Інформація по темі "" | Публікації по тегу
05.07.23
14183 2
Друкувати
Обране

Заміна вікон: як обліковувати витрати

Приклад. Бюджетна установа отримала бюджетні асигнування для здійснення витрат, пов’язаних із капітальним ремонтом будівлі (заміна вікон). Такі роботи виконано підрядною організацією. Їх вартість — 175 тис. грн. Вартість виконаних робіт віднесена на витрати, пов’язані з основною діяльністю установи, тобто на субрахунок 8013 «Матеріальні витрати» згідно з актом виконаних робіт.

Ремонтні роботи прийняті на підставі Акта приймання-передачі виконаних робіт (послуг), згідно з яким загальна вартість робіт становить 175 тис. грн.

У бухгалтерському обліку ці операції відображають так:

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

№ меморіального ордера

Сума, грн.

дебет

кредит

1

Отримано бюджетні асигнування для проведення капітального ремонту (заміна вікон)

2313

7011

2

175000

2

Віднесено вартість виконаних робіт на витрати звітного періоду

8013

6211

6

175000

3

Перераховано кошти підрядній організації

6211

2313

2, 6

175000

4

Віднесено на фінансовий результат звітного періоду здійснені витрати

5511

8013

17

175000

Також додамо, що при оформленні приймання основних засобів після капітального ремонту бюджетна установа складає Акт приймання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих основних засобів, типова форма якого затверджена наказом Мінфіну від 13.09.2016 р. № 818.

Акт складають у двох примірниках, його підписують представник установи, уповноваженої на приймання основних засобів після ремонту, та представник підприємства (організації), що виконувало їх ремонт. Після затвердження перший примірник Акта передають до бухгалтерії установи, а другий примірник — підприємству, яке виконувало ремонтні роботи 

А також всі це можно зробити у програмі бухобліку FIT-Бюджет. Дивіться відео, як просто це зробити та долучайтесь до програми, щоб спробувати.

  

  1. Переходимо в платформу FIT-Бюджет
  2. Заносимо в розділ “Договори” договір з підрядником
  3. Вносимо предмет договору “Заміна вікон” та суму договору 175 000 грн, як і в прикладі
  4. Одразу в договорі можна створити юридичне зобов’язання
  5. Обираємо КЕКВ за яким будемо сплачувати - 3132
  6. ОБираємо Джерело фінансування (КПК)
  7. Обираємо код коштів з якого буде сплачено
  8. Вказуємо суму 1750000 грн, і якщо треба попередня оплата. Зберігаємо

Цими кроками ми набрали договір та юридичне зобов’язання. 

Тепер ідемо в розділ бухоблік і отримаємо виписку з ДКСУ.

Обираємо рахунок і формуємо проводку по надходженню асигнуваннь, як вказано у першій господарській операції в прикладі Дебет 2313 - Кредит 7011. 

Друга господарська операція - Віднесення вартості виконаних робіт на витрати звітного періоду.

Для цього у FIT-Бюджет є розділ - нарахування отриманих послуг.

Додаємо контрагента, обираємо договір, все це вже є в програмі. Переходимо в перелік робіт та послуг, обираємо процедуру - “списання на витрати”. Обираємо номенклатуру робіт та послуг, якщо її немає додаємо - “заміна вікон”. Зберігаємо. 

Обираємо КЕКВ по якому нараховуємо, 3132. Обираємо джерело фінансування за яким будемо сплачувати. І рахунок кредиту 6211. Тиснемо “розрахувати проводку”

Отримали таку ж проводку як і в другій операції - Дебет 8013 - Кредит 6211. Зберігаємо.

Третя господарська операція - перерахуємо кошти підрядній організації.

Для цього треба взяти юридичні і фінансові зобов’язання, зробити платіжки і тільки тоді по виписці зрозуміємо, що зробили платіж.

  1. Переходимо у модуль “Робота з ДКСУ”
  2. Відкриваємо “Юридичні зобов’язання”
  3. Формуємо реєстр із раніше створеного в договорі юридичного зобов’язання
  4. Переходимо у фінансові зобов’язання і додаємо нове фінансове зобов'язання
  5. Обираємо джерело фінансування, КЕКВ, сформоване юридичне зобов’язання і треба вказати номер та дату акту. Вказуємо суму 1750000 грн та рахунок контрагента.
  6. Формуємо реєстр фінансових зобов’язань. Робимо DBF для ДКСУ та друкуємо
  7. Переходимо в платіжні інструкції і додаємо нову
  8. Обираємо реєстраційний рахунок та фінансове зобов’язання, яке щойно створили.
  9. Формуємо призначення платежу (можна підтягнути з довідників, якщо заповнено). Зберігаємо
  10. Переходимо та формуємо реєстр платіжних інструкцій. Також можемо сформувати DBF та віднести або відправити у ДКСУ.

Далі переходимо у виписки і додаємо виписку ДКСУ.

Обираємо рахунок, переходимо в витрати обираємо платіжне доручення. Обираємо рахунок розрахунків з контрагентами та тиснемо “ розрахувати проведення.” Зберігаємо.

Дивимось журнал проведень. Отримали третю операцію, як в прикладі.

Остання операція це квартальне закриття рахунків. Яка буде виконане з усіма рахунками витрат та доходів в кінці кварталу.

Ось так швидко та зручно можно провести всі операції у програмі FIT-Бюджет. Зайняло це все 10 хвилин. 

Також можна зайти в звіти і подивитись відображення операцій в Меморіальних ордерах і Журналу-Головна. Всі операції там відображені. 

Бухоблік у FIT-Бюджет це справді просто. Долучайтесь

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
2
Євгенія
05.07.2023
Вбачається, що витрати, пов’язані із капітальним, а не поточним ремонтом будівлі (повна заміна старих вікон) є поліпшенням та збільшують первісну вартість основного засобу.
Див. Примірний перелік послуг з утримання будинків і споруд ... , затверджений наказом Комітету від 10.08.2004 № 150, положення якого необхідно враховувати, окрім Стандарту 121, Методичних рекомендацій і Інструкції 333.
Vika Євгенія
07.07.2023
Цікаво, і де Ви таке прочитали в Переліку № 150?. Цей документ допомогає розмежувати поточний та капітальний ремонт. А про поліпшення там немає жодного слова
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі