Інформація по темі "" | Публікації по тегу
08.09.20
23545 10
Друкувати
Обране

Позиція Міносвіти щодо реалізації законодавчих норм із оплати праці в 2021 році

На звернення Профспілки до Уряду з приводу забезпечення норм частини 2 статті 61 закону «Про освіту» у 2021 році стосовно рівня посадових окладів педагогічних і науково-педагогічних працівників, Міністерством освіти і науки (за дорученням Кабміну) надано відповідь.

Так, МОН вказує, що питання підвищення рівня оплати праці працівників закладів освіти і науки є проблемним і особливо гостро постало після прийняття у 2017 році Закону України «Про освіту», який законодавчо визначив, що посадовий оклад педагогічного працівника найнижчої кваліфікаційної категорії встановлюється в розмірі 3-х мінімальних заробітних плат, із подальшою диференціацією посадових окладів педагогічних працівників інших категорій, науково-педагогічних працівників.

Міністерство зазначає, що впровадження в дію у 2021 році постанови Уряду від 10.07.2019 № 822 «Про оплату праці педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників закладів і установ освіти і науки», якою затверджено нові схеми посадових окладів (ставок заробітної плати) педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників» стоїть під загрозою. 

Міністерством повідомлено, що створено робочу групу з розробки проекту Концепції трансформації оплати праці працівників галузі освіти і науки, яка має стати дорожньою картою оплати праці на 2021-2022 роки педагогічних, науково-педагогічних та наукових працівників і буде запропонована у вересні на розгляд Комітету Верховної Ради України з питань освіти, науки та інновацій.

За інформацією Мінфіну джерела покриття додаткових видатків в бюджеті країни відсутні, тому вимагає зміни структури заробітної плати освітян – при збільшенні посадових окладів переглянути доцільність виплати деяких доплат і надбавок, а також збільшення оплати праці працівників закладів освіти шляхом скорочення мережі закладів.

Мінекономіки також застерігає, що питання підвищення розмірів посадових окладів та інших складових заробітної плати працівників бюджетної сфери, має вирішуватись з урахуванням реальних фінансових можливостей. Тому у відомстві опрацьовуються пропозиції щодо підвищення посадових окладів працівників бюджетних установ відповідно до зростання на законодавчому рівні розміру мінімальної заробітної плати, а також шляхи удосконалення діючої ЄТС.

Тож на вимогу Профспілки щодо забезпечення видатками освітньої галузі у розмірі не менше ніж 7 % ВВП відповідно до статті 78 закону «Про освіту», необхідних для поетапної реалізації положень частини 2 статті 61 закону «Про освіту», а саме постанови Кабінету Міністрів України від 10.07.2019 № 822, відповідно до якої з 1 січня 2021 р. мінімальний посадовий оклад педпрацівника має становити 3 прожиткових мінімумів для працездатних осіб на 1 січня 2021 р., а науково-педагогічних працівників – на 25% вище, Міносвіти зроблено висновок, що таке збільшення заробітної плати залежить виключно від можливостей дохідної частини державного і місцевих бюджетів країни.

Лист МОН 

Управління соціально-економічного захисту ЦК Профспілки

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
10
123
08.09.2020
вчергове - не на часі
Свят
08.09.2020
Смысл держать тогда остановленной постановление от 2019 года... просто отменить и все... Ведь все равно по ней не собираются платить
Саша Свят
14.09.2020
Якщо відмінять, то їх посодють на вчительску указку! Скоріш за все буде як зазвичай - "відтермінувати на такий-то рік", а там і нові Вибори не за горами...
Свят Саша
15.09.2020
а толку...они ведь ответили, денег нет и не будет...то есть почти отменили...
Катерина
09.09.2020
Сокращение уже начали! Людей оставляют голыми и босыми... Где по их мнению устроится человек предпенсионного возраста с пед. образованием? А как же дети, кто их учить будет? - молодые и безграмотные. Образованные украинцы не нужны нашему правительству, делают видимость каких-то реформ, а по факту сокращают все и везде! Наука Украины уже давно под плинтусом
Виктор Федорович
09.09.2020
Буде аналогічно як і з законом про держслужбу. Спочатку прописали не менше трьох мінімальних зарплат. Згодом внесли зміни про три прожиткових мінімуми, а на ділі ставка держслужбовця найнижчої ланки починається з 4204 грн. Здається і не погано, але якщо без вислуги, то отримуєте "копійки" 4204 оклад+200 ранг+ (якщо повезе і влізете в фонд ЗП) 20% премія =5245 >> за вирахуванням податків "на руки отримає 4222 грн. От і скажіть яка тверезомисляча людина піде працювати за цю мізерну зарплатню?
Вчитель
09.09.2020
transparent_pxl.png Привіт 73% . Та не буде ніколи ніякого збільшення, ні вчителям, ні держслужбовцям, ні лікарям. Вони навіть інфляцію перекрити не можуть. Буде постійне відтермінування за браком коштів і розробка десятків різних стратегій, які з розумним виглядом будуть представляти і розповідати про світле майбутнє. Агов, де обіцяні 20 тис. молодим вчителям? А вони пішли в фонд боротьби з кононавірусом, а з фонду на......"велике будівництво" зе. Так що, мої любі молоді педагоги, дивіться на наші європейські дороги і знайти що там лежать ваші підйомні. ДумайТЕ.
Інна
09.09.2020
Все правильно. Ні у держави, ні у навчальних закладів немає можливості на часі виконувати умови постанови. Ніхто не проти високих зарплат, але вони мають бути на високому (або хоч середньому) рівні не лише для окремих фахівців, вирваних з контексту якоїсь галузі. У освітній галузі, крім педагогічних працівників, працюють фахівці з таким самим кваліфікаційним рівнем освіти як і у педагогів, які також необхідні для забезпечення діяльності освітніх закладів і також мають право на відповідний рівень доходу. Питання рівня зарплат повинно вирішуватись комплексно, приводячи у відповідність тарифну сітку до мінімальної заробітної плати, або іншими шляхами. Інакше не буде кому забезпечувати рівень контингенту студентів, необхідний для достатнього педагогічного навантаження викладачам і взагалі існування навчальних закладів.
rjkz
09.09.2020
Є спостереження, що при досить помірних посадових окладах керівні працівники держустанов регулярно, щомісяця отримують премії, що у декілька разів (!) перевищують їх посадовий оклад. --------------------------Тому є пропозиція для прем"єр-міністра, щоб при розрахунку пенсій таким керівним працівникам їхні регулярні премії не бралися до уваги. Крім того, треба переглянути вже призначені пенсії бувшим держкерівникам , і перерахувати їх без регулярних премій. Це дасть суттєву економію держбюджету і зменшить соціальну напругу у державі.
rjkz rjkz
09.09.2020
Уточнення-----------------Керівні працівники держустанов - це, наприклад, головбухи Управлінь освіти м.Києва. Про них точно відомо, що вони щомісяця отримували премії, що у декілька разів перевищували їх посадовий оклад. Скоріше всього, подібних керівних посад у державі досить багато, і кожне з них на цій посаді проїдає бюджет за п"ятьох....
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі