їх інвентаризації.

Бюджетна бухгалтерія, травень, 2024/№ 20

Майно у користування на один день: оренда чи ні? Є потреба у використанні приміщення установи сторонньою юридичною особою протягом одного дня. У Переліку № 796 така послуга передбачена і вона виділена окремо від оренди майна. Чи можна надати таку платну послугу чи все ж таки це є орендою майна?

Розподіл орендної плати: чи обов’язковий? Передаємо в оренду приміщення харчоблоку ліцею через аукціон. Чи обов’язково ділити орендну плату між бюджетом і орендодавцем?

Помилково оформлена ПН на неплатника: як діяти? Бюджетна установа — платник ПДВ зареєструвала у квітні цього року податкову накладну (далі — ПН) на покупця — неплатника ПДВ. Але вже у травні покупець повідомив, що він є платником ПДВ. Як діяти в цій ситуації установі?

Передаємо майно в оренду: переоцінюємо чи ні? Бюджетна установа планує передати в оренду через аукціон частину будівлі, балансова вартість якої становить 3000 грн. Згідно з даними звіту про оцінку майна її оціночна вартість — 540000 грн. Чи потрібно проводити переоцінку майбутнього об’єкта оренди?

Оренда шкільної їдальні: чи обов’язково проводити аукціон? Маємо намір надати в оренду шкільну їдальню. Чи обов’язково таку оренду проводити через аукціон?

Додаткова закупівля будматеріалів: чи проводити відкриті торги? Бюджетна установа на початку року запланувала закупити будматеріалів на рік на суму менше ніж 100 тис. грн. У березні 2024 року було укладено прямий договір на закупівлю будматеріалів на суму 42 тис. грн. Наразі установі необхідно закупити додатково будматеріалів ще на суму менше ніж 100 тис. грн. У результаті річна сума за таким предметом закупівлі перевищить 100 тис. грн. Чи обов’язково подальші закупівлі товарів проводити шляхом відкритих торгів? Як замовнику уникнути порушення?

Бюджетна бухгалтерія, травень, 2024/№ 19

Порядок регулювання тарифів на соцпослуги змінено Кабмін постановою № 486* уніс зміни до Порядку № 428**, яким визначено умови регулювання тарифів на соціальні послуги. Нумо розглядати ці зміни разом.

Кошти на валютному рахунку: коли визначати курсову різницю? Бюджетна установа отримала міжнародну фінансову допомогу в іноземній валюті (євро), яку слід використати за цільовим призначенням протягом трьох років. Частину коштів плануємо використати цього року, решту — у наступних роках. Як правильно показати в бухобліку такі операції з іноземною валютою?

Придбання велосипедів терцентром: чи можливо? Чи може центр надання соціальних послуг (далі — ЦНСП) закупити велосипеди для соціальних робітників за кошти, які надходять як плата за послуги?

Гуманітарна допомога: оприбутковуємо з ПДВ чи без? Бюджетна установа отримала гуманітарну допомогу (планшети). У документах, отриманих від донора, зазначено вартість цінностей та суму ПДВ? Як правильно відобразити в бухобліку оприбуткування такої допомоги: з ПДВ чи без? На яку суму складати довідку про внесення змін до кошторису?

Субвенція для підтримки військових: нюанси надання Військові просять допомогти з місцевого бюджету коштами у сумі 500 тис. грн для придбання приладу за КЕКВ 2260. Чи можна надати кошти на цим КЕКВ? Адже зазначений КЕКВ призначений для здійснення поточних видатків, а сума досить значна.

Додаткова закупівля пального: як діяти замовнику? Бюджетна установа на початку року уклала прямий договір на закупівлю бензину на суму 70 тис. грн. Наразі в установі виникла потреба у додатковій закупівлі бензину ще на 200 тис. грн. Чи можемо закупити такий товар через запит цінової пропозиції? Чи не буде порушення в таких діях?

Бюджетна бухгалтерія, травень, 2024/№ 18

Придбання зовнішніх акумуляторів для населення: чи можливо? Чи може заклад освіти за свої кошти спецфонду придбати зовнішні акумулятори (павербанки) та роздати їх населенню?

Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань: вивчаємо зміни Мінфін наказом № 185* уніс зміни до Порядку № 309**. Пропонуємо разом розглянути, що саме змінилось.

Акумулятори на авто: придбаваємо, експлуатуємо, списуємо Бюджетні установи, на балансі яких є транспортні засоби (далі — ТЗ), неодмінно стикаються з питаннями обліку акумуляторних батарей (далі — АБ). У цій статті розглянемо, як правильно відображати в бухгалтерському обліку придбання, експлуатацію та списання автомобільних акумуляторів. Також поговоримо про особливості їх утилізації.

Оренда в умовах воєнного стану: маємо зміни У період дії воєнного стану передача в оренду комунального та державного майна має свої особливості, які передбачені постановою № 634*. Про ці особливості ми докладно розповідали у матеріалах: «Оренда в умовах воєнного стану: вивчаємо нові правила»** // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 22 та «Порядок оренди: є зміни»*** // «Бюджетна бухгалтерія», 2022, № 36.

ПН від постачальника: якою датою має бути оформлена? Бюджетна установа є платником ПДВ. Установа отримала від постачальника рахунок на оплату товару, складений 01.05.2024, а кошти за товар було перераховано 06.05.2024. Яку дату оформлення податкової накладної (далі — ПН) має зазначити постачальник?

Бюджетна бухгалтерія, травень, 2024/№ 17

Декілька джерел забруднення: скільки декларацій з екоподатку подавати? Бюджетна установа має декілька джерел забруднення, розташованих у різних населених пунктах. Скільки декларацій з екоподатку подавати: одну чи окремо за місцем розташування кожного джерела забруднення?

Отримали дороги у комунальну власність: чи подавати довідку про надходження в натуральній формі? Після ліквідації державного підприємства рішенням сесії до комунальної власності громади передано автомобільні дороги вартістю 2 млн грн. Чи потрібно в такому разі подавати довідку про надходження в натуральній формі до органу Казначейства? Якщо так, то за яким КПКВК, КЕКВ та кодом доходів?

Обліковуємо землю за НГО: чи треба дооцінювати щороку? Установа обліковує на балансі земельну ділянку за нормативною грошовою оцінкою (далі — НГО). Цього року отримали витяг з технічної документації про НГО цієї ділянки для розрахунку земельного податку. Чи потрібно щороку змінювати вартість такої ділянки в бухгалтерському обліку на підставі щорічного коефіцієнта індексацій НГО?

Ремонт доріг за кошти місцевого бюджету: чи можливо профінансувати? Чи має право орган місцевого самоврядування (далі — ОМС) фінансувати з місцевого бюджету ремонт доріг, які не обліковуються на балансі місцевої ради?

Електронний ПДВ-рахунок: як показати рух коштів у бухобліку? Бюджетна установа є платником ПДВ. У зв’язку з цим нещодавно відкрито електронний рахунок для ПДВ, на який перераховано 1000 грн. Також установі встановлено реєстраційний ліміт на електронний рахунок з ПДВ в розмірі 3000 грн. Як показати в бухобліку такі операції? Де відображати у фінзвітності залишки за таким рахунком?

Генератори від благодійника: який КЕКВ застосувати? Ми отримали благодійну допомогу у вигляді генераторів вартістю 45 тис. грн за одиницю. Ці генератори підлягають подальшій передачі, тому ми оприбуткували їх на субрахунок 1815. Який КЕКВ при цьому необхідно застосувати: 2210 чи 3110?

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2024/№ 16

Ремонт за рахунок залишку освітньої субвенції: чи можливо? Чи можна залишки минулорічної освітньої субвенції використовувати на ремонт спортзалу та фасаду будівлі закладу освіти?

Як проводити закупівлі з 9 квітня? Укотре Кабмін відкоригував закупівельне законодавство. Маємо на увазі зміни, які набрали чинності з 9 квітня. Зі свого боку, Мінекономіки прокоментувало ці нововведення у своєму листі*. Як працювати замовникам із урахуванням цих змін та новацій, розповімо у цій публікації.

Фінансова підтримка комунального підприємства: чи можна надати? Чи має право селищна рада надавати комунальному підприємству (далі — КП) фінансову підтримку? КП надає платні послуги, але отриманих від них коштів не вистачає на заробітну плату працівників підприємства.

Установлення пожежної сигналізації: який КПКВК та КЕКВ застосувати? У будинку культури необхідно встановити пожежну сигналізацію. Вартість проєктно-кошторисної документації становить 30 тис. грн, а вартість протипожежної системи — 800 тис. грн. За яким КПКВК та КЕКВ слід запланувати та здійснити такі видатки?

Списання безоплатно отриманих МНМА: показуємо в обліку правильно Бюджетна установа списує з балансу малоцінний необоротний матеріальний актив (далі — МНМА) через його непридатність для подальшого використання. Зазначений об’єкт було отримано як благодійну допомогу. Як правильно закрити субрахунок 5111 під час списання такого об’єкта?

Оцінюємо та реалізуємо металобрухт: за якою вартістю? Установа обліковує на балансі (на субрахунку 1518) металобрухт, який було оприбутковано ще у 2017 році. Плануємо найближчим часом реалізувати цей металобрухт спеціалізованому підприємству. Однак наразі ціни на металобрухт нижчі, ніж його балансова вартість. Чи потрібно у зв’язку з цим змінювати балансову вартість металобрухту (робити уцінку)? Як правильно відобразити операції з реалізації брухту в обліку?

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2024/№ 16

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2024/№ 15

Перерозподіл видатків за різними КПКВК Чи можливо використати бензин, придбаний для надзвичайних ситуацій за КПКВК 8110, для автомобілів установи за КПКВК 0150?

Послуги з викачування стічних вод: за яким КЕКВ? За яким КЕКВ слід оплачувати послуги з викачування стічних вод із септика: 2275 чи 2240? Договір у Казначействі був зареєстрований за КЕКВ 2275. Однак фахівець Казначейства повідомив, що відбулись зміни і тепер слід застосовувати КЕКВ 2240.

Заміна лічильника: як показати в бухобліку? Бюджетна установа самостійна придбала новий електролічильник для заміни старого приладу, а також допоміжні матеріали (автовимикач, коробку для розведення проводів тощо). Також укладено договір зі спеціалізованою організацією на встановлення та опломбування лічильника. Як правильно відобразити таку операцію в бухобліку?

Розроблення норм витрат палива: в яку чергу та за яким КЕКВ? В яку чергу можливо оплатити за послуги з розроблення тимчасової індивідуальної норми витрат палива для автомобіля? За яким КЕКВ слід планувати і проводити такі видатки?

Закупівельні зміни з 9 квітня Кабмін укотре вирішив підкоригувати закупівельне законодавство. Цього разу йдеться про зміни, унесені постановою № 382*, яка набрала чинності 09.04.2024. У чому полягає суть цих змін, читайте у нашому матеріалі.

Квитки на відвідування музею: як обліковувати? На якому субрахунку слід вести облік бланків квитків на відвідування музею?

  

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2024/№ 14

Плата за харчування в школі: чи робити перерахунок за довідкою про малозабезпеченість? Чи потрібно робити перерахунок плати за харчування в школі, якщо довідку про малозабезпеченість батьки надали в березні, а статус малозабезпеченої сім’я набула з 01.01.2024?

Ноут + ОС від благодійника: як показати в обліку? Бюджетна установа безоплатно отримала ноутбук зі встановленою операційною системою (далі — ОС) Windows. У документах, наданих благодійником, вартість комп’ютерної техніки та ОС зазначено окремо. Чи потрібно додавати вартість такого програмного забезпечення до первісної вартості ноутбука? Як правильно відобразити таку операцію в бухобліку?

Дозвіл на проведення попередньої оплати До нас, як до головного розпорядника бюджетних коштів, звернулися з листом щодо надання дозволу на попередню оплату у розмірі 70 % вартості робіт і придбання товару для проведення будівництва. Чи маємо ми право надавати дозвіл на здійснення такої попередньої оплати? Чи потрібно надавати такий дозвіл по кожному об’єкту?

Путівки на оздоровлення дітей: проводимо закупівлю правильно Бюджетна установа планує придбати путівки на оздоровлення дітей на суму до 100 тис. грн. Як визначити предмет закупівлі? Як правильно провести закупівлю?

Платна послуга з прання: чи може надати заклад освіти? Чи має право заклад освіти встановлювати плату за прання в гуртожитку? Маємо пральну машинку.

Передаємо майно в господарське відання: оформлення + бухоблік Сільська рада передала комунальному підприємству (далі — КП) комунальне майно на праві господарського відання. Чи списувати таке майно з балансу сільської ради? Як правильно відобразити таку операцію в бухобліку?

Бюджетна бухгалтерія, квітень, 2024/№ 13

Комунальні послуги та ПДВ: формуємо податковий кредит Заклад освіти є платником ПДВ. Згідно з укладеними договорами з постачальниками комунальних послуг та отриманими рахунками проводимо оплату за комунальні послуги. Оплачуємо такі послуги за рахунок коштів загального фонду кошторису. Що робити з податковими накладними (далі — ПН), отриманими від постачальників комунальних послуг?

Збільшення суми договору чи нова закупівля? Бюджетна установа на початку року уклала прямий договір на надання послуг на суму 95 тис. грн. Через виникнення додаткової потреби установі необхідно закупити ще ці самі послуги на суму 110 тис. грн. Як правильно вчинити: укласти додаткову угоду про збільшення суми договору до 205 тис. грн чи провести відкриті торги на 110 тис. грн?

Останні закупівельні зміни: думка Мінекономіки Нещодавно Кабмін змінив правила гри для замовників, які в умовах воєнного стану керуються постановою № 1178*. Ідеться про зміни, внесені постановою № 131**. Звісно, після цього у замовників виникла купа запитань щодо застосування запроваджених нововведень. І ось Мінекономіки вирішив узагальнити свою позицію в черговому листі***. Розповімо про головні висновки цього роз’яснення.

Платні соціальні послуги Питанням надання платних послуг бюджетними установами ми приділяємо досить багато уваги на сторінках нашого видання. І не дарма, адже це є джерелом залучення додаткових коштів. Сьогодні поговоримо саме про платні соціальні послуги, адже їх надання має свої особливості. Переважну більшість платних соціальних послуг надають територіальні центри соціального обслуговування (надання соціальних послуг). Тож далі мова піде саме про них.

Бюджетна бухгалтерія, березень, 2024/№ 12

«Благодійка» у звіті про виконання паспорта бюджетної програми: відображати чи ні? Чи потрібно відображати благодійну допомогу у звіті про виконання паспорта бюджетної програми?

Реєстрація зобов’язань за договором оренди Договір оренди укладено до 2026 року. Як зареєструвати зобов’язання в органі Казначейства за таким договором: щороку на суму, що припадає на відповідний бюджетний період, чи один раз на загальну суму?

Як бюджетнику продати запаси? Бюджетна установа обліковує на балансі запчастини, які залишилися після транспортного засобу. Наразі авто списано з балансу і потреби у цих запчастинах немає. Чи можна продати такі запчастини? Чи потрібен для цього дозвіл? Чи обов’язково продавати їх через аукціон? Які документи оформити та куди використати кошти, отримані від продажу?

Видалення аварійних зелених насаджень: процедурні та облікові питання Чи може бюджетна установа самостійно видаляти, обрізати аварійні дерева? Чи необхідно отримувати дозвіл для цього? Які документи слід оформити у разі видалення таких насаджень? За якою вартістю оприбуткувати деревину? Про все це — читайте у цій статті.

Чи можливо «обійти» Порядок № 590? Чи можна оплачувати послуги з миття автомобілів за авансовими звітами? Адже відповідно до Порядку № 590 такі видатки належать до видатків третьої черги, а приватні мийки не бажають укладати договори за таких умов. Чи буде в такому разі порушення?

Бюджетна бухгалтерія, березень, 2024/№ 11

Освітня субвенція: оновлено порядок та формулу Постановою № 245* Уряд затвердив у новій редакції Порядок № 6** та Формулу розподілу освітньої субвенції між місцевими бюджетами.

Флагштоки на могили загиблих воїнів: як показати в обліку? ОМС придбав флагштоки у комплекті з прапорами, кріпленням та навершям на загальну суму 99970 грн. Флагштоки з прапорами будуть установлені на могилах загиблих воїнів. На якому субрахунку їх слід обліковувати: 1113 чи 1812? Як правильно списати флагштоки після встановлення?

Нова форма бюджетної звітності. Зустрічайте! Мінфін затвердив зміни до переліку форм бюджетної звітності розпорядників бюджетних коштів. Маємо на увазі зміни до Порядку № 44*. Які саме новації запроваджено наказом № 84** — читайте у цьому матеріалі.

Використання залишків пального, придбаного для генератора Придбали талони на бензин для генераторів за КЕКВ 2275. Ці талони дійсні до травня 2024 року. Наразі у нас чималий залишок цього пального за талонами. Чи можна використати цей залишок пального для розпилювання дров?

Орендна плата та ПДВ: оформлюємо ПН правильно Бюджетна установа — платник ПДВ надає приміщення в оренду. Орендар перераховує установі-балансоутримувачу орендну плату в повному обсязі та компенсує суму ПДВ. Чи є ПДВ складовою частиною орендної плати? На яку суму установа-балансоутримувач повинна виписати податкову накладну (далі — ПН)?

Харчування тренерів та спортсменів: як забезпечити? Яким чином забезпечити харчуванням тренера та спортсменів під час навчально-тренувальних зборів?

Бюджетна бухгалтерія, березень, 2024/№ 10

Перегляд кошторису: чи можливо здійснити? Чи можна переглядати кошториси у лютому? Чи є механізм перегляду кошторису? Яким нормативним документом керуватися?

Дрони для військових коштом місцевого бюджету: як показати в обліку? До сільської ради звернулася військова частина з проханням допомогти дронами. Кошти на придбання дронів маємо. Підкажіть, будь ласка, якими мають бути наші дії? Як правильно показати цю операцію в бухобліку?

Придбання бухгалтерських програм: в яку чергу проводити видатки? Плануємо придбати бухгалтерську програму «FIT-бюджет». У яку чергу можливо провести такі видатки?

Земля на балансі: за якою вартістю обліковувати? Установа отримала земельну ділянку на праві постійного користування декілька років тому. Жодних додаткових витрат щодо такої ділянки ми не здійснювали, але й досі її на баланс не оприбуткували. Поясніть, як правильно це зробити? За якою вартістю оприбутковувати? Чи можливо з цією метою застосовувати нормативно грошову оцінку?

Проєктна документація: як визначити предмет закупівлі? Відділ освіти планує будівництво захисних споруд (укриттів) у двох ліцеях. Кошти на розроблення проєктної документації на будівництво цих споруд будуть виділені на сесії селищної ради в сумі 2 млн грн. Чи правильно розглядати розроблення проєктної документації на кожен об’єкт будівництва як окремий предмет закупівлі, якщо кошти будуть виділені на одній сесії? Чи не вважатиметься це поділом предмета закупівлі? Як правильно вчинити?

Норми витрат ПММ: де шукати та як застосовувати? Бюджетна установа має на балансі службовий автомобіль. Яким чином визначити норми витрат пально-мастильних матеріалів (далі — ПММ) для службового авто? Яким нормативним документом керуватися? Як правильно списувати пальне, використане для роботи автотранспорту?

Оновлений Порядок № 590: вивчаємо разом Постановою № 211* унесено зміни до Порядку № 590**. Цей Порядок законодавці вже оновлювали багато разів, утім цього разу зміни більш інноваційні. Тож пропонуємо разом розглянути, що саме підготував Уряд.

Бюджетна бухгалтерія, березень, 2024/№ 9

Положення про облікову політику: хто затверджує та погоджує? Відділ освіти сільської ради розробив Положення про облікову політику. Хто має затвердити такий документ: керівник відділу чи сільська рада рішенням сесії?

Нюанси оренди авто у фізособи Орендуємо автомобіль у фізособи — працівника установи за договором оренди. Чи потрібно такий договір оренди завіряти нотаріально? Видатки на оренду проводити як оплату послуг за КЕКВ 2240 чи як заробітну плату за КЕКВ 2111? На кого оформлювати подорожні листи?

Відкриті торги не відбулися: коли можна укласти прямий договір? На початку 2024 року було оголошено відкриті торги на закупівлю продуктів харчування, але вони не відбулись через відсутність учасників. Чи може установа укласти прямий договір, зменшивши при цьому кількість продуктів харчування і загальну суму договору? Як правильно вчинити в цій ситуації?

Організація харчування у закладі освіти шляхом аутсорсингу Який алгоритм організації харчування в школі шляхом аутсорсингу? Чи потрібно укладати додаткові договори з постачальником харчування щодо відшкодування комунальних послуг?

Придбали авто для передачі КП: як показати в обліку ОМС? Орган місцевого самоврядування (далі — ОМС) за рахунок коштів місцевого бюджету придбав вантажне авто для подальшої передачі його комунальному підприємству (далі — КП). Як показати в бухобліку місцевої ради операції з придбання та передачі такого авто. Зокрема, цікавить, на який субрахунок слід оприбутковувати таке майно: 1815 чи 1015?

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2024/№ 8

Прапори на могили загиблих воїнів: за яким КПКВК придбавати? За яким КПКВК можливо закупити прапори для встановлення на могили загиблих військовослужбовців?

Чергові закупівельні зміни: які новації чекають на замовників? Кабмін укотре вирішив підкоригувати закупівельне законодавство, а саме постанову № 1178*. Цього разу йдеться про зміни, внесені постановою № 131**. У чому полягає суть цих змін, читайте у нашому матеріалі.

Валютний рахунок для зарахування міжнародної допомоги: хто і як має відкрити? Потрібно відкрити валютний рахунок для зарахування надходжень від міжнародних партнерів для потреб громади. Отримані кошти планується спрямовувати на освіту, соціальний захист, придбання техніки для комунальних підприємств тощо. Хто і як має відкрити валютний рахунок: міська рада чи фінансовий відділ?

Договір на тепло: на яку суму укладати? На початок 2024 року сума затверджених кошторисних призначень за КЕКВ 2271 становила 270 тис. грн. З огляду на це, укладено прямий договір з монополістом про надання послуг з теплопостачання на зазначену суму. Однак фактична річна потреба щодо такого предмета закупівлі, як теплова енергія, є більшою, ніж передбачено договором. Тому протягом року очікуємо отримати додаткові бюджетні асигнування для оплати таких видатків. Чи правильно ми вчинили щодо вартості укладеного договору? Якими мають бути подальші дії у разі отримання додаткового фінансування?

Соціальна транспортна послуга: як визначити вартість? На балансі нашого територіального центру соціального обслуговування (надання соціальних послуг) (далі — терцентр) є спеціалізований автомобіль. Як розрахувати вартість соціальної транспортної послуги?

Уточнюємо земельний податок за 2023 рік Бюджетна установа надає частину будівлі в оренду. Проте через неуважність у 2023 році декларацію про земельний податок не подавали. Як наслідок, маємо недоплату земподатку. Якими мають бути наші дії у такому разі? Чи необхідно нараховувати штраф та пеню під час подання уточнюючої декларації та сплати земельного податку?

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2024/№ 7

Індексація орендної плати: як розрахувати? Договір оренди укладено за результатами проведення аукціону у серпні 2021 року. Орендну плату було встановлено на рівні 1112,50 грн/міс. Як правильно провести індексацію орендної плати в такому разі?

Бюджетні правопорушення та заходи впливу до порушників Як то кажуть, не помиляється той, хто нічого не робить. Порушення бюджетного законодавства не є новиною під час перевірок та ревізій. Утім, щоб їх уникнути, варто знати види таких правопорушень, заходи впливу та адміністративну відповідальність за них. Для вашої зручності ми згрупували таку інформацію у таблиці.

Орендна плата за індивідуально визначене майно: чи потрібно індексувати? Здаємо в оренду індивідуально визначене майно (котел) на три роки. Чи потрібно індексувати орендну плату за таке майно?

Повернення переплати за минулий рік: як показати в обліку? У грудні 2023 року бюджетна установа перерахувала газопостачальнику оплату за природний газ за грудень 2023 року. На початку 2024 року установа отримала повернення коштів (перерахунок) від постачальника газу за минулий рік. Знаємо, що такі кошти установа має віддати до бюджету. Як правильно показати в обліку цю операцію?

Музична школа: коли реєструватися платником ПДВ ?Музична школа — бюджетна установа надає платні освітні послуги для дітей. Загальний обсяг надходжень від надання платних послуг за 2023 рік — 1200000 грн. Зазначені послуги звільнено від оподаткування ПДВ на підставі п.п. 197.1.2 ПКУ*. Чи необхідно установі реєструватися як платник ПДВ? Як це зробити правильно та яку звітність подавати?

Індексація несвоєчасно сплаченої орендної плати Як правильно провести індексацію несвоєчасно сплаченої орендної плати з урахуванням пені?

Несвоєчасна реєстрація ПН на звільнені операції: чи є штраф? Заклад освіти — платник ПДВ здійснює операції, звільнені від ПДВ на підставі п.п. 197.1.2 ПКУ*. Через неуважність порушено строки реєстрації податкових накладних (далі — ПН) щодо таких операцій. Чи нараховують штрафи за несвоєчасну реєстрацію таких ПН в умовах воєнного стану? Якщо так, то в якому розмірі?

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2024/№ 6

Авто для подальшої передачі: нюанси отримання та відображення Безоплатно отримано автомобіль для подальшої передачі іншій організації. Чи потрібно подати довідку про надходження в натуральній формі до органу Казначейства? Та за яким КЕКВ відображати такі надходження?

У планах Мінфіну нова Довідка про благодійку На сайті Мінфіну з’явився проєкт наказу* про внесення змін до Порядку № 44**. Які саме зміни підготував Мінфін щодо складання бюджетної звітності розпорядниками бюджетних коштів — читайте у нашому матеріалі.

Передача транспортного засобу військовим: процедурні моменти Чи може відділ освіти безоплатно передати автобус, який перебуває у комунальній власності, за зверненням військкомату? Яким чином це ліпше зробити?

Відшкодування за електроенергію орендарем: закупівля чи ні? Бюджетна установа — орендар відшкодовує балансоутримувачу вартість спожитої електроенергії. Чи включати такі суми до річного плану закупівель? Чи потрібно оприлюднювати інформацію про такий договір в електронній системі закупівель (далі — ЕСЗ) та на порталі е-data?

Об’єкти житлового фонду: чи потрібно індексувати? Бюджетна установа обліковує на балансі житловий будинок. Який порядок індексації такого об’єкта основних засобів (далі — ОЗ)? Який індекс застосовувати для проведення розрахунку? Якими нормативними документами керуватися?

Передача транспортного засобу військовим: облікові нюанси Відділ освіти має намір безоплатно передати автобус, який перебуває у комунальній власності, за зверненням військкомату. Як правильно відобразити цю операцію в бухобліку?

 

Бюджетна бухгалтерія, лютий, 2024/№ 5

Відшкодування орендарями послуг опалення Якщо орган місцевого самоврядування (далі — ОМС) опалює приміщення газом, то чи повинні орендарі платити за відшкодування природного газу чи за послугу опалення приміщення?

Допомога ЗСУ з місцевих бюджетів: маємо чергове роз’яснення від Мінфіну У центрі нашої з вами уваги чергове роз’яснення Мінфіну, в якому фахівці міністерства відповіли на запитання: яким чином можна допомогти ЗСУ за рахунок коштів місцевих бюджетів? Йдеться про лист від 26.01.2024 № 05120-07-6/2511 (далі — лист). Нумо розбиратися з нюансами разом.

Як організувати шкільний буфет? Плануємо організувати буфет у школі. З чого почати?

Неприбутковий звіт — 2024 Незабаром кожному бухгалтеру бюджетної установи доведеться складати Неприбутковий звіт* за 2023 рік. Як це зробити правильно, розповімо в цій статті.

Бюджетна бухгалтерія, січень, 2024/№ 4

Використання вільних залишків коштів Чи можна залишок коштів місцевого бюджету, який утворився на 01.01.2024, спрямувати на захищені статті за КЕКВ 2610 «Субсидії та поточні трансферти підприємствам (установам, організаціям)» та КЕКВ 2620 «Поточні трансферти органам державного управління інших рівнів», а саме: комунальному підприємству, медичному комунальному некомерційному підприємству тощо?

Відшкодовуємо витрати за поштові послуги Чи можливо відшкодувати працівнику установи витрати на поштові послуги зокрема відправку рекомендованих листів. Якщо так, то чи достатньо для цього авансового звіту? Чи може установа перерахувати таке відшкодування на зарплатну картку такого працівника?

Отримання гуманітарної допомоги: маємо зміни Цього разу мова піде про Закон № 3448*, яким законодавці підкоригували засадничий нормативно-правовий акт у сфері отримання, надання та використання гуманітарної допомоги — Закон № 1192**. Що ж саме змінилося в порядку отримання та обліку гуманітарної допомоги? Нумо розбиратися разом.

Земельний податок — 2024: як звітувати бюджетникам? Бюджетні установи — користувачі земельних ділянок традиційно на початку року розраховують земельний податок на поточний рік та подають відповідну податкову звітність. Як це зробити правильно? Наші поради та приклади розрахунку — у цьому матеріалі.

Отримали гуманітарну допомогу: оприбутковувати чи ні? Чи потрібно закладам освіти оприбутковувати гуманітарну допомогу, отриману від ЮНІСЕФ?

Ремонт службового авто на СТО: документальне оформлення та облік СТО виконало роботи з поточного ремонту службового авто бюджетної організації. Запчастини для ремонту установа придбала самостійно та передала виконавцю ремонтних робіт. Як правильно списати такі запчастини після ремонту? Як документально оформляти такі операції та показати в бухобліку?

Отримали гуманітарку: що з довідкою про натуралку? Комунальна установа визначена отримувачем міжнародної гуманітарної допомоги для подальшої передачі набувачу. Тобто через комунальну установу гуманітарна допомога проходить транзитом. Чи має у такому разі установа — отримувач допомоги подавати довідку про надходження у натуральній формі до Казначейства?

Бюджетна бухгалтерія, січень, 2024/№ 3

Шкільний автобус за рахунок субвенції: чи подавати довідку про надходження в натуральній формі? Шкільний автобус придбано за рахунок субвенції з державного бюджету на умовах співфінансування із селищного бюджету. Чи потрібно в такому разі органу місцевого самоврядування подавати довідку про надходження в натуральній формі до Казначейства?

Черговість здійснення видатків: довідковий матеріал Для вашої зручності ми підготували довідковий матеріал про черговість здійснення видатків в умовах воєнного стану. Види видатків та черговість їх проведення наведені відповідно до вимог Порядку № 590* станом на 01.01.2024.

Безоплатна передача ОЗ: чи складати ПН з ПДВ? Бюджетна установа — платник ПДВ безоплатно передає іншій бюджетній установі (неплатнику ПДВ) основні засоби (далі — ОЗ) згідно з наказом керівника установи. Чи оподатковувати таку операцію з передачі майна ПДВ? Чи необхідно у такому разі установі, яка передає майно, оформлювати податкову накладну (далі — ПН)?

Екоподаток за котел: розраховуємо та сплачуємо своєчасно Бюджетна установа перед початком опалювального сезону 2023/2024 рр. облаштувала модульну котельню на твердому паливі та отримала дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарним джерелом забруднення. У IV кварталі 2023 року почали використовувати такий котел для опалення будівлі. Як правильно розрахувати екологічний податок? Підкажіть, чи має право податковий орган застосовувати в період дії воєнного стану штрафи за несвоєчасну сплату екоподатку?

Правила складання паспортів бюджетних програм змінено Наприкінці 2023 року Мінфін наказом № 682* та наказом № 736** підкоригував правила складання бюджетних програм. Зокрема, змін зазнав наказ № 1098***, яким регламентовано порядок складання паспортів бюджетних програм та звітування про їх виконання.

Продаж гаража разом із земельною ділянкою: як списати землю? Бюджетна установа реалізувала гараж, який був у неї на балансі. Разом із гаражем його новий власник отримав земельну ділянку, на якій розташовано цей гараж. На підтвердження передачі земельної ділянки маємо відповідне рішення виконкому. Як правильно показати в бухобліку передачу такої земельної ділянки? Чи необхідно для цього оформлювати будь-які додаткові документи?

Бюджетна бухгалтерія, січень, 2024/№ 2

Бюджетні новини для розпорядників сектору безпеки і оборони Маємо інформацію, яка зацікавить розпорядників коштів державного бюджету, що належать до сектору безпеки і оборони. Саме для цієї категорії розпорядників постановою № 1361* передбачено певні особливості здійснення бюджетного процесу в період дії воєнного стану. Нумо разом вивчати ці новації.

Установлення системи протипожежного захисту: який КЕКВ застосувати? Плануємо укласти договори з розроблення проєктної документації системи протипожежного захисту та на послуги зі встановлення такої системи у орендованому приміщенні. Який КЕКВ слід застосувати?

Зміни в бухобліку: що підготував Мінфін? Мінфін затвердив низку змін до нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку в державному секторі. Маємо на увазі наказ № 650*. Що цікавого в цих змінах, розповімо далі.

Новий закупівельний рік: з чого почати ? Рік тільки-но розпочався, а уповноваженим особам замовників уже варто засукувати рукави та займатися закупівельними справами. На що слід звернути увагу передусім та як успішно впоратися з цими завданнями? Підказки — у нашому матеріалі.

Археологічні дослідження: за яким КЕКВ та КПКВК проводити? У громаді заплановано проведення археологічних досліджень із наданням науково-експертного висновку для подальшого отримання технічної документації на земельних ділянках. Зокрема, необхідно з’ясувати, чи належить будівля, розташована на цій земельній ділянці, до об’єктів культурної спадщини. За яким КЕКВ та КПКВК оплачувати такі дослідження?

Отримали доступ до електронних видань: як показати в обліку? Бюджетна установа уклала договір про надання послуг з доступу до електронних версій журналів на 2024 рік. Як показати такі операції в бухгалтерському обліку? Чи потрібно застосовувати субрахунок 2911?

Бюджетна бухгалтерія, січень, 2024/№ 1

Установа — платник ПДВ: ключові акценти Нещодавно податківці підготували роз’яснення* щодо правил формування податкового кредиту (далі — ПК) та податкових зобов’язань (далі — П3) для бюджетних установ — платників ПДВ. У цьому документі розглянуто всі ключові питання, з якими стикаються бюджетні установи — платники ПДВ. Далі більше.

Орендар викуповує орендоване майно: як показати в обліку? З балансу бюджетної установи-орендодавця вибуває майно у зв’язку з його приватизацією орендарем шляхом викупу. Таке майно викуплено орендарем за ціною, визначеною за результатами незалежної оцінки. На вимогу Держаудитслужби установа-орендодавець провела переоцінку такого майна. Чи правомірні вимоги представників контролюючого органу? Як показати вибуття такого переоціненого майна в бухобліку?

Розподіл освітньої субвенції Наприкінці 2023 року Кабмін, намагаючись застрибнути в останній вагон потягу, «видав» аж дві постанови щодо розподілу коштів освітньої субвенції: № 1346* та № 1374**.

Зарплата вчителів з місцевого бюджету: чи можливо? Чи має право ОМС виділити кошти на заробітну плату вчителів, які проводять корекційно-розвиткові заняття з місцевого бюджету, якщо коштів освітньої субвенції не вистачає? Який КПКВК при цьому застосувати?

Зміни граничних строків відряджень: вивчаємо разом Як відомо, суми і склад витрат на відрядження унормовує постанова № 98*. Крім того, зазначена постанова визначає граничні строки відряджень. Саме таких граничних строків торкнулися нещодавні зміни, внесені постановою № 1360**. Розглянемо ці новації детальніше.

Уклали прямий договір: чи застосовувати до нього зворотну дію? 03.01.2024 установа уклала договір з постачальником послуг-монополістом. Згідно з умовами цього договору він діє з 01.01.2024. Чи можливо застосовувати до такого договору зворотну дію в часі?

  

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники PRO-доступу, «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
60
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×