Інформація по темі "" | Публікації по тегу
13.10.21
3447 6
Друкувати
Обране

Процес призначення допомог від Фонду за е-лікарняними не змінився

Після остаточного переходу України на електронні лікарняні для роботодавців і працівників відбувся ряд змін – більше не потрібно передавати паперові підтвердження своєї непрацездатності, роботу з е-лікарняним можна повністю перевести в цифровий формат, а всі лікарняні працівників доступні в електронному кабінеті і можуть бути вивантажені одним файлом – цю функцію додали нещодавно.

 

Про головні зміни заступник начальника управління страхових виплат і матеріального забезпечення, начальник відділу матеріального забезпечення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України Анна Харченко розповіла під час семінару-тренінгу «Нова модель видачі е-лікарняних: що важливо знати працівнику і роботодавцю». Захід організувало об’єднання профспілок, організацій профспілок у місті Києві «Київська міська рада профспілок» сьогодні, 12 жовтня.

«Основні зміни стосуються комунікації між працівником і роботодавцем щодо тимчасової непрацездатності – вона спростилась. Працівнику не потрібно витрачати час на збір всіх необхідних підписів і печаток на лікарняному, щоб передати цей листок роботодавцю, і взагалі не потрібно надавати жодних паперових підтверджень своєї непрацездатності. Вся необхідна інформація для призначення допомоги є в особистому кабінеті роботодавця з дня відкриття е-лікарняного», – розповіла Анна Харченко.

Водночас процес призначення матеріального забезпечення від Фонду соціального страхування України після впровадження електронних лікарняних не змінився. Для отримання коштів на виплату допомог за лікарняними листками як і раніше потрібне засідання комісії із соціального страхування підприємства, яка приймає рішення про призначення виплат, і оформлення заяви-розрахунку.

«Сама процедура, а також строки залишилися такими ж, за виключенням набуття лікарняним статусу «виданий». Починати працювати з е-лікарняним і призначати за ним матеріальне забезпечення варто лише через сім днів після дати його закриття – це визначено в наказі МОЗ від 17.06.2021 № 1234 (в редакції наказу МОЗ від 28.09.2021 № 2086)», – зазначає Анна Харченко.

Форма заяви-розрахунку, яку необхідно заповнити для отримання коштів на виплату допомог за е-лікарняними, не змінилася і тотожна для паперових і електронних лікарняних. Однак у е-лікарняному відсутня серія та відрізняються причини непрацездатності, тож заповнення заяви-розрахунку за такими лікарняними має особливості. У зв’язку із цим не можна поєднувати листки непрацездатності різних видів – за паперовими і е-лікарняними мають бути подані дві окремі заяви-розрахунки.

«З початку повноцінного переходу на електронні лікарняні пройшло менше двох тижнів. Тож в усіх учасників процесу ще виникають питання і складнощі в роботі з е-лікарняними. Бувають випадки, коли е-лікарняні не формуються через помилки в персональних даних пацієнтів у медичних висновках, невідповідність чи відсутність даних в Реєстрі застрахованих осіб щодо працевлаштування тощо. Усі ці випадки вирішуються індивідуально – лікар має можливість виправити помилки в медвисновку, або видати паперовий лікарняний, якщо строк для виправлення вийшов», – говорить Анна Харченко.

Водночас цифровізація вимагає від працівників уважніше ставитись до своїх персональних даних і їх актуалізації. Про зміну прізвища, номеру телефону тощо потрібно оперативно повідомляти лікаря і роботодавця.

Джерело:
ФССУ
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
6
Інна
13.10.2021
лік. по причині Covid-19 мають подаватися окремою заявкою до ФСС. Де можна побачити, що причина непрацездатності Covid-19 ?


EVGENIY Інна
13.10.2021
https://www.kmu.gov.ua/news/v-e-likarnyanomu-onovilisya-prichini-nepracezdatnosti
Інна EVGENIY
13.10.2021
в переліку немає "захворювання на Covid-19" , є лише самоізоляція, це інше, вона оплач.50%. Працівникам, у яких виявили Covid-19, в листі непрац. поставили "1-Тимч. непрац."


EVGENIY Інна
13.10.2021
Ви щось плутаєте
EVGENIY Інна
13.10.2021
Тож якщо до установи працівник подасть на оплату лікарняний з таким записом, відповідний код причини тимчасової непрацездатності «11— ізоляція від COVID-19» бухгалтер установи має відобразити у Заяві-розрахунку, який подає до ФСС. Утім так позначатимуть тільки лікарняні, які видаватимуть за період ізоляції у медичному закладі або самоізоляції під медичним наглядом аби запобігти поширенню COVID-19.
І саме такі лікарняні маєте оплачувати у розмірі 50 % незалежно від страхового стажу працівника. Натомість працівникам, які захворіли на COVID-19 лікарняні кодуватимуть «1 — загальне захворювання». Такі лікарняні маєте оплачувати на загальних підставах у розмірі від 50% до 100 % залежно від страхового стажу працівника.
Інна
13.10.2021
ясно, дякую. я подумала, що лік. з причиною Ковід мають вказуватись окремо в заяві. То виходить, окремо вказуються "самоізоляція". не вірно зрозуміла
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі