Інформація по темі "" | Публікації по тегу
23.07.18
5986 7
Друкувати
Обране

Реформа на паузі: українців знову залишають без накопичувальної пенсії

Кабінет міністрів і Верховна рада зірвали терміни завершення пенсійної реформи. Влада порушила графік ухвалення законопроектів, необхідних для запуску накопичувальної системи пенсійного страхування з наступного року. Враховуючи, що з осені країна входить у передвиборний сезон, питання, пов'язані з реформою фінансової системи, чиновники і депутати можуть відкласти на невизначений термін.


Пішовши на канікули, парламент так і не розглянув законопроекти, необхідні для запуску другого рівня пенсійного забезпечення – накопичувальної системи.

Прийнятий минулої осені закон про підвищення пенсій зобов'язував уряд створити правила роботи накопичувального рівня до 1 липня. Цим же законом передбачається, що вже з січня 2019 року українці повинні перераховувати внески на персональні накопичувальні рахунки.

Внески громадян не просто акумулюються на персональних рахунках. Цими коштами можуть розпоряджатися державні або недержавні пенсійні фонди, в залежності від того, який тип фондів для роботи з накопичувальним рівнем обере парламент. Але, в будь-якому випадку, основна мета накопичувальної системи – зберегти кошти та мінімізувати вплив інфляції.

Платити внески будуть офіційно працюючі українці, за винятком тих, кому до виходу на пенсію залишилося менше 10 років. Всі інші умови, в тому числі розмір ставки внеску і, власне, вимоги до фондів, Кабмін повинен був узгодити з Радою.

Джерела "другої" пенсії

У Міністерстві соціальної політики у відповіді на запит РБК-Україна не змогли оцінити ймовірність введення накопичувального рівня з наступного року, як це передбачено законом, уточнивши лише, що для цього "необхідний певний час".

У міністерстві орієнтуються на два законопроекти - перший, над яким працювала Нацкомісія з цінних паперів та фондового ринку, і другий - депутатський, зареєстрований парламенті більше року тому (№6677). Законопроект НКЦПФР, за інформацією Мінсоцполітики, відправлений на узгодження в профільні відомства, тоді як депутатський проект міністерство вже вивчило і погодилося підтримати документ за умови його доопрацювання.

Поки Мінсоцполітики та народні депутати виходять з того, що відрахування в накопичувальні фонди повинні здійснювати самі працівники. РБК-Україна раніше докладно писало про те, яким чином у парламенті пропонують налагодити роботу другого пенсійного рівня.

Ключова вимога Мінсоцполітики - джерелом коштів для накопичувальної системи не повинен бути Єдиний соціальний внесок, який розподіляється між Пенсійним фондом і Фондом соціального страхування. Міністр соцполітики Андрій Рева неодноразово підкреслював, що солідарна пенсійна система і так відчуває брак коштів після зниження ставки ЄСВ з 41% до 22%, через що уряд змушений за рахунок коштів держбюджету дотувати Пенсійний фонд для забезпечення виплат пенсій. Сума трансферту в нинішньому році запланована в розмірі близько 139 млрд гривень.

На початку липня депутатський законопроект внесли до порядку денного Ради, однак депутати до його розгляду так і не приступили. Один з членів парламентського комітету з питань соціального захисту, зайнятості та пенсійного забезпечення пояснив РБК-Україна, що законопроект нібито не підтримує прем'єр-міністр Володимир Гройсман.

Незважаючи на те, що ставка внеску перший рік пропонується у розмірі близько 2% (а далі поетапно до 7%), таке зобов'язання може бути сприйняте населенням як непопулярний захід, що загрожує для прем'єра та його команди електоральними ризиками, пояснює співрозмовник.

Побічно ризики підтверджують і в Міністерстві соціальної політики, вказуючи, що надто висока ставка внеску до накопичувального фонду може загнати працюючих українців в "тінь". "Враховуючи, що платниками внесків та власниками накопичених коштів будуть самі учасники системи, відповідно, поступове запровадження страхових внесків до накопичувальної системи пенсійного страхування прийнятного розміру може стимулювати як до легалізації доходів застрахованих осіб, так і до їх тінізації у разі встановлення надмірного розміру страхових внесків", - зазначили в міністерстві

Однак співавтор законопроекту №6677, заступник голови комітету з питань економічної політики Юрій Соловей (БПП) запевняє, що прем'єр-міністр висловив готовність підтримати цей проект закону як базовий. Що ж стосується політичних ризиків і невдоволення населення, то, на думку народного депутата, ця проблема дещо перебільшена. По-перше, пояснює Соловей, кошти у накопичувальній системі не зникають, а зберігаються на приватних рахунках. До того ж ці гроші працюють, приносячи інвестиційний дохід учасникові накопичувального фонду. По-друге, рівень індексації зарплат набагато вище, ніж пропонована ставка внеску, запевняє народний депутат.

"Тут швидше можуть бути політичні спекуляції. Одні кажуть, що зараз не час. Але вже двадцять років "не час". Інші – що інституційно держава не готова. Хоча структура недержавних пенсійних фондів, на відміну від банківської системи та інших інвестиційних структур, показала свою ефективність, за винятком пенсійного фонду НБУ. І це яскравий приклад того, чому не можна централізувати цю модель", - прокоментував РБК-Україна парламентар.

Повноваження регулятора

Впроваджувати другий рівень пенсійного забезпечення без повноцінних регуляторів фінансового сектору не можна, говорить генеральний директор Української федерації страхування Галина Третякова.

Як мінімум необхідно прийняти два законопроекти - №2413а про консолідацію нагляду та контролю за суб'єктами другого рівня в Нацкомісії з цінних паперів і фондового ринку (НКЦПФР), а також законопроект №6303 про підвищення інституційної спроможності НКЦПФР, який стосується захисту інвесторів від зловживань на ринках капіталу. Перший законопроект був прийнятий в першому читанні ще в липні 2016 року, другий – у минулому році внесений в Раду, однак його ще не розглянули.

"Вся реформа фінансового сектору, яка комплексно готувалася під медичне страхування, під пенсійне забезпечення і так далі передбачала прийняття нормативних актів, внесених три роки тому. Це все зафіксовано в програмі розвитку фінансового сектору до 2020 року. Двічі ця програма розглядалася на рівні перших осіб країни за участю президента на Національній раді реформ. На жаль, поки це питання не просунулося", - обурюється Галина Третякова.

На необхідність посилити повноваження регуляторів також вказують у Міністерстві соціальної політики. "Зазначені проекти законів націлені на посилення державного контролю й контролю на фондовому ринку, в тому числі за суб'єктами, які будуть надавати послуги на II рівні", - прокоментували РБК-Україна у Мінсоці.

Незавершена реформа

Запуск другого рівня пенсійного страхування, за великим рахунком, - не що інше, як завершення розпочатої урядом в минулому році пенсійної реформи. Реформи, яка зі слів перших осіб держави через кілька років повинна привести до ліквідації дефіциту Пенсійного фонду та забезпечити українців достойними пенсіями. Але поки без накопичувального рівня вся реформа зводиться лише до несуттєвого підвищення пенсій і посилення вимог до страхового стажу.

І поки влада зволікає з введенням накопичувального рівня, залишається без відповіді питання, з яких джерел у наступні роки чиновники мають намір збільшувати доходи пенсіонерів, які за європейськими мірками в Україні вкрай малі. Наприклад, коефіцієнт заміщення (середній розмір пенсії по відношенню до середньої зарплати) в нашій країні становить близько 30-40%, тоді як прийнятним вважається показник на рівні 60%.

За оцінками Європейської бізнес асоціації, коефіцієнт заміщення пенсією втраченого заробітку буде постійно знижуватися з сьогоднішніх 32% до 18% протягом наступних 30 років. Це майже вдвічі менше, ніж передбачено конвенціями Міжнародної організації праці, відзначають в ЄБА. У той же час, за підрахунками представників бізнесу, за рахунок накопичувальної пенсійної системи можна буде збільшити пенсійні виплати на 10-15%.

rbc.ua

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


коментарі
(7)
Реальность
24.07.2018
Просто клоуны.
Петро мальдівський Реальность
07.08.2018
"Реформа на пузі"
Маша
24.07.2018
І зарплати немає і пенсії не буде. Вже бачили Ощадбанк із вкладами.
злая зая
25.07.2018
От цікаво, де ці популісти мають намір розміщувати кошти накопичуваної пенсії аби вони не зніцінились? Промисловість не працює, в інших галузях економіки теж повна ..опа
Петро мальдівський злая зая
07.08.2018
Ці кошти вже давно розміщені в офшорах.
Наталі
27.07.2018
Це як у приказці: ПЛИВЛИ, ПЛИВЛИ, на березі вс.....лись!!! Головне, щоб канікули благополучно відбути!
Віталій
22.08.2018

Все що зараз пищеться про пенсійну реформу, необхідно було робити в Україні з 2000 року. Згадаємо вчення покійного Кахи Бендукідзе.
На мою думку
- для успішної роботи нашого парламенту необхідно застосувати практику древнього Риму, коли тодішні чиновники блокувалися народом в стінах парламенту, забезпечувалися їжею та питвом до прийняття законів, необхідних країні. Усіх негідних парламентарів, які намагалися уникнути роботи , просто забивали камінням. Я би першим жбурнув щебінь у голову наших УБЛЮДКІВ.

Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн