Про штатний розпис державного органу після класифікації посад державної служби
На думку Національного агентства з питань державної служби (далі – НАДС), якщо результати класифікації посад державного органу було погоджено у 2023 році, то штатний розпис може вводитися в дію з 01 січня 2024 року.
До таких висновків дійшло Агентство у своєму роз’ясненні від 27 лютого 2024 № 180 – р/з. Але є моменти…! Давайте розглянемо їх разом!.
1. Розділом «Прикінцеві положення»Закону України від 09 листопада 2023 року N 3460-ІХ «Про Державний бюджет України на 2024 рік» (далі - Закон N 3460), установлено, що у 2024 році оплата праці державних службовців здійснюється на основі класифікації посад.
Пунктом 10 розділу «Прикінцеві положення» Закону N 3460встановлено, що у 2024 році оплата праці державних службовців здійснюється на основі класифікації посад, крім певних, окремо визначених державних органів.
Пунктом 2 постанови Кабінету Міністрів України від 23 жовтня 2023 року N 1109 «Про підготовку до запровадження умов оплати праці державних службовців на основі класифікації посад у 2024 році» (далі ПКМУ № 1109) визначено, що у 2023 році з метою підготовки до впровадження у 2024 році єдиних підходів в оплаті праці державних службовців на основі класифікації посад державної служби після набрання чинності законом щодо зміни моделі оплати праці державних службовців класифікація посад державної служби державними органами проводиться у місячний строкз дня набрання чинності цією постановою згідно з Алгоритмом проведення класифікації посад державної служби в умовах воєнного стану, затвердженим цією постановою.
Отже, якщо результати класифікації посад державного органу було погоджено у 2023 році, штатний розпис відповідного державного органу може вводитися в дію з 01 січня 2024 року. |
2. Але, відповідно до пункту 4 Алгоритму проведення класифікації посад державної служби в умовах воєнного стану, затвердженого ПКМУ N 1109 (далі - Алгоритм), класифікація посад проводиться за такими етапами:
- організація проведення класифікації посад;
- збір інформації про посади державної служби;
- класифікація посад;
- надіслання та погодження результатів класифікації' посад.
Згідно з пунктом 18 Алгоритму НАДС опрацьовує, узагальнює та погоджує результати класифікації посад у державних органах, крім державних органів визначених абзацом першим цього пункту.
У разі виявлення фактів недотримання положень Алгоритму або невідповідності класифікації посад вимогам Каталогу НАДС надсилає державному органу, в якому проведено класифікацію посад, повідомлення про необхідність доопрацювання відомостей у визначений НАДС строк, який не перевищує п'яти робочих днів, про що інформує державний орган, листом якого надіслано відомості.
Результати класифікації посад в державному органі вважаються погодженими, якщо повідомлення НАДС про необхідність доопрацювання відомостей не надіслано відповідному державному органу протягом 30 днів.
Отже, на думку НАДС, у такому випадку
датою введення в дію штатного розпису може бути дата затвердження результатів класифікації посад державного органу, які вустановленому порядку погоджено НАДС. |
3. Разом з тим, датою затвердження результатів класифікації посад державного органу можна вважати дату реєстрації листа державного органу, яким надсилаються відомості класифікації посад державної служби (результати класифікації) на погодження до НАДС.
Відповідно до пункту 5 Алгоритму керівник державної служби видаєрозпорядчий документ (наказ) щодо проведення класифікації посад в державному органі.
У разі проведення повторної класифікації посад згідно з Алгоритмом у наказі зазначається кількість посад державної служби, які передбачається ввести до нової структури та (або) штатного розпису державного органу або щодо яких передбачається внести відповідні зміни.
Тож, за умови такого перебігу подій, на думку НАДС,
ведення в дію штатного розпису за результатами проведення повторної класифікації посад має відбуватися з дати затвердження результатів повторної класифікації посад державного органу, які в установленому порядку погоджено НАДС |
Водночас, і це важливо, роз’яснення не є нормативними документами і не встановлюють нормативних вимог, а лише відображають позицію відповідного державного органу з конкретних питань, а рішення приймати вам.