Нашi сайти:
1708 7
Друкувати
Обране

Чи є платником рентної плати за спеціальне використання води селищна рада, яка має на балансі свердловину

Чи є платником рентної плати за спеціальне використання води селищна рада, яка має на балансі свердловину, у разі видобування води для надання мешканцям села або іншим суб’єктам господарювання та який обсяг води є об’єктом оподаткування?


Коротка:
     Селищна рада, як орган місцевого самоврядування, не належить до суб’єктів господарювання, та не має права отримати дозвіл на спеціальне водокористування, а тому не є платником рентної плати за спеціальне використання води.
     При цьому комунальна установа (підприємство), яка від імені селищної ради здійснює господарську діяльність, та має право на отримання дозволу на спеціальне водокористування (в тому числі для надання обсягів води мешканцям села або іншим суб’єктам господарювання) є платником рентної плати за спеціальне використання води за фактичний обсяг використаної води зі свердловини, за винятком обсягів води, переданих мешканцям села в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок.
Повна:
     Відповідно до п.п. 255.11.2 п. 255.11 ст. 255 ПКУ Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року № 2755-VI із змінами та доповненнями (далі – ПКУ) рентна плата за спеціальне використання води обчислюється виходячи з фактичних обсягів використаної води (підземної, поверхневої) водних об’єктів, встановлених у дозволі на спеціальне водокористування, лімітів використання води, ставок рентної плати та коефіцієнтів.
     Рентна плата за спеціальне використання води не справляється за воду, зокрема, що використовується для задоволення питних і санітарно-гігієнічних потреб населення (сукупності людей, які знаходяться на даній території в той чи інший період часу, незалежно від характеру та тривалості проживання, в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок) (п.п. 255.4.1 п. 255.4 ст. 255 ПКУ).
     Платниками рентної плати за спеціальне використання води є, зокрема, первинні водокористувачі – суб’єкти господарювання незалежно від форми власності: юридичні особи, їх філії, відділення, представництва, інші відокремлені підрозділи без утворення юридичної особи, постійні представництва нерезидентів, а також фізичні особи – підприємці, які використовують та/або передають вторинним водокористувачам воду, отриману шляхом забору води з водних об’єктів (п. 255.1 ст. 255 ПКУ). 
     Частиною першою ст. 42 Водного кодексу України від 06 червня 1995 року № 213/95-ВР зі змінами і доповненнями (далі – Водний кодекс) визначено, що водокористувачами в Україні можуть бути підприємства, установи, організації і громадяни України, а також іноземці та особи без громадянства, іноземні юридичні особи.
     Спеціальним водокористуванням є забір води з водних об’єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання забруднюючих речовин у водні об’єкти, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів (частина перша ст. 48 Водного кодексу).
     Спеціальне водокористування є платним та здійснюється на підставі дозволу на спеціальне водокористування (частина перша ст. 49 Водного кодексу).
     Порядок видачі дозволів на спеціальне водокористування, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 року № 321 із змінами та доповненнями, визначає процедуру видачі юридичним і фізичним особам дозволів на спеціальне водокористування (забір води з водних об’єктів із застосуванням споруд або технічних пристроїв, використання води та скидання у водні об’єкти забруднюючих речовин, включаючи забір води та скидання забруднюючих речовин із зворотними водами із застосуванням каналів).
     Згідно із частиною першою ст. 10 Закону України від 21 травня 1997 року № 280/97-ВР «Про місцеве самоврядування в Україні» (далі – Закон № 280/97) сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України, Законом № 280/97 та іншими законами.
     Частиною першою та третьою ст. 8 Господарського кодексу України від 16 січня 2003 року № 436-IV із змінами та доповненнями (далі – ГКУ), встановлено, зокрема, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування не є суб’єктами господарювання.
     Господарська компетенція органів державної влади та органів місцевого самоврядування реалізується від імені відповідної державної чи комунальної установи.
     Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються згідно з п. 30 частини першої ст. 26 Закон № 280/97, зокрема, питання щодо прийняття рішень про створення, ліквідацію, реорганізацію та перепрофілювання підприємств, установ та організацій комунальної власності відповідної територіальної громади.
     Відносини органів місцевого самоврядування з підприємствами, установами та організаціями, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, будуються на засадах їх підпорядкованості, підзвітності та підконтрольності органам місцевого самоврядування (частина перша ст. 17 Закону № 280/97).
     Враховуючи вищезазначене, селищна рада, як орган місцевого самоврядування, не належить до суб’єктів господарювання, та не має права отримати дозвіл на спеціальне водокористування, а тому не є платником рентної плати за спеціальне використання води.
     При цьому комунальна установа (підприємство), яка від імені селищної ради здійснює господарську діяльність, та має право на отримання дозволу на спеціальне водокористування (в тому числі для надання обсягів води мешканцям села або іншим суб’єктам господарювання) є платником рентної плати за спеціальне використання води за фактичний обсяг використаної води зі свердловини, за винятком обсягів води, переданих мешканцям села в межах їх житлового фонду та присадибних ділянок.

ЗІР категорія 121.01

Наш сайт корисний для вас?

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (7)
сельбух
02.05.2019
У нас в сільській раді немає комунальної установи, тому ми самі і дозвіл отримуємо, і рентну плату сплачуємо.
бух сельбух
02.05.2019
і ми , сільська рада, теж маємо свердловину на бадансі і сплачуємо рентну плату
Бух сельбух
07.05.2019
Аналогічна ситуація, питання не докінця вивчене редакцією
Бух
07.05.2019
У нас весь район так робить і дозволи дають нам, і податки справно платимо, нічто не заперечує, щось тут не зрозуміло...
Бух
07.05.2019

А як щодо до підпункту 5, пункту 1, статті 7 Закону України «Про
місцеве самоврядування в Україні» сільська рада наділена повноваженнями, у
відповідності до Закону на управління
об'єктами у сфері житлово-комунальних послуг, що перебувають у комунальній
власності відповідних територіальних громад, забезпечення їх належного
утримання та ефективної експлуатації.

По цьому виходить, що свердловина є на балансі, то дозволи потрібно робити

Людмила
07.05.2019
і ми , сільська рада, теж маємо свердловини на бадансі і сплачуємо рентну плату, але дозволу нам на спецводокористування ненадають, мотивірують тим, що сільська рада не є комунальною установою, хоча раніше дозвіл надавали.


Бух Людмила
07.05.2019
Якщо Ви користуєтесь для власних побутових потреб, до скількись там куб на добу, то не потрібно, але якщо надаєте послуги у вигляді водопостачання населенню, тоді потрібно. Взагалі, дивна ситуація, питною водою ми повинні забезпечувати населення, мати свердловини, але якщо немає комгосподарства, то цього не можна робити, та 80% сіл України немають свого комунального, замкнутий круг якийсь
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі