Отражаем в реестре налоговые накладные, выписанные на основании акта выполненных работ
ГУ Міндоходів у Тернопільській області нагадує, що передання робіт підрядником і прийняття їх замовником оформляється актом, підписаним обома сторонами. Згідно зі ст. 853 Цивільного кодексу України замовник зобов’язаний прийняти роботу, виконану підрядником відповідно до договору підряду, оглянути її і в разі виявлення допущених у роботі відступів від умов договору або інших недоліків негайно заявити про них підрядникові.
Якщо замовник не зробить такої заяви, він втрачає право у подальшому посилатися на ці відступи від умов договору або недоліки у виконаній роботі.
Якщо ухилення замовника від прийняття виконаної роботи спричинило зміну строку здачі роботи, вважається, що право власності на виготовлену (перероблену) річ перейшло до замовника у момент, коли мало відбутися її передання.
Також контролери нагадали, що згідно з п. 1 р. III Порядку ведення реєстру виданих та отриманих податкових накладних облік виданих податкових накладних проводиться у день виникнення податкових зобов’язань.
Враховуючи викладене, платник податку на дату оформлення акту, за умови відсутності письмових зауважень замовника щодо виявлення ним допущених підрядником у роботі відступів від умов договору або інших недоліків, незалежно від того, підписаний цей акт замовником чи ні, повинен виписати податкову накладну та відобразити її в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.
У разі визнання судом недійсним акту, підписаного однією стороною, суми податкових зобов’язань та податкового кредиту постачальника та отримувача підлягають відповідному коригуванню, оскільки після постачання товарів/послуг здійснюється зміна суми компенсації їх вартості на підставі п. 192.1 ПКУ, та відображенню суми коригування в реєстрі виданих та отриманих податкових накладних.