Інформація по темі "" | Публікації по тегу
12.09.23
1877 5
Друкувати
Обране

Мінекономіки пропонує створити спеціальні агенції та центри для організації закупівель

За 8 місяців 2023 року через електронну систему Прозорро відбулося 142 тисячі тендерів на понад 317 млрд грн. Тобто прозорих і конкурентних торгів через електронну систему стало на 350% більше, ніж торік. У 2022 році було проведено 89 тисяч тендерів на майже 90 млрд грн.

 Про це розповіла Перший віце-прем’єр-міністр – Міністр економіки України Юлія Свириденко у колонціь для “Економічної правди”. 

За словами Міністра, такого результату вдалося досягти завдяки тому, що майже 70% від усіх невійськових витрат Міноборони та інших суб'єктів, які проводять закупівлі, повернули в Прозорро.

Та для того, щоб закупівлі не лише були якісними процедурно, але й з точки зору обґрунтування, Мінекономіки пропонує створити центри компетенцій.

“Це можуть бути агенції чи департаменти, підпорядковані органам місцевого самоврядування. Такі центри аналізуватимуть потреби та вирішувати, що зараз більш потрібно, а що може почекати. Фахівці шукатимуть постачальників, готуватимуть зразки форм документів до тендеру. Фахівці, які проводять закупівлі, часто не усвідомлюють, як закупівля може вплинути на стратегію роботи всієї організації й особливо на її репутацію. Як наслідок, через відсутність стратегічного підходу до закупівель виникають скандали, виконавці звільняються, а на їх місце приходять нові люди, які повторюють ті самі помилки. Якби виконавці якісно обґрунтовували потребу у проведенні тендеру, то діалог із суспільством був би прозорішим і якіснішим й, можливо, ми мали б меншу кількість скандалів”, — говорить Юлія Свириденко.

Крім того, Міністр економіки висловила думку щодо створення в Міноборони спеціалізованих закупівельних агенцій для тилового забезпечення. Ці агенції забезпечуватимуть управління не лише на етапі тендеру, а й іншими процесами, такими як: формування потреби, управління постачаннями та контроль якості.

“Так, як ми адаптувалися до сучасних умов та алгоритмів ведення бойових дій, маємо переходити й до сучасних алгоритмів забезпечення Збройних Сил та відповідно закупівель. Ми не можемо забезпечувати потреби Збройних Сил за довоєнними підходами, бо умови змінилися. Саме тому ідея заснування в Міноборони спеціалізованих закупівельних агенцій для тилового забезпечення — це можливість перезавантажити систему закупівель Міноборони”, – зауважила Юлія Свириденко.

На її думку, усі послуги як в регіональних агенціях, так і в центрах компетенцій на місцях повинні бути цифровізовані, щоб уникнути зайвих витрат та часу на паперовий документообіг. А запровадження в цих органах комплаєнс-менеджменту та управління ризиками дозволять знизити не лише корупційні ризики, а й забезпечити стабільну роботу у разі зміни керівництва.

Нагадаємо, нещодавно Уряд вніс зміни до постанови №1178, згідно із якими зменшили перелік підстав, коли державні замовники можуть уникнути конкурентних торгів, а підписують контракти напряму. Також було посилено відповідальність державних замовників за зловживання такою підставою, як нагальна потреба. При цьому, якщо закупівлю від 50 тис. грн проведено без конкурсу, то треба не тільки оприлюднювати звіт про договір, але і погоджене керівником замовника обґрунтування підстави для такої закупівлі.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
5
ОсвітаТака
12.09.2023
Давно пора було створити окремі відділи забезпечення для ТГ із окремим штатом фахівців із закупівель і це потрібно робити не на вибір місцевої влади, як це завжди у нас відбувається, а у обов'язковому порядку бо ніхто із влади банально не захоче створювати за власні кошти ще один відділ.
Всі знають але не хочуть говорити про те, що практично всі бюджетні установи у своєму штаті мають 1-2 працівників із закупівель, які в більшості випадків не компетентні в багатьох питаннях - від закупівлі принтеру до будівництва. Із-за чого і виникають "скандали-інтриги-розлідування", а потім звільнення і все по колу на всіх рівнях від маленької ТГ до Міністерств. А задовбувати Постановами виконавців (так званих фахівців із закупівель), які іноді навіть на мінімалкі сидять - це тупо і нівелює всю систему "Прозоро".
NeProzorro
12.09.2023
Хто має в штаті закупівльника, а преважна більшість установ не мають такого. А роботу УО покладають на бухгалтерів, економістів, юрисконсультів та ін., які мають свою основну роботу.
Також не варто забувати, що всі курси і навчання за закупівель проста формальність. Навчитися дійсно чогось там неможливо, хіба отримати сертифікат і все.
Марина
12.09.2023
Давно пора передати здійснення всіх закупівель від установ (УО) до ЦЗО. Можна туди перевести перевіряючих з ДАСУ, у яких є значний досвід. І нехай замість перевірок займаються проведенням закупівель. І все будо прозоро
Ната
14.09.2023
А Ви думаєте, що ці агенції чи департаменти будуть на Вас працювати. Вони все під себе будуть робити
Ще одна з корупційних складових
Марина Ната
20.09.2023
Про корупційні складові має думати держава у якої є ціла купа різних органів та установ. Нехай проводять закупівлі самі і інші їх перевіряють, а не нагружають додатковою складною та відповідальною роботою бюджетні установи, а потім ще й перевіряють.
Вмієте перевіряти- вмійте і провести закупівлі без порушень і самі робіть це!
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі