333 0

Минфин: о применении отдельных положений бюджетного законодательства

Мінфін в листі від 23.04.2014 р. № 31-05/60-10-10/9401 роз'яснив питання щодо застосування окремих положень бюджетного законодавства.

Так, Мінфін нагадав про прийняті антикризові заходи, зокрема:

постанову КМУ від 01.03.2014 р. № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» та розпорядження КМУ № 156-р «Про заходи щодо збалансування місцевих бюджетів у 2014 році в процесі їх виконання»;

— внесені 27 березня 2014 року зміни до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік».

Основною метою прийняття цих нормативно-правових актів Уряду є стабілізація економічної ситуації в державі, запобігання виникнення ризиків розбалансування державного та місцевих бюджетів у процесі їх виконання, створення умов для своєчасної виплати заробітної плати, стипендій, пенсій, інших соціальних виплат.

Стосовно порядку проведення платежів та реєстрації зобов’язань Мінфін зазначив, що згідно зі ст. 46 Бюджетного кодексу України (далі — Кодекс) здійсненню платежів передує, зокрема, встановлення бюджетних асигнувань, затвердження кошторисів, взяття бюджетних зобов’язань. В свою чергу, з метою здійснення належного рівня контролю з боку органів Казначейства при взятті розпорядниками (одержувачами) коштів бюджетних зобов'язань, затверджено Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов'язань розпорядників та одержувачів бюджетних коштів в органах Казначейства (наказ Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309), яким визначено вичерпний перелік підстав за яких органи Казначейства не реєструють бюджетні зобов’язання.

Крім цього, Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів (наказ Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938) передбачено умови, за яких платіжні доручення не приймаються до виконання органами Казначейства та порядок їх повернення. Так, за наявності простроченої кредиторської заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), стипендій, а також за спожиті комунальні послуги та енергоносії розпорядники бюджетних коштів у межах бюджетних асигнувань за загальним фондом не беруть бюджетні зобов'язання та не здійснюють платежі за іншими заходами, пов'язаними з функціонуванням бюджетних установ (крім захищених видатків бюджету, визначених статтею 55 цього Кодексу), до погашення такої заборгованості.

Водночас погашення кредиторської заборгованості за капітальними видатками розпорядників та одержувачів бюджетних коштів доручено здійснювати виключно після підтвердження обсягів такої заборгованості органами Держфінінспекції. Про необхідність проведення такої роботи свідчать матеріали надані Держфінінспекцією (лист від 03.04.2014 р. № 02-15/415).

Мінфін також зазначив, що за порушення бюджетного законодавства в частині необґрунтованої відмови в реєстрації або несвоєчасної реєстрації бюджетних зобов'язань та безпідставній відмові у проведенні платежу до органів Казначейства можуть застосовуватися заходи впливу за порушення бюджетного законодавства відповідно до вимог Кодексу. Частиною 2 ст. 123 Кодексу передбачено персональну відповідальність керівників органів Казначейства у разі вчинення ними порушення бюджетного законодавства та невиконання вимог щодо казначейського обслуговування державного і місцевих бюджетів, встановлених Кодексом.



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (0)