Мінфін: Залишки освітньої субвенції за попередні бюджетні періоди не мають накопичуватись на рахунках місцевих бюджетів
«Основна мета запровадження формульного розрахунку освітньої субвенції ‒ надання якісної освіти за умов оптимальної мережі закладів. Тому наявність оптимальної мережі і, як наслідок, накопичення залишків освітньої субвенції для вирішення питань покращення матеріально-технічного стану шкіл є правильним рішенням і вітається. Але водночас наявність такого ресурсу може свідчити про здійснення штучної економії самими засновниками закладів освіти під час нарахування заробітної плати вчителям. Окрім того, ми бачимо повільне прийняття рішень місцевими органами влади щодо використання коштів на потреби закладів освіти та підвищення її якості», - повідомив заступник Міністра фінансів Роман Єрмоличев.
Адже щорічно, починаючи з 2015 року, в державному бюджеті передбачаються кошти освітньої субвенції, що спрямовуються місцевим бюджетам на оплату праці педагогічних працівників закладів загальної середньої освіти.
Органи місцевого самоврядування отримали можливість розпоряджатись коштами субвенції без обмежень і в наступних бюджетних періодах.
Поряд із запровадженням освітньої субвенції Уряд щорічно виділяє кошти з державного бюджету на оновлення матеріально-технічної бази закладів освіти, так звані «цільові кошти», які надходять громадам також у вигляді освітньої субвенції і залишаються на рахунках місцевих бюджетів.