Інформація по темі "" | Публікації по тегу
22.02.16
4890 0
Друкувати
Обране

Облік в апараті Верховної Ради - Інтерв’ю з керівником відділу бухгалтерського обліку, фінансів та планування Ольгою Миколаївною Совенко

«Життя міняється дуже швидко, і ми маємо не відставати – відділ бухгалтерського обліку опановує сучасні технології роботи», - Ольга Миколаївна Совенко Інтерв’ю з керівником відділу бухгалтерського обліку, фінансів та планування Ольгою Миколаївною Совенко


 Ми продовжуємо говорити про роботу Апарату Верховної Ради України. Адже всім відомо, що не можна проводити реформи без рушійного механізму – звичайних людей, які кожного дня виконують завдання, що ставить перед ними керівництво. Одним із непомітних, але дуже важливих коліщаток є відділ бухгалтерського обліку.

Перед тим, як ми поговоримо про спрощення документообігу та зменшення кількості паперових носіїв, хочемо познайомити читачів зі структурою та завданнями цього підрозділу в цілому.

Звичайно, у нас дуже багато обов’язків. Як правило, бухгалтерію асоціюють чомусь виключно з питаннями нарахування заробітної плати. Але це тільки маленька частинка роботи, яку виконує відділ бухгалтерського обліку.

Ми займаємось фінансовими питаннями, планово-економічною та аналітичною роботою. Ведемо бухгалтерський облік відповідно до національних положень та стандартів бухгалтерського обліку в державному секторі, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку. Щодо фінансового планування, то беремо безпосередню участь у формуванні бюджетного запиту - це підготовка до формування державного бюджету на наступний рік і ще два роки, які йдуть за наступним. Тобто ми повністю готуємо розрахунки, обґрунтування, заповнюємо бюджетні запити та захищаємо їх у Міністерстві фінансів. Крім того, ми готуємо всю статистичну та фінансову звітність. І, звичайно, нараховуємо заробітну плату, лікарняні, готуємо різноманітні довідки. Також проводимо інвентаризацію. 

Бухгалтерія обслуговує понад 2800 осіб щодо нарахування заробітної плати. Працівники бухгалтерії ведуть облік матеріальних цінностей, перевіряють договори, реєструють фінансові та бюджетні зобов’язання в казначейській службі, здійснюють оплату товарів, робіт та послуг для забезпечення законотворчої діяльності тощо. 

Яка кількість людей виконує весь цей обсяг робіт?

У відділу працює 28 осіб. У підрозділі декілька секторів. Три сектори займаються нарахуванням заробітної плати. Один сектор нараховує заробітну плату  народним депутатам,  другий - помічникам-консультантам народних депутатів України і третій – працівникам Апарату. Ще є сектори матеріального обліку та з питань розрахунків з установами та організаціями. Є сектор фінансів, планування та аналізу і є сектор автоматизації бухгалтерського обліку та звітності. 

У зв’язку з впровадженням нових технологій у парламенті як це торкнулося Вашого підрозділу?

Однозначно можу сказати, що ми йдемо в ногу з часом. Як відомо, керівництво Верховної Ради України і керівництво Апарату парламенту протягом останнього року зробило дуже багато для спрощення документообігу, для зменшення кількості паперових носіїв і для запровадження нових технологій у поточній роботі.

Наприклад. Платежі, які здійснюються через державну казначейську службу, ми також передаємо на електронних носіях. Постійно удосконалюємо програму бухгалтерського обліку з урахуванням змін до законодавства. І звичайно, враховуючи, щоб вона була адаптована для передачі в електронному вигляді і звітів, і інформації про використання коштів та публічної інформації.

Для того, аби використовувати нові технології, потрібно мати відповідні знання, навички, необхідно постійно вчити персонал. Як люди встигають за вимогами часу?

 

Звичайно, це важлива частина роботи. Тому наші працівники постійно проходять навчання, курси підвищення кваліфікації. У сучасному світі без цього вже неможливо якісно працювати. Працівники відділу приймають участь у  тренінгах та семінарах. Якщо, наприклад, змінюються якісь норми законодавства, обов’язково проводяться семінари. І слід зазначити, що наші співробітники дуже поінформовані та кваліфіковані.

Крім того, законодавча база, яка присутня на web-порталі Верховної Ради, дозволяє вивчати ті чи інші норми законодавства, не залучаючи для цього інших спеціалістів. Дуже добре, що ця інформація доступна для всіх користувачів у повному обсязі. 

До речі, вже минув рік відтоді, коли набув чинності Закон України «Про відкритість використання публічних коштів». Як ми виконуємо цей закон?

Ми одні з перших зареєструвалися на web-порталі використання публічних коштів. Інформація щодо нашої діяльності надходить на цю електронну сторінку вчасно і в повному обсязі. 

Законом України «Про відкритість використання публічних коштів»  передбачено, яка інформація має бути оприлюднена розпорядниками бюджетних коштів. Зокрема, це обсяг бюджетних призначень та бюджетних асигнувань на відповідний бюджетний період і у розрізі бюджетних програм, це обсяг проведених видатків бюджету, інформація про укладені договори та інформація про виконання цих договорів, тобто акти виконаних робіт, придбаних товарів та наданих послуг. Також ми подаємо інформацію про відрядження. Ця інформація є загальнодоступною для будь-якого громадянина України. Йдеться про єдиний web-портал E-data Міністерства фінансів щодо відкритості використання бюджетних коштів. Водночас, інформація про кошторис Верховної Ради України, про закупівлі, які здійснює парламент, можна отримати на офіційному сайті на електронній сторінці (http://iportal.rada.gov.ua/documents/gosp_fin_dij_doc/koshtorysy_vytrat_doc/

http://iportal.rada.gov.ua/documents/gosp_fin_dij_doc/plan_dij_doc/67854.html

http://iportal.rada.gov.ua/documents/gosp_fin_dij_doc/der_zak/). Уся інформація про закупівлі товарів, роботи та послуги, які здійснює Верховна Рада для забезпечення законотворчого процесу, можна знайти на web-порталі Вісника державних закупівель. 

Дуже часто до нас звертаються журналісти із запитами, які стосуються фінансової сторони роботи парламенту. Чи можуть вони, наприклад, дізнатися, щодо витрат на проживання народних депутатів, у яких немає житла в Києві?

На web-порталі парламенту відповідно до ст.32 Закону України «Про статус народного депутата» публікується список народних депутатів, яким здійснена виплата компенсації для оренди житла або винайму готельного номеру (http://iportal.rada.gov.ua/documents/gosp_fin_dij_doc/komnsecii-nd/).

Звернень багато, і не тільки від журналістів. Запитання дуже різні. Запитувачів цікавить різна інформація.  Ми з повагою відносимося до кожного запитувача на інформацію, надаємо конкретні відповіді.

Така копітка робота з бухгалтерськими документами потребує багато часу. Хто готує і надає ці відповіді? 

Кожний із секторів займається конкретною роботою. Якщо це запит про користуваннядепутатами послугами транспорту чи з питань проживання народних депутатів - то це один сектор, а якщо з питань оплати праці  – то це інший сектор. Йдеться про те, що окремо визначеної для відповідей на запити особи немає. Тому, звісно, це ще додаткове навантаження на працівників, оскільки потрібно не просто переслати у відповідь готовий документ. Інформація  має бути якісно підготовлена. Над підготовкою відповіді потрібно попрацювати: знайти дані, про які запитують, проаналізувати їх тощо. Кожна відповідь потребує часу на підготовку. В окремих випадкахми маємо погодити відповідь  з юристами. Зрозуміло, що надана інформація має відповідати рівню вищого законодавчого органу держави.

Іноді журналісти просять надати їм можливість самим попрацювати над документами, але все ж таки ми маємо підібрати для них матеріали самі.

Поважаючи наших громадян, що звертаються, а особливо усвідомлюючи, що інформація може бути оприлюднена у засобах масової інформації, до підготовки матеріалів ми ставимось дуже ретельно і відповідально. 

Останнім часом від журналістів до нас надходили запити щодо закордонних відряджень народних депутатів. Цікавились розміром добових, до яких країн їздили, у якій валюті отримують кошти та яким чином.

Так, ми надавали такі відповіді. Декому із запитувачів здавалось, що народному депутату повертається стільки коштів, скільки він витратив у відрядженні.  Але це не так. Всі видатки щодо забезпечення діяльності народних депутатів України унормовані. Кошти на відрядження видаються тільки після надходження  розпорядження Голови ВерховноїРади України про відрядження депутата.

Оскільки ми є бюджетною установою, то використовуємо кошти чітко на виконання вимог Постанови Кабінету Міністрів України про норми відшкодування витрат на відрядження. Там всі нормативи затверджені  по країнах. Щодо відряджень по Україні – це 30 гривень добові і 250 гривень на проживання. А для кожної країни є конкретна норма добових і на проживання. От наприклад,  Франція – 50 доларів добові і  170 – проживання. До речі, ми виплачуємо в тій валюті, яка використовується в країні, куди депутат відряджається. А розрахунки ведуться відповідно до затверджених  норм.

Якщо народний депутат проживає в дорожчому готелі, ніж це передбачено нормативами, він має на це право. Але йому відшкодовується стільки, скільки передбачено нормативами Кабінету Міністрів, зазначеними у постанові.

Кошти отримуються готівкою в касі Управління справами Апарату Верховної Ради України. Після повернення з відрядження всі повинні протягом п’яти днів прозвітувати про відрядження шляхом надання оригіналів документів, що підтверджують витрати, а це мають бути квитки в прямому та зворотному напрямі, копія паспорту з відмітками про перетин кордону, документи щодо проживання у готельному номері. Якщо народний депутат загубив документи, наприклад щодо проживання, він не має підстав на відшкодування йому цих витрат.

Що ж до відряджень співробітників Апарату, то вони перебувають у відрядженнях  як супроводжуючі особи або у складі офіційних делегацій. Помічники-консультанти народних депутатів не направляються у відрядження від Верховної Ради України. 

А чи відрізняються норми на проживання та добові у народних депутатів та працівників Апарату?

Незалежно від того, чи то народний депутат, чи то працівник Апарату, – всі норми однакові. Розмір добових і витрат на проживання залежить від країни перебування. 

У разі, якщо кошти, заплановані на відрядження протягом року, не використовуються повністю, парламент може ними скористатися на інші видатки?

Важлива частина роботи народних депутатів полягає у представленні парламенту за кордоном, оскільки ми є членами міжнародних організацій. І народні депутати зобов’язані брати участь в їхній роботі.

Але не всі заплановані на закордонні відрядження кошти витрачаються. Наприклад, протягом сесійних тижнів поїздки, як правило, або не відбуваються, або скорочуються. Тому кошти можуть залишитися. І ці залишки коштів наприкінці року списуються в дохід державного бюджету. Ні на які інші цілі ці кошти використати не можна. Ми бюджетна установа, і у нас програмно - цільовий метод використання бюджетних коштів.

Таке правило поширюється на всі статті видатків – невикористані кошти в кінці року повертаються до державного бюджету. 

По закордонних відрядженнях скільки хоча б приблизно було повернуто коштів до бюджету у 2015 році? 

550,5 тис.грн., хоча в ситуації зростання курсу долара не буде об’єктивного порівняльного аналізу витрат. 

Чи допомагають працівники Апарату та народні депутати воїнам АТО? На Антитерористичну операцію відрахування якісь були?

Працівники Апарату і депутати писали заяви щодо перерахування частини свого заробітку до фонду Міністерства оборони України.  Окрім того,  всі наші працівники збирали кошти для екіпірування співробітників, що були мобілізовані до лав української армії. 

Окрім офіційної частини роботи є ще такі, про що напевно ви можете розказати. Форс-мажорні ситуації часто виникають? Нервів вистачає? Люди не звільняються?

Я би не сказала, що є форс-мажорні ситуації, але те, що роботи багато, це так. Життя міняється дуже швидко, і ми маємо не відставати – своєчасно переходити на сучасні технології роботи.

Один зі складних моментів – переведення заробітних плат на банківські картки. Уявіть собі, наші працівники безготівково отримують заробітну плату у 40-а банківських установах. Тобто на кожного працівника робиться окреме платіжне доручення щодо перерахування оплати праці. Це дуже копітка і відповідальна робота. Дуже хотілося б щоб усі працівники отримували заробітну плату на карткових рахунка Ощадбанку, з яким укладено договір щодо обслуговування зарплатно-карткового проекту.

Слід зазначити, що нарікань на роботу працівників бухгалтерії не було. Крім професіоналізму, кожен дотримується етики поведінки  державного службовця. Ми завжди вислухаємо людину, розберемося в питанні, якщо воно виникло. 

А щодо плинності кадрів, то її немає. Я тут працюю вже 9 років, і протягом цього часу колектив майже не змінювався. Люди звільнялися лише через вихід на пенсію. Поодинокі випадки були, коли звільнялися і переходили на роботу до комерційних структур на більшу зарплату. Бухгалтерську роботу потрібно любити. Якщо це не так – людина не витримує. А у нас колектив хороший і дружний. І співробітники високопрофесійні. Ми - дружна сім’я, хоча часу для людського спілкування, на жаль, не вистачає.

Прес-служба Апарату Верховної Ради України 

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


коментарі
(0)
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн