1310 1

Мінрегіон очікує від Парламенту прийняття законопроектів, які сприятимуть децентралізації

Допоки перспективи прийняття остаточних змін до Конституції в частині децентралізації залишаються нечіткими, основним завданням в рамках реформи є розбудова територіальних громад, спроможних виконувати усі притаманні місцевому самоврядуванню повноваження, здатних поліпшувати умови життя на своїх територіях. Важлива на цьому етапі також максимальна підтримка громад, які вже об’єдналися.

Мінрегіон підготував офіційні листи спікеру Парламенту та голові комітету Верховної Ради питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування з проханням невідкладно розглянути необхідні для підтримки реформи законопроекти.

Про це повідомив Перший заступник Міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України В’ячеслав Негода у ході круглого столу «Парламентський порядок денний децентралізації».

За словами В’ячеслава Негоди, для посилення фінансово-матеріальної бази місцевого самоврядування необхідно прийняти зокрема законопроекти щодо:

- Розширення видів містобудівної документації на місцевому рівні (№4390 від 12.04.2016), який усуває існуючі недоліки регулювання містобудівної діяльності, унеможливлює нецільове використання та розподіл земель.

- Розширення повноважень органів місцевого самоврядування з управління земельними ресурсами та посилення державного контролю за використанням і охороною земель (№ 4355 від 31.03.2016), який маєзапровадити принцип повсюдності юрисдикції органів місцевого самоврядування у земельних відносинах, особливо для об’єднаних територіальних громад, надає повноваження розпоряджатися землями за межами населених пунктів.

- Зарахування плати за надання адміністративних послуг до бюджетів об'єднаних громад (№4386 від 12.04.2016), який сприятиме розблокуванню рахунків об’єднаних громад для надходження плати за надання адміністративних послуг через ЦНАПИ до бюджетів таких громад.

- Зарахування податку на доходи фізичних осіб до відповідних місцевих бюджетів за фактичним місцезнаходженням структурних та відокремлених підрозділів юридичної особи (№ 4209 від 11.03.2016), який встановлює підстави для сплати суб’єктами господарювання до відповідних місцевих бюджетів за фактичним місцем роботи працівників.

Для удосконалення механізму формування спроможних громад важливі такі законопроекти:

- Щодо добровільного приєднання територіальних громад (№ 4772 та № 4773 від 03.06.2016), яківрегулюють порядок добровільного приєднання до вже утворених об’єднаних територіальних громад.

- Щодо умов зміни меж районів у процесі добровільного об'єднання територіальних громад (№4676 від 17.05.2016), який забезпечить процес призначення перших місцевих виборів у громадах, утворених в результаті об`єднання громад різних районів.

- Щодо забезпечення державної підтримки добровільного об'єднання територіальних громад)» (№3390 від 02.11.2015), який сприятиме прискоренню прийняття Перспективних планів та змін до них, надасть право Уряду визнавати створені об’єднані громади такими, що відповідають перспективному плану, без рішення облрад.

Також удосконалення потребує законодавче забезпечення функціонування інституту старост в селах і селищах об’єднаних громад. Для цього необхідно прийняти законопроекти:

- Щодо фінансування підготовки і проведення перших виборів старост (№ 3535 від 26.11.2015), який сприятиме фінансовому забезпеченню перших виборів старост за рахунок державного бюджету.

- Щодо статусу старости села, селища (№ 4742 від 01.06.2016), який визначатиме статус старости шляхом визначення просторових меж його діяльності, кола повноважень, підстав та порядку дострокового припинення повноважень, гарантій діяльності.

- Щодо виборів старост (№4091 від 17.02.2016), який запровадить можливість обрання одного старости виборцями декількох населених пунктів об’єднаної громади на підставі рішення відповідної місцевої ради.

«Вважаємо ці законопроекти надважливими для подальшого перебігу реформи. І сподіваємося, що Парламент зможе прийняти їх ще на цій сесії», - резюмував В’ячеслав Негода.

 

МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (1)
Коля
02.07.2016
Думаю, що так звана децентралізація -- це чергова спроба узаконенного шахрайства: влада хоче передати на місця не стільки повноваження, скільки відповідальність. Точніше, безвідповідальність. Тепер якщо вас обманула державна установа, то вже облиште претензії і скарги до центральної влади, адже відповідальними за місцеві державні установи будуть місцеві органи влади.