Мінекономіки: про здійснення незапланованих держзакупівель
В Міністерстві зазначили, що здійснення закупівель замовником у разі:
1) виникнення додаткової потреби у товарах, роботах чи послугах, яку замовник не міг передбачити;
2) виділення додаткових коштів;
3) перерозподілу коштів, зекономлених внаслідок проведення процедур закупівель коштів;
4) зекономлених у разі зміни ціни договору в бік зменшення у випадках, визначених у ч. 5 ст. 40 Закону;
5) розірвання договору про закупівлю та необхідності здійснення нової закупівлі;
6) інших подібних випадках,
— можливе після вчинення замовником дій, передбачених ч. 1 ст. 4 Закону, зокрема внесення змін до річного плану закупівель, керуючись вартісними межами, встановленими у ч. 1 ст. 2 Закону, оскільки такий предмет закупівлі у вищевказаних випадках вважатиметься новим предметом договору.
Водночас при здійсненні закупівель без проведення процедур закупівель, передбачених ч. 1 ст. 12 Закону, товарів, робіт і послуг, вартість яких не перевищує межі, встановлені ч. 1 ст. 2 Закону, замовник керується положеннями Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України, а також Бюджетного кодексу України (у разі, якщо замовником є розпорядник бюджетних коштів або одержувач бюджетних коштів), без урахування здійснених закупівель за тим же предметом у поточному році, за якими укладені відповідні договори.
Такі роз’яснення приведені в листі Мінекономрозвитку від 18.12.2014 р. № 3302-05/44074-03.