НАДС розроблено проєкт Концепції реформування системи оплати праці державних службовців
Так, заробітна плата державного службовця складається з посадового окладу, надбавок до нього та премій.
Але заробітна плата державного службовця має залежати від його кваліфікації та досвіду, важливості і складності роботи на посаді, міри покладеної відповідальності, результативності, ефективності та якості виконання обов’язків.
Тому постало завдання запровадити таку систему оплати праці державних службовців, яка відповідала б наступним принципам:
- прозорість – заробітна плата державних службовців та її складові є зрозумілими та відкритими для платників податків, за кошти яких здійснюється фінансування цих заробітних плат;
- передбачуваність – стала частка заробітної плати державних службовців складає не менше 70%, переважна частина заробітної плати державних службовців є стабільною та прогнозованою;
- справедливість – заробітна плата державного службовця відповідає обсягу відповідальності та функціонального навантаження порівняно з іншими посадами державної служби;
- рівність – усунення міжвідомчих та міжрегіональних диспропорцій, в наслідок чого за виконання роботи однакового рівня відповідальності та при однаковому навантаженні у різних державних органах оплата праці здійснюється на єдиному рівні;
- результативність – змінна складова заробітної плати (премія) державного службовця має залежати від результатів його роботи;
- конкурентоспроможність – державні органи пропонують конкурентну заробітну плату для залучення висококваліфікованих фахівців на ринку праці.
Представниками НАДС, СКМУ, зацікавлених міністерств та залученими експертами розроблено проєкт Концепції реформування системи оплати праці державних службовців ( .docx , 41.46 Кб ), якою запропоновано зміну системи та підходів до регулювання оплати праці у сфері державної служби, та план заходів щодо її реалізації ( .docx , 21.43 Кб ).
Передбачається, що нова модель оплати праці державних службовців надасть можливість:
- посилити фінансову частину заробітної плати і відповідно зменшить змінну компоненту;
- створити каталог типових посад та впровадити систему грейдів;
- встановлювати посадові оклади на посадах державної служби на основі їх цінності, що позбавить необхідності додаткового поділу державних органів на рівні
- встановлювати додаткові коригуючі коефіцієнти для державних органів або за функціональним напрямом діяльності на посаді;
- забезпечити проведення справедливого і прозорого розподілу (перерозподілу) фондів оплати праці в державних органах.
Результатом запровадження реформи оплати праці в державних органах стане:
- підвищення престижу державної служби як роботи з гідним рівнем заробітної плати, відповідним ринковому;
- залучення на роботу досвідчених фахівців;
- підвищення ефективності державних службовців та сприяння економічному зростанню у різних сферах;
- зниження корупційних ризиків під час комунікацій з громадянами і бізнесом;
- утвердження доброчесності в управлінні та розподілі публічних фінансів;
- стимулювання ініціативи до підготовки та реалізації реформ, спрямованих на підвищення рівня життя тощо.
Строками реалізації Концепції є 2020-2022 роки, впродовж яких передбачається низка швидких і послідовних кроків у даному часовому проміжку, що визначатимуться планом заходів до неї.
Шановні користувачі! Тепер ви можете дізнаватися всі останні новини порталу Бухгалтер.com.ua першими в TELEGRAM і VIBER спільнотах! Більш детально за посиланням.