Інформація по темі "" | Публікації по тегу
06.12.17
15306 51
Друкувати
Обране

Вісник - Позиція Мінсоцполітики щодо врахування індексації при виплаті «мінімалки» не змінилася

Мінсоцполітики листом від 07.09.2017 р. № 2341/0/101-17 відкликало і визнало таким, що втратив чинність, лист від 13.02.2017 р. № 317/0/101-17/282, в якому зазначалося, що сума індексації, визначена відповідно до пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 р. № 1078, включається до виплат, які мають враховуватися до заробітної плати при забезпеченні її мінімального розміру.

Відкликання вищезазначеного листа викликало обурення, такі дії почали трактувати неправильно, а саме: що індексація не включається до виплат, які мають враховуватися до заробітної плати при забезпеченні її мінімального розміру.

Зазначимо, що роз’яснення та листи Мінсоцполітики не є нормативно-правовими актами, вони носять рекомендаційно-інформаційний характер, а відкликання листа не вносить змін до чинного законодавства.

Тому при забезпеченні мінімального розміру заробітної плати роботодавцям слід керуватися таким.

Частиною другою ст. 31 Закону України «Про оплату праці»  визначено вичерпний перелік виплат, які не враховуються при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру. Такими виплатами є: доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров'я, за роботу в нічний та надурочний час, роз'їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

Це означає, що всі інші складові заробітної плати, які не перелічені вище, у тому числі індексація, мають враховуватися до мінімальної заробітної плати.

www.visnuk.com.ua

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
51
ххххх
06.12.2017
Дебіли.
Тетяна ххххх
07.12.2017
Я РИДАЮ
Жаслан
06.12.2017
От тобі і на....
LEXXX
06.12.2017
Вкотре переконуюсь у тому, що коли Роз'яснення "хороше", то переважна більшість бухгалтерів, кадровиків, юристів ним з радістю прикриваються у своїй діяльності. А ось, коли Роз'яснення на грані або за гранню закону всі починають згадувати про рекомендаційний характер листів/роз'яснень.
Оля
06.12.2017
это просто п..ц добавить нечего
LEXXX
06.12.2017
Я звичайно вибачаюсь, але чи можна керуватися у своїй діяльності авторською публікацією (приватною думкою) адвоката Ганни Лисенко? Чи вона уповноважена трактувати позицію Мінсоцполіти чи її окремого департаменту?
керр LEXXX
06.12.2017
100%...
Вадим
06.12.2017
Ну так Лисенко чітко пояснила, що лист не є нормативним документом і в даному питанні слід керуватися виключно статтями Закону України «Про оплату праці" . Проблеми тільки в тому, що закони у нас написані трохи по "дебі**му" і от незрозуміло, що потрібно робити спочатку: нарахувати доплату до МЗП ,а потім індексувати зарплату , чи спочатку індексувати зарплату , а потім нарахувати доплату до МЗП.
керр Вадим
07.12.2017
авторка і не згадала, чим визначено порядок розрахунку індексації. Порядок вказує, що Сума індексації грошових доходів громадян визначається як результат множення грошового доходу, що підлягає індексації, на величину приросту індексу споживчих цін, поділений на 100 відсотків. Виходить що нараховуємо зп в т.ч. доплату до МЗП, яка підлягає також індексації, і отриманий дохід в межах прожиткового мінімуму індексуємо, і вимоги ст.3/1 дотримано
наташа
06.12.2017
в общем все ясно, что ничего не ясно)))нет слов!!!
наташа
06.12.2017
все эти министерства и ведомства надо разогнать поганой метлой!
Алина
07.12.2017
а смысл в индексации если она входит в минималку????
bh Алина
07.12.2017
смысл в том, что кто получает минималку, то больше получать и не будет, а у кого уже больше минималки, то будет, благодаря индексации, ещё больше (это так государство компенсирует поднятие цен: кто побогаче - тем есть, кто по беднее - тем нет)
Валентина bh
12.12.2017
Совершенно верно! Включительно по 11 разряд ЕТС индексируется зарплата в пределах минималки. То есть, государство ворует деньги у малообеспеченных людей и у себя. На бумаге получается тарифный разряд растет, и следовательно заработная плата, а на деле нет, просто до минималки доплачивают меньше. А у кого разряд 12 и выше , у того реально растет заработная плата. Та же ситуация и с пенсиями, ее индексацией. В одном законе изменения сделали, в другом забыли... Доплата до минималки не может априори быть оплатой труда. Оплата труда -это разряд ЕТС, который соответствует квалификационным требованиям и надбавки и доплаты установленные в штатном расписании и колдоговоре. Увы, наши законодатели законов не знают....
Люда bh
07.12.2017
знаете, тут палка с двух концов. В начале года у меня было начисление 3400 (бухгалтер головного розпорядника), секретарь ну и естественно другой МОП - 3200. Большая разница, правда? Сейчас у меня начисление 3700, благодаря тому что выросла индексация, а на вторых это не повлияло.В данном случае считаю это справедливо
бухгалтерія-це любов Люда
08.12.2017
я підтримую, хоч якось бухгалтера відірвали від прибиральниці
eMelya Люда
07.12.2017
По доходам, да, справедливо. А по существу? Проблема в уравниловке не из-за индексации, а из-за доплаты до минимальной зарплаты. Индексация для первого тарифного разряда - 180 грн, а доплата 1600 грн. Индексацию должен получать каждый, как компенсацию подорожание товаров, а доплата просто всех уравнивает до 3200 грн., потому, что так написано в законе. А в государстве нет денег, чтобы справедливо оценить труд всех категорий работников. Поэтому пытаются всё впихнуть в положенную минималку.
Люда eMelya
07.12.2017
согласна с Вами. такая ситуация возникает у тех кто работает по ЕТС. У нас с этим делом по-проще: у госслужащих даже теоретически начисление не может быть меньше 3200, у главных специалистов только оклад 3200, потом еще ранг минимум 200, выслуга лет, ну и + индексация. А у тех кто еще не наработал стаж зарплата мало отличается от обсл. персонала. Но все равно обидно, есть разница-шесть лет "штаны протирать" в универе, получить диплом магистра, плюс материальная и финансовая ответственность и нервы срывают каждый день, и уборщица без какого-то либо образования. Коротче, кинули всех
Ірина bh
07.12.2017
Кто не работает, тот ест
Лиза
07.12.2017
УРОДЫ!!!!!!!!!!!!!!!! Только и способны на то, что бы обострять и так печальную обстановку.
Оля
07.12.2017
блин задрали что делать год нужно закрывать?????? куда ее эту индексацию впихнуть????
просто таня
07.12.2017
оля.куда впихали туда и впихайте.вверху же четко написано *в 3200*
Елена
07.12.2017
Ха - облом)
Юзер
07.12.2017
Блін, відвертають увагу від іншого, краще би сказали чи буде підвищення з грудня, до індексація 10,2 %, в постанові 1078 про індексацію написано "У разі коли індекс споживчих цін для проведення індексації, розрахований наростаючим підсумком, перевищив 10 відсотків, Кабінет Міністрів України приймає рішення про підвищення тарифних ставок (окладів) працівникам бюджетної сфери, органам державної влади, місцевого самоврядування, прокуратури та інших органів з урахуванням суми індексації, яка складається на момент підвищення."
Маргарита
07.12.2017
класика жанру:"Зачем Володька усы сбрил?"якщо все вірно ,то для чого лист відкликати???:))) з нашим МСП ми вже в цирку не сміємось,,,
Вадим Маргарита
07.12.2017
Лист відкликали бо ФПУ звернулася з такою вимогою до Мінюсту .
LEXXX Вадим
07.12.2017
А хто такий ФПУ? І яка була його аргументація щодо відкликання? Чому не вимагали відкликати інші листи Мінсоцполітики? Що написав Мінсоцу Мінюст?
Вадим LEXXX
07.12.2017
Відповідь на своє питання можете почитати у коментах у даній темі https://buhgalter.com.ua/news/oplata-praczi/minsotspolitiki-vidklikalo-list-shchodo-vklyuchennya-indeksatsiyi-do/
Тетяна LEXXX
07.12.2017
Таки да! Хто такий ФПУ? Геть профспілкові внески із нашої зарплати. Якраз налом зекономимо (ну, майже) суму індексації. Все я правильно зробила, що вийшла із профспілки.
Павло Тетяна
07.12.2017
У чому вина ФПУ? В тому, що вона домоглася справедливості у спорі з Мінсоцполітики у питанні виплати індексації заробітної плати працівникам, яка передбачена Законом України "Про індексацію грошових доходів населення" як виплата, що дає можливість хоча б частково відшкодовувати подорожчання споживчих товарів і послуг при сьогоднішньому шаленому зубожінню народу? Ще 14.06.2017р. ФПУ звернулася до Мінсоцполітики, що б МСПУ відкликало свого листа N 317/0/101-17/282, в якому воно не правильно дало роз’яснення, щодо включення сум індексації заробітної плати до МЗП при її визначенні. Якби МСПУ ще тоді правильно відреагувало на звернення ФПУ, відмінило неправильний лист, признало і виправило свою помилку, то сьогодні не стояло б так гостро наше питання на повістці дня.
Тетяна Павло
08.12.2017
ФПУ самовідсторонилася від питань оплати праці. Листами "перекинулися" із міністерствами, ж... прикрили тіпа "ми зверталися, але марно". та й потому. Потрібно міняти методи роботи, щоб мати результат, а не листування.
Вадим Павло
07.12.2017
В тому що ця контора геть не змінилася із совкових часів і замість реальної боротьби за права працівників займається імітацією та справно збирає внески.Мінсоц ще в лютому заявив про включення індексації до МЗП, а ФПУ на це відреагували аж через півпроку в липні і то якось дивно -попросили відкликати нікчемний рекомендаційний лист. Чому ФПУ не звернулася до ВРУ , КМУ, президента з проханням прописати у законі, постанові чи якомусь офіційно зараєстрованому роз"ясненні норму про нарахування індексації зверх МЗП і припинити всі спекулювання на даній темі.
Павло Павло
07.12.2017
Але Мінсоцполітики, вважаючи себе вершителем долі і життя простих українців, зневажаючи закони України, цього завчасно не зробило, і тільки після втручання в спір Мінюсту України, заднім числом після більш ниж трьох місяців роздумів і мовчання, тільки в грудні 2017 р. відкликало свого листа від 13.02.2017 р. N 317/0/101-17/282 листом від 07.09.2017 р. № 2341/0/101-17. Ще є багато чого сказати відносно МСПУ, але утримаюсь. Багато хто із вас вже тут про це і без мене сказав.
Маргарита Вадим
07.12.2017
Лист відкликали і це якось вплинуло на законодавство?
Вадим Маргарита
07.12.2017
Ніяк , як власне і його поява і саме про це написали Лисенко. Висновок даної статті , що у випадку з індексацією потрібно керуватися нормами ЗУ 1744.
Павло
07.12.2017
В Мінсоцполітики працюють ліниві, пихаті, аморальні, безвідповідальні, з совковим нутром в голівах "людишки". Вони всіх нас приймають за ідіотів. А ця стаття в Віснику Ганни Лисенко тхне "заказухою", вона є брехливою за назвою і за змістом.
Вадим Павло
07.12.2017
В кінці вашого емоційного посту дуже доречно було би додати крилату фразу "Остановитесь !"
Павло Вадим
07.12.2017
Та вас же не можна остановити. Ви, як щось незрозуміле, багатоголове і багаторуке вилазите з різних щілин. Що, ви ще читаєте мої коментарі? Якщо це так, то вони вам, я сподіваюсь, подобаються. Я правий, чи ні? Я цьому дуже радий. Адже зовсім недавно, якщо ви ще памятаєте, я радив вам не читати мої коменти, якщо вам не до вподоби, про що я пишу. Просто цікаво, а ви ще чекаєте офіційних роз'яснень від Мінсоцполітики? То ждіть, наполегливо ждіть, або вдарьтесь головою об стіну, може порозумнішаєте.
Вадим
08.12.2017
Ну звісно читаю, вони дуже кумедні, Мінсоц відпочиває.Також реально раджу Вам зупинитися і перестаньте так сильно перейматися отою індексацією, а то судячи з ваших коментарів Ви на грані емоційного зриву якщо пропонуєте людини зайнятися самокаліцтвом. Одумайтесь перед тим як писати такі пропозиції , якщо не хочете зайнятися ще і тлумаченням КК.
Олег
08.12.2017
Зачем засорять сайт такой херней если такие листы носят хрен знает какой характер!!!
Людмила
08.12.2017
Жесть!!!Як мені жалко всіх бухгалтерів!!!
Інна
08.12.2017
Парочка дибілів там працюють які собі добрі гроші в кишеню сунуть а ви бомжуйте за мінімалку і чекайте а вдруг індексація буде зверху а вдрух премія буде зврерку ага хрен нам дадуть.А дадуть перевірку яка знайде помилки і накладе штрафи щоб ми ще менше мали чим маєм.
не моє
08.12.2017
Так і не треба тоді ніяких листів взагалі публікувати, якщо вони не мають юридичної сили, навіщо людям голову морочити? Публікуйте тільки НПА!!! Я розумію, що люди, що пишуть такі листи заробляють на свій кусок хліба, але чому через них інші мусять заморачуватись на дурню? А основні працівники коли приходять питати за зарплату, ти їм усі ці пояснення, а вони смотрять на тебе як на дурного, що сидить там щось і мутить, а мутим не ми, а відомчі!
Вадим не моє
08.12.2017
А ще цікавіше стає коли вони дізнаються , що в інший установі платять індексацію зверх МЗП чи встановили якусь додаткову стимулюючу доплату.Тоді на тебе дивляться як на злодія який забирає собі в кишеню їх чесно зароблені гроші.
Ирина
09.12.2017
Коллеги и что делать? Идет декабрьская зарплата, так и не понятно входит до мзп индексацмя или ложится сверх?
Валентина
12.12.2017
В Законі про оплату праці ст.3 гласить:МЗП-це встановлений законом мінімальний розмір оплати праці за виконану працівником місячну (годинну) норму праці. Якщо поріг індексації не перевищує 103%,вилачуємо 3200, з червня треба перерахувати та оплатити працівникам 3200+сума індексації. А на роздуми не залишається часу,закриваємо бюджетний рік.ЩО ЧЕКАТИ? Подробиці: https://buhgalter.com.ua/news/oplata-praczi/minsotspolitiki-vidklikalo-list-shchodo-vklyuchennya-indeksatsiyi-do/
Маргарита Валентина
12.12.2017
дораховувати навряд чи хтось буде,а от як потім забирати,якщо дорахуєш?я думаю,що десь в березні-квітні 2018 повинно бути офіційне роз'яснення:)))))
Маргарита
12.12.2017
Народ,а Ганна Лисенко в нас хто?це її особиста думка,чи це її думка як посадовця ДФС чи Мінсоцполітики?
Злой Бух
13.12.2017
притомили. Оставьте всё, как есть, если не можете ничего умного придумать.
Валентина
13.12.2017
Валентина ⇒ Інна 13.12.2017 Індексація- це виплата не постійна. Для чого вона задумана, чітко прописано в Законі про індексацію. Індексації підлягають пенсії, стипендії, оплата праці(грошове забезпечення). Поріг індексації-це величина індексу споживчих цін, яка надає підстави для проведення індексації грошових доходів населення. З"явився поріг 103%, отже ставимо суму індексації зверху 3200. Не було б цього порогу, то так би й залишилося нарахування 3200,00. ВідповістиОцінити: + 0- 0 Валентина 13.12.2017 Мінімальна заробітна плата-це законодавчо встановлений розмір заробітної плати за просту некваліфіковану працю, нижче якого не може здійснюватися оплата за виконану працівником місячну, погодинну норму праці(обсяг робіт) (Кодекс законів про працю України, Закон України Про оплату праці від 24.03.1995р. №108/95-ВР). Якщо ми поставимо індексацію всередину, не буде забезпечено розмір МЗП за виконану роботу. А це ого які ШТРАФИ. Подробиці: https://buhgalter.com.ua/news/oplata-praczi/minsotspolitiki-vidklikalo-list-shchodo-vklyuchennya-indeksatsiyi-do/
Яцьо
04.01.2018
у нас в мінсоцпол.... дебіли
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі