7561 1

Мінсоцполітики стосовно посад (професій) працівників

Найменування посад (професій) працівників визначаються відповідно до Національного класифікатора України ДК 003:2010 "Класифікатор професій" (далі - Класифікатор), затвердженого наказом Держспоживстандарту України від 28.07.2010 р. N 327.

У Класифікаторі передбачено назву посади "Директор позашкільного закладу" (код 1210.1), яка належить до професійного угрупування "Керівники підприємств, установ та організацій".

Відповідно до Додатка В Класифікатора похідні слова до професій (професійних назв робіт) можуть застосовуватися за умови збереження галузевої та функціональної належності, кваліфікаційних вимог, виключення дублювання, збереження коду новоутвореної професії (Примітка 1) та назви професій можуть бути розширені за потребою користувача для внутрішнього використання термінами та словами, які уточнюють місце роботи, виконувані роботи, сферу діяльності за умови дотримання лаконічності викладення, якщо інше не передбачене у Класифікаторі чи відповідних законодавчо-правових актах (Примітка 2).

Враховуючи вищезазначене, від базової посади "Директор позашкільного закладу" можна утворити посаду "Заступник директора з навчально-тренувальної роботи" (код 1210.1).

У Класифікаторі відсутні такі професійні назви робіт, як "Спеціаліст по спортивних спорудах", "Робітник з благоустрою території" та "Охоронник-адміністратор".

Із змісту звернення не зрозуміло, які завдання та обов'язки покладено на спеціаліста по спортивних спорудах, тому конкретної відповіді щодо цієї професійної назви роботи надати немає можливості.

Водночас у Типових штатних нормативах дитячо-юнацьких шкіл, затверджених наказом Міністерства молоді та спорту України від 30.07.2013 р. N 37 (далі - Типові штати), передбачено посади "Інженер" та "Підсобний робітник (спортивних споруд)", за якими, на нашу думку, може здійснюватися обслуговування та ремонт спортивних споруд.

Професійна назва роботи "Робітник з благоустрою території" згідно з Класифікатором професій відповідає назвам "Двірник" або "Прибиральник територій" (код 9162).

Відповідно до Класифікатора професії "Охоронник" (код 5169) та "Адміністратор" (код 4222) є окремими назвами, які за кодом класифікації відносяться до різних професійних угруповань ("Працівники захисних та охоронних служб" та "Службовці з інформування (довідок)" відповідно).

Слід зазначити, що згідно з положеннями Класифікатора не допускається утворення розширених (подвійних) назв посад (професій) через дефіс, крім тих, що передбачені у Класифікаторі, тому об'єднання двох назв професій як "Охоронник-адміністратор" не відповідає положенням Класифікатора.

Разом з тим, Загальними положеннями Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, що містяться у Випуску 1 "Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності" Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 29.12.2004 р. N 336, передбачено, що у разі виконання працівником робіт, що належать до різних посад (професій), трудовий договір укладається за згодою сторін за посадою, яку визнано основною. Основною вважається посада з найбільшим обсягом виконуваних робіт порівняно з іншими посадами.

Крім того, вищезазначеними Загальними положеннями визначено, що конкретний перелік посадових (робочих) обов'язків визначається посадовими (робочими) інструкціями працівників, які розробляють і затверджують на основі типової кваліфікаційної характеристики роботодавці, ураховуючи конкретні завдання та обов'язки, функції, права, відповідальність працівника та особливості штатного розпису підприємства, установи, організації.

Зокрема, якщо виникає необхідність, завдання та обов'язки, що включені до типової кваліфікаційної характеристики тієї чи іншої посади (професії), можуть бути розподілені між окремими виконавцями або коло завдань та обов'язків окремих працівників може бути розширене з дорученням їм робіт, передбачених для різних груп професій, рівних за складністю, виконання яких не потребує іншої спеціальності, кваліфікації.

Лист Мінсоцполітики від 18.03.2016 р. N 106/13/116-16



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (1)
Коля
18.08.2016
Дуже дивно читати подібні статті, адже багато українців взагалі не мають ні зарплат, ні пенсій ; звільнені з роботи у зв"язку з "ліквідаціями" державних установ , тобто з ініціативи держави, по незалежним від працівників причинам , живуть по декілька років на утриманні своєї сім"ї та перебиваються випадковими підробітками . Фактично держава позбавила їх засобів існування, але щоб не давать їм субсидії тепер штучно приписує їм дохід у розмірі двох прожиткових мінімумів... У якій ще країні є така турбота про людину?