Нашi сайти:
buhgalter.com.ua
3326 5
Друкувати
Обране

Про роботу комісій із соцстрахування установи з питань зниження захворюваності

Повноваження комісій (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації регулюються Законом України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.1999 р. № 1105-XIV і Положенням про комісію (уповноваженого) із страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності, затвердженим постановою правління Фонду соціального страхування України 19.07.2018р №13.


Комісія (уповноважений) із соціального страхування — це фактично посередник між працюючою особою та Фондом соціального страхування з тимчасової втрати працездатності. На жаль, не всі роботодавці розуміють, що від її роботи багато залежить. Так під час роботи спеціалістами  Богодухівського відділення УВД ФССУ в Харківській області з комісіями (уповноваженими) із соціального страхування було встановлено, що в деяких установах, організаціях, підприємствах комісії були створені формально, члени комісій не знають своїх прав та обов’язків, надані їм повноваження виконуються не в повній мірі. На недоліки в роботі комісій звернуто увагу керівників сектору культури та туризму Валківської РДА, КЗОЗ Коломацької ЦРЛ, ТОВ "Валківський молокозавод", що в свою чергу призводить до неправомірних витрат коштів Фонду та штрафних санкцій при перевірці.

Нагадуємо, що комісія (уповноважений) із соцстраху повинна:

- здійснювати контроль за правильним нарахуванням і своєчасною виплатою матеріального забезпечення;

- приймати рішення про відмову в його призначенні, про припинення виплати матеріального забезпечення (повністю або частково);

- розглядати обґрунтованість  та правильність видачі листків непрацездатності й інших документів, які є підставою для надання матеріального забезпечення та соціальних послуг;

- проводити на підприємстві роз’яснювальну роботу та надавати працівникам консультації з питань надання матеріального забезпечення та соціальних послуг за рахунок коштів Фонду соцстраху.

Крім того, представники комісії (уповноважений) зобов’язані забезпечувати доступність інформації з питань надання матеріального забезпечення та соціальних послуг за рахунок коштів Фонду, у т.ч. інформувати про можливість медичної реабілітації в санаторно-курортних закладах після перенесених захворювань і травм.

Комісія із соціального страхування підприємства має право звертатися за потреби до робочих органів відділень Фонду соцстраху щодо перевірки обґрунтованості видачі та подовження листків непрацездатності застрахованим особам. Богодухівським відділенням УВД ФССУ в Харківській області було надано методичну допомогу в організації роботи комісії ТОВ "Інтерфакт-плюс", КЗОЗ Коломацька ЦРЛ, КНП Краснокутська ЦРЛ, КНП «ЦПМСД Краснокутського району», Богодухівський психоінтернат. За зверненням головних бухгалтерів підприємств було надано допомогу в перевірці 72 листів обґрунтованості видачі та подовження листків непрацездатності.

Звертаємось до голів комісій (уповноважених) із соціального страхування щодо активізації своєї роботи відповідно до Положення. А саме необхідно:

- вести облік осіб, які часто та довго хворіють, а також осіб, які отримали листки непрацездатності у зв'язку із невиробничими травмами;

- перевіряти дотримання застрахованими особами режиму, визначеного лікарем на період тимчасової непрацездатності;

- щоквартально проводити аналіз використання коштів Фонду на підприємстві;

- вносити пропозиції з питань зниження рівня захворюваності роботодавцю та представнику застрахованих осіб, та ін.

Підсумовуючи вищевикладене наголошуємо, що для призначення допомоги по тимчасовій непрацездатності єдиною та необхідною умовою, що підтверджує юридичний факт наявності права на її отримання, є належним чином оформлений листок непрацездатності, правильність заповнення якого повинна перевірити комісія із соціального страхування.

 

Богодухівське відділення управління

виконавчої дирекції

Фонду соціального страхування України

в Харківській області

Наш сайт корисний для вас?

Підписатися на найактуальнішу розсилку для бухгалтера бюджетної установи

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (5)
12345
02.07.2019
Любопытно, а что конкретно имеется ввиду под "вносити пропозиції з питань зниження рівня захворюваності роботодавцю та представнику застрахованих осіб"?Составлять списки принудительной вакцинации в гриппозный период?Переводить за руку сотрудников через дорогу, чтобы не споткнулись и не сломали руку/ногу?
Татьяна
02.07.2019
Какие светлые умы! Чего только не придумали, чтобы нагрузку на Фонд снизить! Денег-то у Фонда - нет. А "пропозиції" - верните санаторно-курортную профилактику. И всё. И потом можно говорить, работнику, чтобы он позаботился о своём здоровье. А то, что сейчас с санаторно-курортной реабилитацией - так это поздно пить боржоми, когда почки отвалились
бухцелюб
02.07.2019
хоч би дочекатися протоколу з підписами у бухгалтерію, а портім сам бухгалтер все прописує та перевіряє, бо на ньому відповідальність , а комісії тільки грамоти. Жах і коли таке вже закінчиться , з брежнєвських часів нічого не міняють міністерства, 8 поверхів у києві лежнів, а я пробувала отриматим консультацію - повний нуль. Ось де треба шукати кошти,,,,,
Вадим
02.07.2019
"Звертаємось до голів комісій (уповноважених) із соціального страхування щодо активізації своєї роботи"transparent_pxl.png Ну і Петросяни !!!
EVGENIY Вадим
02.07.2019
Вони там в ФСС ще й думають, що ці комісії реально засідають transparent_pxl.png
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі
Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться