Мінекономрозвитку: про порядок закупівлі озброєння та військової техніки
Держорган зазначив, що особливості відносин, пов'язаних з визначенням та здійсненням процедур закупівлі продукції оборонного призначення, у тому числі озброєння та військової техніки, регулюються Законом України «Про державне оборонне замовлення» (далі — Закон).
Згідно з вказаним Законом держзамовники здійснюють відбір виконавців з постачання (закупівлі) продукції, робіт і послуг:
якщо їх закупівля за оборонним замовленням становить державну таємницю, — у порядку, передбаченому цим Законом;
в інших випадках — у порядку, визначеному Законом України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон про держзакупівлі).
Інформація про віднесення закупівлі тієї чи іншої продукції за державним оборонним замовленням до такої, що становить державну таємницю, міститься у основних показниках державного оборонного замовлення.
Закупівля іншої продукції оборонного призначення, яка не становить державну таємницю, як за державним оборонним замовленням, так і поза межами такого здійснення за процедурами, визначеними Законом про держзакупівлі.
Зверніть увагу на те, що Закон про держзакупівлі:
— не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є, зокрема, товари, роботи і послуги, закупівля яких становить державну таємницю відповідно до Закону України «Про державну таємницю»;
— застосовується до всіх замовників та закупівель товарів, робіт і послуг, за умови, що вартість предмета закупівлі (без урахування ПДВ), товару (товарів), послуги (послуг) дорівнює або перевищує 100 тисяч гривень, а робіт — 1 мільйон гривень.
Закупівля може здійснюватися шляхом застосування однієї з таких процедур: відкриті торги; двоступеневі торги; запит цінових пропозицій; попередня кваліфікація учасників; переговорна процедура закупівлі (яка застосовується замовником як виняток у разі наявності умов, визначених у ч. 2 ст. 39 Закону про держзакупівлі).
Мінекономрозвитку роз’яснило, що якщо переговорна процедура закупівлі застосовується у разі нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв'язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, а саме пов'язаних з особливим періодом, то Міністерство оборони України, Міністерство внутрішніх справ України, Служба безпеки України, Національна гвардія України, Державна прикордонна служба України, Служба зовнішньої розвідки України, Державна служба спеціального зв'язку та захисту інформації України, Державна служба України з надзвичайних ситуацій можуть здійснювати закупівлю озброєння та військової техніки на підставі п. 3 ч. 2 ст. 39 Закону про держзакупівлі.
Такі роз’яснення надало Мінекономрозвитку в листі від 13.08.2014 р. № 3302-05/28041-03.