Держпраці про оплату праці працівникам бюджетних установ
Олена Хіміч наголосила: незмінними залишаються гарантії держави в дотримання мінімальних гарантій в оплаті праці.
В основі розрахунку оплати праці бюджетної установи є тарифна система, яка включає тарифні сітки, тарифні ставки, схеми посадових окладів і тарифно-кваліфікаційні характеристики.
Система оплати праці включає два напрямки: організацію праці та нарахування заробітної плати.
Перше пов'язане з обліком відпрацьованого часу, друге – з кількістю виконаної роботи.
Розмір посадового окладу в бюджетній установі залежить від посади, розміру тарифного розряду, який встановлено для кожної посади, та суми прожиткового мінімуму станом на 1 січня відповідного року.
Суму посадового окладу обчислюють, використовуючи Єдину тарифну сітку розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери (далі — ЄТС). Зарплата в бюджетних установах окремих категорій робітників може складатись лише з посадового окладу і якщо зарплата не дотягує до мінімальної, то нараховується доплата до мінімальної зарплати.
Ця доплата спричиняє “зрівнялівку” посадових окладів у бюджетних установах. Однак першопричиною є відставання 1-го тарифного розряду від мінімальної зарплати. Розмір тарифних розрядів наведено у додатках до Постанови № 1298 за посадами (професіями) працівників: керівні, наукові, науково-педагогічні, педагогічні працівники, професіонали, фахівці, інші працівники бюджетних установ (додаток 2 до Постанови № 1298); професіонали, фахівці, керівники інших структурних підрозділів і технічні службовці, посади яких є загальними для усіх бюджетних установ (додаток 3 до Постанови № 1298); робітники, посади яких є загальними для усіх бюджетних установ (додаток 4 до Постанови № 1298).