Інформація по темі "" | Публікації по тегу
buhgalter.com.ua
12822 4
Друкувати
Обране

Лікарняні листи на папері: відмовляти чи приймати?

Чи правда, що підприємство не має права приймати до оплати паперові лікарняні листи, які видані (відкриті) починаючи з 1 квітня 2020 року?


Ушакова Лілія, експерт з питань оплати праці
 
 
Відразу поспішаємо вас заспокоїти: ні, не правда. Паперові листки непрацездатності продовжують оформляти (використовувати) лікарі для засвідчення тимчасової непрацездатності застрахованої особи і після 1 квітня 2020 року. Їх ніхто поки що не скасовував.

Звідки ж пішли такі чутки і що ми маємо тепер? Почнемо з початку — з постанови КМУ від 03.03.2020 р. № 159, яка обіцяла Електронний реєстр листків непрацездатності (далі — Реєстр) уже з 1 квітня. І ось у зазначену дату на офіційному сайті Фонду соціального страхування (далі — ФСС) з’явилося повідомлення, що він спільно з ПФУ виконав усі необхідні дії щодо запуску Реєстру.

Як це буде? На підставі створеного лікарем через вебінтерфейс медичного висновку, який засвідчує тимчасову непрацездатність, у Реєстрі формуватиметься лікарняний лист. Кожен запис у Реєстрі міститиме відомості про тимчасово непрацездатну особу, унікальний номер випадку непрацездатності, номер, дату (час) реєстрації медичного висновку в електронній системі охорони здоров’я, причину та період непрацездатності, призначений режим лікування, відомості про лікаря, заклад охорони здоров’я та ін.

Увага! ФСС зазначає, що на сьогодні міжвідомча робоча група за участю, зокрема, представників Фонду, Мінсоцполітики і Пенсійного фонду спільно напрацювала проєктПорядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності. Система готова до дослідної експлуатації. Очікується наказ Міністерства охорони здоров’я.

Отже, що ми маємо на сьогодні? З одного боку, готовий до дослідної експлуатації Реєстр. Проте затвердженого Порядку видачі та продовження електронних листків непрацездатності немає. Є тільки проєкт такого Порядку.

З іншого боку, діють:

— наказ МОЗ/Мінпраці/ФСС від 03.11.2004 р. № 532/274/136-ос/1406, яким затверджено зразок, технічний опис листка непрацездатності та інструкція про порядок його заповнення;

— Інструкція про порядок видачі документів, що засвідчують тимчасову непрацездатність громадян, затверджена наказом МОЗ від 13.11.2001 р. № 455.

При цьому до зазначеної Інструкції МОЗ планує найближчим часом внести зміни, пов’язані з необхідністю фіксації факту тимчасової непрацездатності осіб, які перебувають у закладах охорони здоров’я, а також на самоізоляції або обсервації під медичним спостереженням у зв’язку з карантином, окрім хворих осіб.

Як бачите, підстав відмовляти в призначенні допомоги по тимчасовій непрацездатності застрахованим особам, які надали належним чином оформлені після 1 квітня 2020 року паперові листки непрацездатності, немає. Лікарі продовжують працювати з ними. ФСС також не відмовляє в оплаті таких лікарняних листів!

env_icon Наш сайт корисний для вас?

Отримуйте першими актуальні новини! env_icon

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


Коментарі (4)
Оксана
22.04.2020
Заради цікавості зателефонувала в соцстах. Про електронний реєстр вони поки що не дуже і чули, в них немає ніяких даних і керуватись мені як бухгалтеру потрібно поки що паперовими листками тимчасової непрацездатності
Яна
23.04.2020
так, теж цікаво, як бухгалтеру бачити цей реєстр....
Олеся Яна
27.04.2020
На сайті ПФУ, спеціально для цього зареєструвадись (як ознайомилась з інформацією про ел.лікарняні), тепер хоч довідку ок7 можемо витягувати(користь)
Любовь Олеся
04.08.2020
При наличии электронной цифровой подписис также можно получать справки о доходах с налоговой.
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити
Бажаєте побачити, як сайт буде виглядати без реклами?
Вимкнути на 10 секунд