Інформація по темі "" | Публікації по тегу
08.02.24
3256 0
Друкувати
Обране

Мінфін щодо підтримки ЗСУ за бюджетні кошти

Відповідно до норм Бюджетного кодексу України (далі - Кодекс) видатки на забезпечення конституційного ладу, державної цілісності та суверенітету, незалежного судочинства, а також інші передбачені цим Кодексом видатки, які не можуть бути передані на виконання місцевому самоврядуванню, здійснюються за рахунок коштів Державного бюджету України.

Так, статтею 87 Кодексу визначено, що забезпечення функціонування установ та закладів Збройних Сил України, інших утворених відповідно до законів України військових формувань, правоохоронних органів. Служби безпеки України, органів цивільного захисту, які перебувають у державній власності, проводиться за рахунок коштів Державного бюджету України.

Відповідно до статті 91 Кодексу з місцевих бюджетів можуть здійснюватися видатки на заходи та роботи з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки місцевого значення.

Органи місцевого самоврядування (військові адміністрації з урахуванням норм Закону України "Про правовий режим воєнного стану") можуть затверджувати цільові місцеві програми підготовки територіальної оборони та підготовки населення України до участі в русі національного спротиву.

При спрямуванні коштів на реалізацію заходів та робіт з територіальної оборони та мобілізаційної підготовки місцевого значення, виконавцями яких визначено установи (організації), які утримуються за рахунок коштів державного бюджету (територіальні центри комплектування та соціальної підтримки, військові частини, підрозділи Національної поліції тощо), передбачено код Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету (далі - ТПКВК МБ) 9800 "Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на виконання програм соціально-економічного розвитку регіонів".

Відповідно до пункту 225 розділу VI "Прикінцеві та перехідні положення" Кодексу з метою відсічі збройної агресії російської федерації проти України, забезпечення національної безпеки, заходів територіальної оборони органи місцевого самоврядування (військові адміністрації з урахуванням норм Закону України "Про правовий режим воєнного стану") можуть включати до місцевих програм, крім заходів та робіт з територіальної оборони, також і заходи з підтримки інших підрозділів сил безпеки і оборони. Виконавцями таких заходів можуть бути Міністерство оборони України, військові частини та інші сили безпеки і оборони. Видатки місцевих бюджетів у таких випадках також передбачаються за кодом ТПКВК МБ 9800.

Крім того, наказом Міністерства фінансів України від 04.04.2022 N 111 "Про внесення змін до Типової програмної класифікації видатків та кредитування місцевого бюджету" ТПКВК МБ доповнено кодом 9820 "Субвенція з місцевого бюджету державному бюджету на перерахування коштів в умовах воєнного стану або для здійснення згідно із законом заходів загальної мобілізації та з метою відсічі збройної агресії Російської Федерації проти України та забезпечення національної безпеки, усунення загрози небезпеки державній незалежності України, її територіальній цілісності".

У разі прийняття рішення виконавцями заходів місцевих програм про придбання основних засобів та їх передачу установам (організаціям), які утримуються за рахунок коштів державного бюджету, механізм передачі майна здійснюється відповідно до:

- Закону України "Про передачу, примусове відчуження або вилучення майна в умовах правового режиму воєнного чи надзвичайного стану" (у випадку звернення військового командування з ініціативою про безоплатну передачу майна);

- законів України "Про місцеве самоврядування в Україні", "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності" та постанови Кабінету Міністрів України від 21.09.98 N 1482 "Про передачу об'єктів права державної та комунальної власності".

Водночас зазначаємо, що на офіційному вебпорталі Верховної Ради України зареєстровані проєкти Законів України, зокрема:

- "Про внесення змін до Бюджетного кодексу України щодо підтримки органами місцевого самоврядування сектору безпеки та оборони" (реєстр. N 9560 від 04.08.2023), яким пропонується внести зміни до пункту 17 частини першої статті 91 Кодексу та доповнити перелік видатків місцевих бюджетів, що можуть здійснюватися з усіх місцевих бюджетів, зокрема видатками на заходи з матеріальної підтримки сектору безпеки і оборони у період дії воєнного стану;

- "Про внесення змін до деяких законів України щодо розширення повноважень органів місцевого самоврядування з підтримки сектору безпеки і оборони України" (реєстр. N 9559-д від 30.08.2023), поданий народним депутатом України Лозинським Р. М. та іншими членами Комітет Верховної Ради України з питань організації державної влади, місцевого самоврядування, регіонального розвитку та містобудування, та який спрямований на розширення повноважень органів місцевого самоврядування з фінансової та матеріальної підтримки сектору безпеки і оборони України.

Наразі зазначені законопроєкти опрацьовуються профільними комітетами Верховної Ради України і у разі їх прийняття будуть внесені відповідні зміни у бюджетне законодавство. До моменту їх схвалення рекомендуємо застосовувати вищезгадані механізми надання з місцевого бюджету допомоги Збройним Силам України.

Поряд з цим наголошуємо, що згідно із статтею 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Лист МФУ від 26.01.2024 р. N 05120-07-6/2511

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі