Які питання можуть бути врегульовані Положенням про преміювання в держоргані
Мінсоцполітики в листі від 12.09.2016 р. № 1296/13/84-16 пояснило окремі вимоги законодавства щодо преміювання держслужбовців.
1. Для держслужбовців визначено такі види премій: за результатами щорічного оцінювання службової діяльності та місячна або квартальна відповідно до особистого внеску в загальний результат роботи державного органу. Інших видів премій (до державних і професійних свят, ювілейних дат тощо) Законом України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII (далі — Закон) не передбачено, отже, і підстав для виплати таких премій із 01.05.2016 р. немає.
2. Перелік критеріїв, визначених у Типовому положенні про преміювання державних службовців органів державної влади, інших державних органів, їхніх апаратів (секретаріатів), затвердженому наказом Мінсоцполітики від 13.06.2016 р. № 646 (далі — Типове положення), не є вичерпним, і в Положенні про преміювання з урахуванням функцій, завдань і повноважень відповідного державного органу можуть бути зазначені й інші критерії.
3. Наразі законодавчими актами не передбачено встановлення місячної або квартальної премії у відсотках до посадового окладу. Отже, саме в Положенні про преміювання визначається «база» для нарахування премій. Розмір місячної або квартальної премії може визначатись у відсотках до посадового окладу, до посадового окладу з урахуванням надбавок за ранг і вислугу років, у конкретно визначених сумах тощо.
4. Зважаючи на те що підставою для преміювання у відповідному державному органі є Положення про преміювання, можливість й умови преміювання осіб, призначених на посаду держслужби з випробуванням, має бути визначено в цьому Положенні про преміювання.