Інформація по темі "" | Публікації по тегу
27.02.17
24822 38
Друкувати
Обране

Щодо доплат за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, які мають виплачуватися понад розмір МЗП

Згідно із статтею 1 Закону України «Про оплату праці» (далі — Закон) заробітна плата — це винагорода, обчислена, як правило, у грошовому виразі, яку за трудовим договором роботодавець виплачує працівникові за виконану ним роботу.

Відповідно до статті 31 Закону (в редакції Закону України від 06.12.2016 р. № 1774-VIII) розмір заробітної плати працівника за повністю виконану місячну (годинну) норму праці не може бути нижчим за розмір мінімальної заробітної плати.

Тобто, якщо працівником виконана місячна норма праці, йому мають нарахувати заробітну плату не нижче розміру мінімальної заробітної плати.

Частиною другою статті 31 Закону визначений вичерпний перелік виплат, які не враховуються при обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру. Це — доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат.

Отже, у випадку, коли працівнику встановлені доплати за роботу у важких і шкідливих та особливо важких і особливо шкідливих умовах праці, які виплачуються за результатами атестації робочих місць; доплата за використання дезінфікуючих засобів та прибирання туалетів, то вони мають виплачуватись понад розмір мінімальної заробітної плати (3200 гривень).

Всі інші складові заробітної плати, які не перелічені в частині другій статті 31 Закону, мають враховуватись до мінімальної заробітної плати.

Тобто, підвищення посадових окладів працівників за роботу в певних типах закладів, підрозділах та посадах, робота в яких дає право на підвищення посадових окладів на 15 відсотків у зв’язку із шкідливими та важкими умовами праці, включаються до виплат, які мають враховуватись до заробітної плати при забезпечені її мінімального розміру.

Лист Мінсоцполітики від 15.02.2017 р. N 356/0/101-17/282

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
38
Людмила
27.02.2017
А де був цей лист з 15.02 до 27.02, коли всі бухгалтери чекали на роз"яснення?
наташа
27.02.2017
скажіть будь ласка, то за прибирання туалетів зверх 3200 а якщо немає атестації робочого місця
СВЕТЛАНЕ - Я наташа
27.02.2017
Доплата працівникам, які використовують у роботі дезінфікуючі засоби, а також тим, що зайняті прибиранням туалетів встановлюється у розмірі 10% ПОСАДОВОГО (місячного) окладу. Така доплата має нараховуватись понад встановлений розмір мінімальної заробітної плати з 01 січня 2017 року.
Наташе- Я наташа
27.02.2017
Доплата працівникам, які використовують у роботі дезінфікуючі засоби, а також тим, що зайняті прибиранням туалетів встановлюється у розмірі 10% ПОСАДОВОГО (місячного) окладу. Така доплата має нараховуватись понад встановлений розмір мінімальної заробітної плати з 01 січня 2017 року.
Марина наташа
27.02.2017
10% сверху. А аттестация рабочего места должна быть к примеру у машинистки по стирке белья, при ее наличии оплата 4 % сверху 3200.
Сергей наташа
27.02.2017
доплата за використання дезінфікуючих засобів та прибирання туалетів, как бы отделено в письме от аттестации!
Надія
27.02.2017
Працюю в психіатричній лікарні санітаркою і маю 25% за шкідливі умови праці. Скажіть будь ласка чи включаються 25% до МЗ, чи зверх 3200?
оксана Надія
27.02.2017
У Вас там свободные койко места есть?. После таких разьяснений будем к Вам налечение массово записываться!!!
Світлана
27.02.2017
Прибиральниця службових приміщень, прибирання туалетів, доплата 10%, входить в 3200,чи зверх. В грудні нарахували зверху, у лютому змінусували, а далі як?
Вадим Світлана
27.02.2017
В березні доплюсуєте змінусоване і далі нараховуйте зверху МЗП .
Serg
27.02.2017
1.не статті 31, статті 3 (з поміткою 1) Закону України «Про оплату праці». Працівникам Мінсоцполітики треба бути уважнішими в своїх листах. 2.Частиною другою статті 3-1 визначено: "При обчисленні розміру заробітної плати працівника для забезпечення її мінімального розміру не враховуються доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров’я, за роботу в нічний та надурочний час, роз’їзний характер робіт, премії до святкових і ювілейних дат." Де вони взяли своє тлумачення про атестацію робочих місць?
яна Serg
27.02.2017
Додаток 9 Наказу Міністерства освіти України N 102 від 15.04.93 "Про затвердження Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти"
Serg яна
27.02.2017
І всі галузі повинні виконувати цей наказ?
Елена Николаевна Serg
28.02.2017
"для дошкольных учреждений" я имела ввиду - для учреждений образования и дошкольных, как в моём случае, в том числе.
Елена Николаевна Serg
28.02.2017
Отже, якщо прямого законодавчо затвердженого розшифрування визначення доплат за роботу в "умовах підвищеного ризику для здоров'я" (які нараховуються понад розмір мінімалки відповідно до Закону 1774 та Закону "Про оплату праці"), якщо є нормативні акти, які не відносять доплати за деззасоби та прибирання туалетів до переліку доплат за несприятливі умови праці, то в таких обставинах для бухгалтерів є два варіанти дій: 1) писати листи до Міністерства з проханням обгрунтувати свою точку зору посиланнями на нормативно-правові акти; 2) мати власну точку зору з приводу нарахування мінімалки з доплатами або без і пам'ятати, що лист будь-якого Міністерства не є законодавчим актом, а є лише точкою зору даного Міністерства, висловленною письмово. Якщо я помиляюся в своїй точці зору з цього питання, буду вдячна усім, хто це мені доведе)))
Елена Николаевна Serg
28.02.2017
Ні, цей наказ стосується тільки працівників освіти! Працівників закладів охорони здоров'я стосується наказ Міністерства охорони здоров'я № 137 від 18.08.1994 р. (чинний на сьогодні), яким містить вичерпний перелік неприятливих умов праці. Крім того, якщо уважно читати постанову КМУ № 442 від 01.09.1992 р. про порядок проведення атестації робочих місць, то!!! з цієї постанови слідує, що атестація робочих місць проводиться "для виявлення факторів, які можуть несприятливо впливати на стан здоров'я працюючих", і атестація передбачає "установлення факторів і причин виникнення несприятливих умов праці"!!!
Павло
27.02.2017
Не пройшло і півроку. Нарешті хоч щось прояснили. Очікуємо спростування їх твердження, що суми індексації включаються до МЗП, яке вони поширили у листі від 13.02.2017 р. N 317/0/101-17/282.
Елена Николаевна
28.02.2017
Хотелось бы в таких письмах (даже от министерства!!!) получать более обоснованные и подробные ответы, как то - откуда следует, что доплата за деззасоби сверху минималки?!!! В статье 31 это не написано! Во-первых. А во-вторых, для закладів освіти существует инструкция 102 ещё 1993 года, в додатке 9 к которой подробно расписано, что такое "несприятливі умови праці", и никакие деззасобы - для дошкольных учреждений - в эту категорию не входят. В неё входят только работы, по которым проведена аттестация и установлены доплаты 12 % и 24 %, а не 10 % за уборку туалетов!
Елена Николаевна Елена Николаевна
28.02.2017
"для дошкольных учреждений" я имела ввиду - для учреждений образования и дошкольных, как в моём случае, в том числе.
Елена Николаевна
28.02.2017
И ещё, натыкалась на документ (к сожалению, не записала себе номер и дату), который устанавливает доплаты на "несприятливі умови праці" для працівників закладів охорони здоров'я - там тоже нет ни слова об уборке туалетов и использовании дехзинфицирующих средств. Вот... как-то так, у каждого своё мнение! Чисто по-человечески доплаты за работу с дезсредствами и уборку туалетов должны выплачиваться сверху минималки, но... законодательно это как-то... не очень однозначно прописано!!! А дурак, как всегда, бухгалтер)))
Оксана
28.02.2017
Питання було задано держпраці,ніяких доплат 10 % за прибирання туалетів зверху не платиться,вони входять в МЗП, тільки згідно атестаціїї робочого місця
Елена Николаевна Оксана
09.03.2017
Так, Держпраці вважає, що такі доплати (10 % за деззасоби) входять до складу мінімальної зарплати, а мінсоцполітики вважає інакше))) Тому... бухгалтеру потрібно розібратись, хто з них має рацію)))))))
Елена Николаевна
28.02.2017
как-то странно добавляются комментарии)))))
Елена Николаевна
28.02.2017
Є такий лист того є Міністерства від 14.02.2017 р. № 344/0/101-17/281, з якого слідує, на підставі якого нормативного документу Міністерство надає роз'яснення щодо включення або не включення 10 % за деззасоби до мінімалки. Ось цитата: "Умови та розміри оплати праці працівників закладів охорони здоров'я врегульовані наказом Мінпраці і МОЗ від 05.10.2005 р. N 308/519 (далі - наказ N 308/519)." Вочевидь, що 10 % за деззасоби нараховуються понад мінімалку, але тільки для працівників закладів охорони здоров'я це є обгрунтованим.
Елена Николаевна Елена Николаевна
28.02.2017
Перечитала уважно цей наказ 308/519 - у ньому є перелік доплат, які встановлюються працівникам закладів охорони здоров'я та установ соціального захисту населення, але!!! я не знайшла жодного слова про те, що п. 3.4.7 містить перелік доплат ЗА НЕСПРИЯТЛИВІ УМОВИ ПРАЦІ. Отже, підставою для нарахування доплати за деззасоби понад мінімалку є... просто факт встановлення такої доплати? Тоді... чому за фактом встановлення будь-якої доплати ми не нараховуємо її понад мінімалку?
Людмила
28.02.2017
Чи є на сайті бухгалтери з закладів охорони здоров"я??? Підкажіть будь ласка, в січні та лютому ви нараховували заробітну плату з дез засобами в середині МЗП ??
Анна Людмила
28.02.2017
Я економіст по з/п-бухгалтер. В січні дез.засоби та УСІ шкідливі (психіатр к-т, анестезіології...) нарахували зверху 3200, в лютому відняли нараховані у січні зверху шкідливі, залишивши лише ті, по яким, згідно з Додатком 6 наказу 308/519 проведено атестацію. Вже після нарахування в кінці лютого МОЗ надіслало лист з ро'ясненням, що дез.засоби та тільки шкідливі з атестацією платити зверху 3200. Сподіваюсь, що можна спокійно видихнути)))
Людмила
28.02.2017
Дайте, будь ласка, роз'яснення: 3200 вже на руки чи "грязні" з яких візьмуть податок?
Катерина Людмила
28.02.2017
Ну звісно "грязні" (з яких візьмуть податок) !
Елена Николаевна
28.02.2017
Отримала журнал "Бюджетна бухгальерія" № 8 за 2017 рік, в якому коментується лист Мінсоцполітики щодо нарахування доплати за деззасоби понад мінімалку з посиланням для закладів освіти на наказ № 557... Згодна - така доплата (10 %) працівникам закладів освіти встановлюється (пп. "г" пп. 3) п. 4 наказу), з цим ніхто і не сперечається, але де написано, що "доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров'я" - це і є 10 % за деззасоби?! Або де написано, що факт встановлення такої доплати уже є підставою для її нарахування понад мінімалку? Хотілося б отримати обгрунтовану відповідь з огляду на те, що листи Мінсоцполітики носять інформаційний характер і не є нормативно-правовими актами.
Павло
02.03.2017
Ви ще не зрозуміли, що саме Закон від 06.12.2016 р. № 1774-VIII написано безграмотно, адже в трудовому законодавстві саме такий вираз, як "доплати за роботу в несприятливих умовах праці та підвищеного ризику для здоров'я" до цього раніше не застосовувався, а відповідно і не розглядався з точки зору законності його використання на практиці. Тепер Мінсоцполітики, за принципом "я начальник – ты дурак", намагається підстроїтись під цей "шедевр" інтерпретуючи його "со своей колокольни", як йому вигідно, а не як правильно за законом.
Елена Николаевна Павло
09.03.2017
Я з Вами цілком згодна - якщо вже використовувати в Законі 1774 такі поняття, то треба було б дати роз'яснення - що в них входить, або ж зробити простіше - перелічити в статті 3 дріб 1 усі доплати, які потрапляють під визначення "в несприятливих умовах праці" та "підвищеного ризику для здоров'я"
Елена Николаевна Павло
09.03.2017
АЛЕ!!! жоден з цих законодавчих актів не згадує доплату 10 % за деззасоби, як і 10 % за прибирання туалетів. Науково-практичний коментар до статті 100 КЗпП України (я вивчила три варіанти різних років, офіційно опубліковані, як навчальний посібник) містить роз'яснення щодо "підвищеного ризику для здоров'я" - це умови праці в зоні відчуження, обов'язкового відселення та інших територіях, постраждалих від аварії на ЧАЕС!!!
Елена Николаевна Павло
09.03.2017
Насправді, такі поняття зустрічаються в законодавстві))) От, наприклад, "несприятливі умови праці" - постанова 442 від 01.08.1992 про порядок проведення атестації робочих місць за умовами праці, інструкція 102 від 15.04.1993 про порядок обчислення зарплати працівників освіти, Галузева угода між Міністерством освіти та ЦК працівників освіти на 2016-2020 роки. Поняття "умови підвищеного ризику для здоров'я" зустрічається в статті 100 КЗпП України...
Тетяна
02.03.2017
Бухгалтери, я вас поважаю та захоплююсь. Розібратися в нашому законодавстві - це ж під силу лише дуже наполегливим!
МАНЯ
03.03.2017
На сайті Президента України зареєстровані петиції: "Надбавка за вислугу років працівникам бухгалтерських служб" Слід також додати, що ані бібліотекарю, ані медичному працівнику ані вчителю, яким надбавка за вислугу років встановлена та виплачується у повному обсязі не визначено жодної відповідальності за несвоєчасно виконану роботу або допущену помилку під час виконання своїх професійних обов'язків. Натомість відповідальність бухгалтера чи економіста зашкалює, що не скажеш про заробітну плату. Дякую Підтримати петицію можна за адресою https://petition.president.gov.ua/petition/3158 Подробиці: https://buhgalter.com.ua/news/oplata-praczi/na-sayti-prezidenta-ukrayini-zareyestrovani-petitsiyi-nadbavka-za/
Оля
04.11.2017
Я працюю упсих лікарні , скажіть як правильно нам повинні нараховувати гроші 3200+25 процентів , чи це входить у 3200
Василь
30.08.2019
Я працюю на сміттє-прибиральній машині 17р на роботі виплачують за шкідливість 12%, чи я маю право на пільгову пенсію, якщо небуло атестації на підприємстві,но я ще до цього працював крановщиком, маю 22р стажу,і також не був атестований, чи я маю право на пільгову пенсію , на даний час мені 59р.Дякую за відповідь.
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі