Три підвищення мінзарплати та окладів за ЄТС протягом 2022 – 2024 років
Бюджетна декларація на 2022-2024 роки – це бачення Урядом бюджетної політики на середньострокову перспективу. Документ визначає основні бюджетні показники, цілі державної політики у відповідній сфері з показниками їх досягнення і є основою для складання проекту Державного бюджету на 2022 рік.
Зокрема, у документі зафіксовано, що під час формування видаткової частини на 2022 – 2024 роки буде враховано такі показники мінімальної заробітної плати:
- з 1 січня 2022 року – в розмірі 6500 грн,
- з 1 жовтня 2022 року – в розмірі 6700 грн;
- з 1 січня 2023 року – в розмірі 7176 грн;
- з 1 січня 2024 року – в розмірі 7665 грн.
Нагадаю, що на цей час показник мінзарплати у місячному розмірі становить 6000 грн. А з 1 грудня цього року згідно з Законом про Держбюджет на 2021 рік він збільшиться на 500 грн та буде дорівнювати 6500 грн.
Як бачимо, ця ж сума буде актуальною і з 1 січня 2022 року. І лише з 1 жовтня 2022 року відбудеться невелике збільшення рівня мінзарплати до 6700 грн.
Тобто по-факту з наступного року чекаємо протягом трьох років на триразове підвищення мінзарплати.
Також тричі збільшать розмір посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду Єдиної тарифної сітки:
- з 1 жовтня 2022 року – 2982 грн;
- з 1 січня 2023 року – 3193 грн;
- з 1 січня 2024 року – 3411 грн.
На 1 січня 2022 року посадовий оклад працівника 1-го тарифного розряду залишиться в розмірі 2893 грн, в якому буде встановлений з 1 грудня 2021 року відповідно до постанови КМУвід 20.01.2021 р. № 29.
До речі, вже розраховані розміри посадових окладів за ЄТС на 2022, 2023 та 2024 роки, визначені відповідно до Бюджетної декларації на 2022 - 2024 роки, наведено ТУТ.
На 2022 рік видатки на оплату праці працівників бюджетної сфери розраховано з урахуванням прогнозного розміру посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду ЄТС та прогнозного розміру мінзарплати, а ось працівників державних органів, суддів – на рівні 2021 року.
Видатки на 2023 – 2024 роки на оплату праці працівників бюджетної сфери розраховано з урахуванням прогнозного розміру посадового окладу працівника 1-го тарифного розряду ЄТС та прогнозного розміру мінімальної заробітної плати. А для працівників державних органів, суддів – на рівні 2021 року.
Уряд буде спрямовувати зусилля на зміну підходів до формування фондів оплати праці, грошового забезпечення та суддівської винагороди, зокрема, шляхом «відв’язки» розмірів посадових окладів від розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Державна політика щодо оплати праці на державній службі буде спрямована на посилення кадрового потенціалу держслужби, підвищення прозорості, передбачуваності та справедливості зарплати шляхом посилення ролі сталої частки в структурі зарплати держслужбовців, встановлення конкурентоспроможного рівня зарплати, впровадження класифікації посад держслужби із забезпеченням інтеграції посад фахівців, залучених на роботу в держорганах в рамках здійснення заходів реформи державного управління, до загальної системи оплати праці, збалансування організаційної структури та оптимізації чисельності органів виконавчої влади.