278 0

Минфин: о проблемных вопросах внутреннего аудита бюджетных организаций

Мінфін у листі від 24.02.2014 р. № 31-07210-04-10/4030 надав роз’яснення стосовно окремих проблемних питань реалізації функції внутрішнього аудиту. 

У листі зазначається, що основні вимоги організації та функціонування підрозділів внутрішнього аудиту визначені:

Бюджетним кодексом України (далі — Кодекс);

Порядком утворення структурних підрозділів внутрішнього аудиту та проведення такого аудиту в міністерствах, інших центральних органах виконавчої влади, їх територіальних органах та бюджетних установах, які належать до сфери управління міністерств, інших центральних органів виконавчої влади (далі — Порядок), затвердженим постановою КМУ від 28.09.2011 р. № 1001;

Стандартами внутрішнього аудиту (далі — Стандарти), затвердженими наказом Мінфіну від 04.10.2011 р. № 1247.

Так, у центральному органі виконавчої влади для проведення внутрішнього аудиту утворюється як самостійний підрозділ структурний підрозділ внутрішнього аудиту. За рішенням керівника центрального органу виконавчої влади підрозділи утворюються в його територіальних органах та бюджетних установах у межах штатної чисельності їх працівників.

Внутрішній аудит здійснюється незалежно та об’єктивно, організаційна незалежність передбачає пряме підпорядкування та підзвітність підрозділу внутрішнього аудиту керівнику установи, функціональна незалежність передбачає недопущення виконання працівниками підрозділу внутрішнього аудиту функцій, не пов’язаних зі здійсненням внутрішнього аудиту та не визначених у положенні про підрозділ внутрішнього аудиту.

Органи Держфінінспекції здійснюють контроль за станом внутрішнього аудиту шляхом оцінки якості внутрішнього аудиту центрального органу виконавчої влади, його територіального органу та бюджетної установи не частіше ніж один раз на рік.

За результатами оцінки якості внутрішнього аудиту Держфінінспекція надає керівникові центрального органу виконавчої влади рекомендації щодо його удосконалення та усунення недоліків.

При цьому керівник центрального органу виконавчої влади, його територіального органу та бюджетної установи для проведення на належному рівні внутрішнього аудиту забезпечує у тому числі здійснення заходів щодо усунення виявлених Держфінінспекцією порушень і недоліків, установлених за результатами оцінки якості внутрішнього аудиту.

Мінфін роз’яснив, що порушенням бюджетного законодавства визнається порушення учасником бюджетного процесу встановлених цим Кодексом чи іншим бюджетним законодавством норм щодо складання, розгляду, затвердження, внесення змін, виконання бюджету та звітування про його виконання.



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)