Щодо застосування КЕКВ та порядку реєстрації юридичних та фінансових зобов'язань по забезпечувальному депозиту за договорами оренди нерухомого майна
Постановою Кабінету Міністрів України від 12.08.2020 N 820 затверджено примірний договір оренди нерухомого або іншого окремого індивідуально визначеного майна, що належить до державної власності (далі - примірний договір).
Положеннями примірного договору передбачено сплату орендарем на рахунок орендодавця до або в день підписання договору забезпечувального депозиту, а також визначено умови повернення орендодавцем забезпечувального депозиту орендарю та випадки перерахування забезпечувального депозиту до державного бюджету.
Враховуючи порядок сплати забезпечувального депозиту, передбачений положеннями примірного договору, даний платіж є фінансовим зобов'язанням в рамках довгострокового зобов'язання, яким є договір оренди.
Оскільки, забезпечувальний депозит не передбачає отримання товару, робіт чи послуг та може бути повернутий орендарю в цілому або частково (після здійснення відповідних відрахувань) та за своєю суттю є гарантією платоспроможності орендаря, то сплата грошового внеску (гарантії) у вигляді забезпечувального депозиту для забезпечення виконання зобов'язань здійснюються за кодом 2800 "Інші поточні видатки" (пункт 2.6 Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Міністерства фінансів України від 12.03.2012 N 333).
Казначейство здійснює реєстрацію та облік бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів відповідно до вимог Кодексу та Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 N 309 (далі - Порядок N 309).
Пунктом 2.1 Порядку N 309 визначено, що розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні зобов'язання в межах бюджетних асигнувань, установлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів), за спеціальним фондом бюджету розпорядники бюджетних коштів беруть бюджетні фінансові зобов'язання виключно в межах відповідних фактичних надходжень спеціального фонду бюджету (відкритих асигнувань (виділених коштів), залишків коштів на спеціальних реєстраційних рахунках розпорядників бюджетних коштів (в частині власних надходжень) та бюджетних асигнувань, встановлених кошторисами (планами використання бюджетних коштів).
Розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов'язання подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі - Реєстр) та/або Реєстр бюджетних фінансових зобов'язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів (далі - Реєстр фінансових зобов'язань) і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов'язання та/або бюджетного фінансового зобов'язання (пункт 2.2 та 2.4 Порядку N 309).
З огляду на зазначене, при реєстрації бюджетних зобов'язань та бюджетних фінансових зобов'язань по забезпечувальному депозиту розпорядники бюджетних коштів подають до органів Казначейства Реєстр та договір оренди, який включає забезпечувальний депозит, що є підтвердним документом для узяття бюджетного зобов'язання, та Реєстр фінансових зобов'язань разом з договором і актом приймання-передачі об'єкта оренди, що є підтвердними документами для узяття бюджетного фінансового зобов'язання.