Інформація по темі "" | Публікації по тегу
08.09.22
2290 0
Друкувати
Обране

Щодо робочого місця державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах із суб'єктом державної реєстрації прав

Міністерство юстиції з метою формування єдиної практики застосування законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень повідомляє.

12 травня 2022 року Верховною Радою України прийнято Закон України N 2255-IX "Про внесення змін до деяких законів України щодо удосконалення механізму протидії рейдерству" (далі - Закон N 2255-IX), яким внесено зміни до Закону України "Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень" (далі - Закон).

Відповідно до Закону систему органів та суб'єктів, які здійснюють повноваження у сфері державної реєстрації прав, становлять, зокрема, виконавчі органи сільських, селищних та міських рад (стаття 6).

Законом N 2255-IX внесено зміни, зокрема, до статті 10 Закону, відповідно до якої робоче місце державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах із суб'єктом державної реєстрації прав, може бути розташовано виключно в населеному пункті за місцезнаходженням відповідного суб'єкта та/або центру надання адміністративних послуг, утвореного таким суб'єктом.

Положення вказаного Закону набрали чинності 26 липня 2022 року.

Згідно з абзацом двадцять шостим статті 1 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територія територіальної громади - нерозривна територія, в межах якої територіальна громада здійснює свої повноваження щодо вирішення питань місцевого значення відповідно до Конституції і законів України, як безпосередньо, так і через органи місцевого самоврядування.

Відповідно до статті 2 вказаного Закону місцеве самоврядування в Україні - це гарантоване державою право та реальна здатність територіальної громади - жителів села чи добровільного об'єднання у сільську громаду жителів кількох сіл, селища, міста - самостійно або під відповідальність органів та посадових осіб місцевого самоврядування вирішувати питання місцевого значення в межах Конституції і законів України.

Місцеве самоврядування здійснюється територіальними громадами сіл, селищ, міст як безпосередньо, так і через сільські, селищні, міські ради та їх виконавчі органи, а також через районні та обласні ради, які представляють спільні інтереси територіальних громад сіл, селищ, міст.

Територіальні громади в порядку, встановленому законом, можуть об'єднуватися в одну сільську, селищну, міську територіальну громаду, утворювати єдині органи місцевого самоврядування та обирати відповідно сільського, селищного, міського голову (частина друга статті 6 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні").

З наведеного можна зробити висновок, що в умовах реалізації державної політики щодо об'єднання територіальних громад повноваження виконавчих органів сільської, селищної, міської ради поширюються на територію всієї об'єднаної територіальної громади та, як наслідок, розміщення таких виконавчих органів може відбуватися не в одному населеному пункті (що було характерно до об'єднання територіальних громад), а в населених пунктах, що входять до відповідної територіальної громади.

У свою чергу відповідно до Закону України "Про адміністративні послуги" центр надання адміністративних послуг - це постійно діючий робочий орган або виконавчий орган (структурний підрозділ) органу місцевого самоврядування або місцевої державної адміністрації, що зазначені у частині другій цієї статті, в якому надаються адміністративні послуги згідно з переліком, визначеним відповідно до цього Закону.

З метою забезпечення належної доступності адміністративних послуг можуть утворюватися територіальні підрозділи та віддалені (у тому числі пересувні) робочі місця адміністраторів центрів надання адміністративних послуг (частини перша та четверта статті 12).

Тобто, як у випадку з виконавчими органами сільської, селищної, міської ради, так і з центрами надання адміністративних послуг, вищенаведеними законами термін "місцезнаходження" таких органів не пов'язується з місцезнаходженням їх як юридичних осіб, що обмежується чітко визначеною адресою. Вказане обумовлено також і тим, що закони не передбачають обов'язкового існування таких суб'єктів як юридичних осіб.

Враховуючи наведене, коли мова йде про визначення робочого місця державного реєстратора, що перебуває у трудових відносинах із суб'єктом державної реєстрації прав, слід виходити з наведеного вище, а тому таке робоче місце може бути розташоване в населеному пункті в межах території територіальної громади, що відповідатиме приписам Закону - за місцезнаходженням відповідного суб'єкта та/або центру надання адміністративних послуг, утвореного таким суб'єктом.

Принагідно зазначаємо, що основною метою прийняття зазначених змін до Закону було забезпечення надання адміністративних послуг у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень виконавчими органами сільських, селищних, міських рад в першу чергу жителям відповідних територіальних громад

Джерело:
Лист Мін'юсту від 01.09.2022 р. N 75026/8.4.4/32-22
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
0
Яка вдача - ви можете стати першим, хто прокоментує цей матеріал.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі