Перехідні моменти в реорганізації бюджетних медичних закладів у некомерційні підприємства
Це передбачають зміни до Основ законодавства України про охорону здоров’я завдяки Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо удосконалення законодавства з питань діяльності закладів охорони здоров’я» від 06.04.2017 р. № 2002-VIII.
Державні та комунальні заклади охорони здоров’я — бюджетні установи можуть реорганізовуватися в казенні підприємства чи комунальні некомерційні підприємства. Зміна основного виду діяльності державного та комунального закладу охорони здоров’я з медичного обслуговування населення (медична практика) у зв’язку зі зміною його організаційно-правової форми заборонена.
Не підлягають реорганізації в казенні підприємства та/або комунальні некомерційні підприємства заклади охорони здоров’я Міноборони, МВС, СБУ, Держприкордонслужби, Державної пенітенціарної служби України, а також інші заклади охорони здоров’я відповідно до переліку, затвердженого КМУ.
Установлюється, що до 31 грудня 2018 року:
1) кредитори державних і комунальних закладів охорони здоров’я, що реорганізуються, не вправі вимагати від них виконання незабезпечених зобов’язань, припинення або дострокового виконання зобов’язання чи забезпечення виконання зобов’язання. Згода кредитора на заміну боржника у зобов’язанні в такому разі не вимагається;
2) обов’язкова оцінка майна для закладів охорони здоров’я, що реорганізуються, не застосовується;
3) звільнення працівників закладів, що реорганізуються, допускається лише в разі, якщо неможливо перевести працівника за його згодою на іншу роботу;
4) казенні підприємства та комунальні некомерційні підприємства, що утворюються в результаті реорганізації державних та комунальних закладів охорони здоров’я — бюджетних установ, є правонаступниками всіх прав й обов’язків відповіднихбюджетних установ. Майно, що передається від державних та комунальних закладів охорони здоров’я — бюджетних установ, відповідно, до казенних підприємств і комунальних некомерційних підприємств, утворених у результаті реорганізації, закріплюється за ними на праві оперативного управління;
5) передання нерухомого майна від державних і комунальних закладів охорони здоров’я — бюджетних установ до казенних підприємств та комунальних некомерційних підприємств, що утворюються в результаті реорганізації таких закладів, здійснюється на підставі даних бухгалтерського обліку відповідних бюджетних установ щодо такого майна та результатів обов’язкової його інвентаризації;
6) кошти, не використані державним чи комунальним закладом охорони здоров’я (крім державних та комунальних установ) протягом бюджетного періоду, не вилучаються та можуть бути використані надалі винятково з метою фінансування діяльності державного чи комунального закладу охорони здоров’я, у т.ч. для оновлення матеріально-технічної бази, з урахуванням вимог законодавства й установчих документів. Невикористання державним чи комунальним закладом охорони здоров’я (крім державних і комунальних установ) бюджетних коштів та/або коштів, отриманих за договорами про медичне обслуговування населення, не може бути підставою для зменшення обсягу бюджетних коштів, що будуть перераховані такому закладу охорони здоров’я в наступному бюджетному періоді, за умови належного виконання договорів про медичне обслуговування населення.