Чи може місцева рада або місцева держадміністрація зобов’язати використовувати Prozorro для допорогових закупівель
1. Замовник самостійно приймає рішення про використання електронної системи закупівель під час здійснення закупівель товарів, робіт і послуг, вартість яких є меншою за вартість, при якій ця система використовується обов’язково.
Своєю чергою, повноваження органів місцевого самоврядування та місцевих державних адміністрацій щодо надання рекомендацій стосовно використання електронної системи закупівель не є предметом регулювання Закону України «Про публічні закупівлі» (далі — Закон).
2. У разі якщо замовником заплановано проведення закупівель у порядку, установленому Законом, й утворено тендерний комітет або визначено вповноважену особу, відповідні функції щодо проведення допорогових закупівель й оприлюднення звіту про укладені договори можуть бути покладені на осіб, які є членами тендерного комітету чи вповноваженими особами.
Якщо замовником не планується здійснення закупівель, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує межі для застосування процедур закупівель, обов'язку замовника утворювати тендерний комітет (визначати вповноважену особу) Законом не встановлено.
3. Дотримання принципів закупівель забезпечується, зокрема, через вільний доступ необмеженого кола потенційних постачальників товарів, надавачів послуг і виконавців робіт до інформації про закупівлю та можливість узяти участь в аукціоні.
Таким чином, використання електронної системи закупівель замовниками під час здійснення допорогових закупівель може забезпечити дотримання принципів, визначених у Законі.
Водночас під час здійснення допорогових закупівель без використання електронної системи замовники також повинні дотримуватися принципів провадження закупівель, закріплених Законом, сприяючи своїми діями розширенню кола потенційних постачальників товарів (надавачів послуг/виконавців робіт) і забезпечуючи здійснення таких закупівель відкрито, прозоро та неупереджено.