Інформація по темі "" | Публікації по тегу
04.08.20
17847 23
Друкувати
Обране

Чому порушення у публічних закупівлях залишаються безкарними. Заява Prozorro

Робота Державної аудиторської служби щодо перевірки публічних закупівель є незадовільною

Такий висновок можна зробити з нещодавнього дослідження  Transparency International щодо моніторингу роботи Держаудитслужби. 

Згідно з даними Transparency International, у період за вересень 2018 — кінець 2019 служба перевірила 1,79% усіх тендерів у системі Prozorro, щодо яких можна було провести моніторинг. При цьому у 92% випадків були виявлені порушення. 

Таким чином, “можна припустити, що за загального збільшення кількості моніторингів, вірогідно, зростатиме й кількість процедур з виявленими порушеннями”, — зазначається у дослідженні Transparency International. Також середнє навантаження на одного аудитора Держаудитслужби є недостатнім: три моніторинги на місяць замість оптимальних дев’яти-десяти. 

За минулий рік лише 43 посадові особи отримали адміністративні штрафи за порушення в системі Prozorro. Після набрання чинності оновленим законом “Про публічні закупівлі” аудитори Держаудитслужби отримали можливість накладати штрафи без рішення суду. Але, за даними ГО “Громадський контроль”, за 3 місяці цього року було накладено тільки 64 штрафи. 

Нагадаємо: щороку в системі Prozorro закуповують товари, роботи та послуги близько 30 тис. органів державної влади, ще близько 300 тис. комерційних підприємств є постачальниками у системі Prozorro. Загальна сума витрат держави на публічні закупівлі становить близько 600 млрд грн. 

“Сьогодні ми змушені визнати, що ефективного контролю у сфері закупівель не існує. Незважаючи на те, що Держаудитслужбі надані відповідні інструменти та повноваження, якісних змін у їх діяльності не відбувається. Ми не бачимо стратегії розвитку служби, ефективних заходів превенції порушень, підвищення якості роботи аудиторів тощо. Саме безкарність у сфері публічних закупівель сьогодні перекреслює всі досягнення у цій сфері та заважає її розвитку і зростанню довіри бізнесу до системи”, — зазначила проєктна менеджерка з моніторингу та контролю ДП “Прозорро” Кристина Гуцалова.

Prozorro висловлює занепокоєність відсутністю справедливого притягнення до відповідальності порушників у публічних закупівлях та сподівається на конструктивне вирішення ситуації разом з Мінфіном, якому підпорядковується Держаудитслужба, власне аудиторами та громадянським суспільством.

ProZorro

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
23
Просто_Бух
04.08.2020
В меня матюків не вистачає. Ось сидить така "менеджерка", яка окрім закупівельного законодавства нічим не займається, та й то, на рівні теорії, а не практики, які, як ми знаємо, на ділі дуже відрізняються, і жаліється що штрафів мало. А те, що здебільшого, це прозорро - це безкоштовний додаток для бухгалтера, на якого вже навішано, все, що можна та не можна, і голова йде обертом від нововведень, постанов, змін та змін до постанов та новвовведень. І до біса це ваше, що типа зараз повинна бути доплата, ба загалом то вона нічим конкретно не обгрунтована. На "усмотрение" керівника. Якщо й добавлять 5 відсотків премії, то вони тих штрафів не покриють. А на одиницю додаткову... так хто ж грошей дасть, якщо їх і хараз обмаль? Тим паче що урядом вже аносоване скорочення кількості бюджетників, бо МВФ вважає, що в нас їх багато.
NeProzorro
04.08.2020
Найкраща реформа-перекваліфікувати всіх аудиторів ДАСУ та співробітників ДП Прозоро в уповноважених осіб і змусити їх проводити прозорі і неупереджені (і правильні) закупівлі для бюджетних установ.
алісія NeProzorro
05.08.2020
Підтримую на всі сто! Класна ініціатива!!!!!!!!!!!!
Татьяна NeProzorro
04.08.2020
Щей на мінімалку
12345 NeProzorro
04.08.2020
transparent_pxl.pngtransparent_pxl.pngtransparent_pxl.png
Тетяна
04.08.2020
"середнє навантаження на одного аудитора Держаудитслужби є недостатнім: три моніторинги на місяць замість оптимальних дев’яти-десяти"- оця "проєктна менеджерка" дійсно вважає, що фахівці Держаудитслужби займаються тільки ПРОЗОРРОм? Це черговий раз доводить, що кожен із грантоєдів-соросят баче тільки вузенький коридорчик у великому багатоповерховому будинку! До речі, Рахункова палата за підсумками своїх перевірок ефективності в цих прозоррах не баче, навіть навпаки. Питання в студію: кому ви повірите більше - привезеній менеджерці, в якої із освіти лише гучно обізвані курси, чи фахівцям Рахункової палати, знайомими з усіма викрутасами нашого законодавства?
Євгеній Тетяна
04.08.2020
Так-так... раз Рахункова палата так написала, значить так воно і було) Не знайомий з ''привезеною менеджеркою'', але там такі перли траплялися в прес-релізах про перевірки)...
Лілія
04.08.2020
Правильно! Все що вище 50 тисяч-від установи заявка на держ.орган, а там спеціалісти вже аналізують, оголошують, оприлюднюють, проводять, шукають найкращого постачальника і т п.
Олег
04.08.2020
Такий кваліфікований штат в ДАСУ-от вже готові супер-уповноважені особи. А бюджетні установи вимушені шукати юрисконсультів чи навантажувати зайвою роботою бухгалтерів або економістів. Можна все набагато простіше і ефективніше організувати.
Наталя
04.08.2020
Уповноважена особа (яка проводить закупівлі) повинна бути повністю (!!!) незалежна від керівника своєї установи (організації). Щоб при проведенні закупівель не було тиску на неї (наприклад щодо вибору постачальника-переможця)
Маша Наталя
04.08.2020
transparent_pxl.pngtransparent_pxl.pngtransparent_pxl.pngtransparent_pxl.pngtransparent_pxl.png
Петро Степанович Наталя
04.08.2020
А чи може УО поскаржитися на свого керівника до ДАСУ? Якщо він, до прикладу, змушує її допомагати "своєму" потрібному учаснику та приймати рішення на його користь.
Маша Петро Степанович
04.08.2020
Готуйте заяву за власним бажанням і тоді пробуйте скаржитися
Юлія
04.08.2020
Нормативна база нульова, роз'яснень немає, окрему ставку не дають,а ще за щось наказувати?
бухцелюб
04.08.2020
а аудитори ні в зуб ногою, тому і не знають що написати, а тим більше наказати за ті пробіли які є в нашому законодавстві, їх учора призначили, а сьогодні вони вже наказують. А якби вони побули у нашый шкуры, тодыб знали де порушення а де законодавство треба приводити до выдпеовыдносты
Катерина
04.08.2020
Просто навіть немає вже сил і емоцій на дану статтю... Мало того що роботи добавилось великий шмат та навіть з тим оприлюдненням без застосування системи.. то щей бухгалтеру треба закупівельником-асом стати в секунді.
Лілія Катерина
05.08.2020
Нехай би перевірили навантаження на працівника по закупівлях, його зарплату та інше.От скільки беруть юридичні і консалтингові фірми за супровід закупівель чи за семінари, навчання- і порівняти з зарплатою закупівельника з бюджетній установі.
NeProzorro Лілія
05.08.2020
Для чого таке складне законодавство і процедури? Щоб потім безкінечно вчитися на курсах та семінарах?Чи не корупційна змова держави (тих хто пише нормативку по закупівлях) з консалтинговими фірмами (які проводять навчання)?
Віра
05.08.2020
Слів нема! Нехай ця Гуцалова, чи як там її, сама попробує без помилок провести хоч одну процедуру закупівлі, окрім своєї основної роботи. Та ще безоплатно, та ще на початку року, коли голова йде обертом від річної звітності і кошторисів. Коли, вибачте, навіть в туалет нема часу піти. Грамота найшлась, сидить і від нічого робити розказує кого треба штрафувати. Але нічого, Бог добрий, і вона ще буде на моєму місці!
Лалка
06.08.2020
Хаха, "даже не смотря на то, что аудиторы провряют только 2% тендеров, они находят нарушения в 92% случаев". Тетенька, а тетенька, может эти тендеры - бред собачий, а твоя ПРОЗОРРО просто не работает как надо, если даже с такой выборкой эффективность системы оказалась всего 8%?
Вадим Лалка
06.08.2020
В теорії позоро повинно було запобігати порушенням та зловживанням в публічних закупівлях, на практиці воно ускладнило роботу чесним замовникам, а корупціонерам полегшило уникати відповідальності. Якщо раніше злодіям потрібно було ще пояснити аудиторам чому саме у цієї фірми було куплено товар чи послугу, то з позоро потрібно лише правильно прописати вимоги і система сама вибере "потрібного" постачальника.
Олег
06.08.2020
На 100 % впевнений, що 90% виявлених порушень- недотримання термінів, неоприлюднення якихось дод. документів, тобто суто технічні помилки.В судах їх майже одразу закривають справи за малозначимість порушення , а в основному через закінченням термінів.
Володимир Олександрович
07.08.2020
Система Prozorro повинна відслідковувати (для великих закупівель) прямі та опосередковані зв'язки замовників з учасниками та постачальниками. Детальний аналіз доцільності і т.п. так як це робить фінмоніторинг та блокування закупівлі в разі порушень.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі