Інформація по темі "" | Публікації по тегу
03.07.19
8656 4
Друкувати
Обране

Порядок підвищення класності водіям

Роз’яснює головний державний інспектор сектору з питань державного нагляду та контролю за додержанням законодавства про працю Управління Держпраці у Рівненській області Людмила Поліщук.

Порядок підвищення класності водіям регулюється локальним нормативним актом суб’єкта господарювання. Розроблюючи такий акт, можна керуватися Методичними рекомендаціями з питань безпеки автомобільних перевезень, затвердженими наказом Державного департаменту автомобільного транспорту України від 19.09.2003 р. № 111.

Зокрема, відповідно до цих Методичних рекомендацій I та II класи присвоюються водіям кваліфікаційними комісіями підприємства під час кваліфікаційної атестації, до складу яких включається також працівник служби безпеки руху (пп. 8.7.3);

рішення кваліфікаційної комісії затверджується наказом керівника підприємства (пп. 8.7.4);

водіям, які пройшли перепідготовку (підвищення кваліфікації), видається посвідчення (пп. 8.7.5).

Крім того, I і II класи присвоюються водіям на підставі норм примітки кваліфікаційної характеристики професії водія автотранспортних засобів. На сьогодні чинна нова редакція кваліфікаційної характеристики професії водія автотранспортних засобів за категоріями «B», «C1», «C», «Dl», «D», «BE», «C1E», «CE», «DIE», «DE», затверджена наказом Мінінфраструктури від 06.07.2012 р. № 374, яка міститься у Випуску 69 «Автомобільний транспорт» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Міністерства транспорту та зв’язку України від 14.02.2006 р. №136.

Примітками до зазначеної кваліфікаційної характеристики передбачено, що у процесі роботи суб’єкт господарювання може присвоїти водію кваліфікацію II чи I класу. Для присвоєння II класу у посвідченні водія має бути дозвіл на керування транспортними засобами категорій «B», «BE», «C», «CE» або «DE» («D»), а також безперервний стаж роботи водієм III класу в цього суб’єкта господарювання не менше трьох років. Для присвоєння I класу має бути дозвіл на керування транспортними засобами категорії «B», «BE», «C» «CE», «D», «DE», а також безперервний стаж роботи водієм II класу в цього суб’єкта господарювання не менше двох років.

Згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженою наказом Міністерства праці України, Міністерства юстиції України і Міністерства соціального захисту населення України від 29.07.1993 р. № 58, у графі 3 «Відомості про роботу» трудової книжки зазначається конкретне найменування структурного підрозділу до якого прийнято працівника, а також робота, професія або посада та присвоєний розряд. Отже, до трудових книжок працівників запис про назву професії вноситься із зазначенням кваліфікаційної категорії, розряду, класу, наприклад, «Водій автотранспортних засобів I класу», оскільки I і II класи водіїв є рівнем кваліфікації працівника.

Чинними нормативно-правовими актами України не передбачено норми щодо обов’язкового збереження класності водіям, присвоєної роботодавцем на попередньому місці роботи. Проте враховуючи кваліфікаційні характеристики водія автотранспортних засобів, для присвоєння I класу повинен бути дозвіл на керування транспортними засобами категорій “B”, “C”, “D” та “E”, а також безперервний стаж роботи водієм II класу на даному підприємстві – не менше двох років.

Для присвоєння II класу у посвідченні водія повинен бути дозвіл на керування транспортними засобами категорій “B”, “C”, “E” або “D”, або “D” та “E”, а також безперервний стаж роботи водієм III класу на підприємстві – не менше трьох років.

Ухвалення рішення щодо цього питання є компетенцією керівника підприємства. Отже, приймаючи водія I класу на нове місце роботи, керівництво підприємства має право або провести кваліфікаційну атестацію новоприйнятого водія для підтвердження його класності, або без проведення атестації визнати класність водія. Як у першому, так і у другому випадках, рішення керівництва підтверджується наказом про призначення класності водія.

rv.dsp.gov.ua

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
4
Татьяна
03.07.2019
Я одна ничего на поняла из заключительного абзаца? Везде по тексту со ссылкой на два разных приказа делается акцент на необходимость наличия соответствующего стажа на ДАННОМ предприятия. А вывод - "Отже, приймаючи водія I класу на нове місце роботи, керівництво підприємства має право або провести кваліфікаційну атестацію новоприйнятого водія для підтвердження його класності, або без проведення атестації визнати класність водія"????
бух Татьяна
03.07.2019
під час кваліфікаційної атестації, до складу яких включається також працівник служби безпеки руху (пп. 8.7.3)Подробиці: https://buhgalter.com.ua/news/kadrova-sprava/poryadok-pidvishchennya-klasnosti-vodiyam/
Татьяна бух
03.07.2019
Так, а где сказано, что если в составе комиссии есть представитель службы, то это отменяет требование по поводу стажа?
Тетяна
04.07.2019
Підкажіть, будь ласка. Прийняли водія. Посада "водій легкового автомобіля". На попередньому місці роботи мав І клас. У нас як має бути? Для присвоєння класності потрібно створити комісію, за рішенням комісії встановити спочатку ІІІ клас, а через 3 роки наступний ІІ клас, або якщо керівник забажає без комісії своїм наказом приймає на роботу і встановлює І клас? І чхати нам на методичні рекомендації про створення комісії - "я керівник, я так хочу." І ще, ІІІ клас встановлюється без комісії? ...бо "... Зокрема, відповідно до цих Методичних рекомендацій I та II класи присвоюються водіям кваліфікаційними комісіями підприємства під час кваліфікаційної атестації..."
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі