869 0

Схвалені Парламентом зміни до Бюджетного кодексу забезпечать нормальне проходження бюджетного процесу на рівні місцевого самоврядування

Завдяки глибокому розумінню проблем місцевого самоврядування та рішучій позиції Голови Верховної Ради України В.Гройсмана у короткі терміни був розглянутий та прийнятий законопроект № 1766, який дозволить вирішити проблеми розробки місцевих бюджетів на 2015 рік.

У зв’язку з набранням чинності Законів України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо реформи міжбюджетних відносин» (№79-VIII від 28.12.2014) та «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо податкової реформи» (№71-VIII від 28.12.2014) у органів місцевого самоврядування при розробці та затвердженні місцевих бюджетів на 2015 рік виникли проблеми щодо практичного застосування окремих норм вказаних законодавчих актів.

Зважаючи на звернення, що почали надходити від міст та з метою удосконалення бюджетних правовідносин, пов’язаних з впровадженням нової моделі фінансового забезпечення місцевих бюджетів та міжбюджетних відносин, експерти Центру аналізу та розробки законодавства АМУ розробили законопроект «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (щодо уточнення та приведення окремих положень у відповідність до норм діючого законодавства).

Законопроект був переданий для внесення у Парламент народним депутатам-членам   МДО «За розвиток місцевого самоврядування» І.І. Куліченку  та С.І.Мельнику.

15 січня законопроект № 1766 був включений до порядку денного сесії і проголосований Верховною Радою за скороченою процедурою.

Закон «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» (щодо уточнення та приведення окремих положень у відповідність до норм діючого законодавства)  передбачає:

  • стимулювання проектів співробітництва та об’єднання територіальних громад шляхом надання відповідним органам місцевого самоврядування державної підтримки за рахунок коштів державного фонду регіонального розвитку;
  • забезпечення у повному обсязі надходжень від місцевих податків та зборів до бюджетів місцевого самоврядування, зокрема: плати за землю до бюджетів малих населених пунктів та збору за паркування і туристичного збору до всіх місцевих бюджетів;
  • виключення зобов’язань органів місцевого самоврядування базового рівня фінансувати державні програми;
  • вирішення проблемних питань фінансування делегованих повноважень органів місцевого самоврядування міст районного значення, селищ та сіл на перехідний період до формування дієздатних громад шляхом їх об’єднання. Чітко визначено, що за рахунок трансфертів з районних бюджетів можуть фінансуватись не тільки видатки на утримання закладів дошкільної освіти та установ соціально-культурної сфери, а також і на утримання органів місцевого самоврядування цих населених пунктів.

Окрім того, під час прийняття цього Закону Голова Парламенту В.Гройсман закликав   Мінфін надати органам місцевого самоврядування офіційне роз’яснення, що таке фінансування з районного бюджету має забезпечити утримання зазначених установ в повному обсязі.

За матеріалами АМУ



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)