У період відпустки керівник (головний бухгалтер) не може виконувати посадові обов'язки

Тимчасове виконання обов'язків за посадою відсутнього працівника покладається на іншого працівника наказом (розпорядженням) по підприємству, установі, організації.


Згідно із роз'ясненням Державного комітету Ради Міністрів СРСР з питань праці та заробітної плати, Секретаріату Всесоюзної Центральної Ради Професійних Спілок від 29.12.65 р. N 30/39 "Про порядок оплати тимчасового заступництва" (зі змінами, внесеними постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 11.12.86 р. N 521/30-18), що діє в Україні на підставі постанови Верховної Ради України від 12.09.91 р. "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР" тимчасовим заміщенням вважається виконання службових обов'язків за посадою тимчасово відсутнього працівника, коли це викликано виробничою необхідністю.

Відповідно до статті 65 Господарського кодексу України управління підприємством здійснюється відповідно до його установчих документів на основі поєднання прав власника щодо господарського використання свого майна і участі в управлінні трудового колективу.

Власник здійснює свої права щодо управління підприємством безпосередньо або через уповноважені ним органи відповідно до статуту підприємства чи інших установчих документів.

Керівник (головний бухгалтер) підприємства передусім є посадовою особою, яка перебуває з підприємством, установою, організацією у трудових відносинах, що регулюються нормами трудового законодавства України. У період відпустки керівник (головний бухгалтер) не може виконувати посадові обов'язки, оскільки відпустка є формою відпочинку, що гарантується усім працівникам (стаття 45 Конституції України). У період відпустки працівник не може бути притягнений до відповідальності за неналежне виконання своїх обов'язків, а тому його повноваження на цей період мають бути припинені.

Неможливість виконання працівником своїх обов'язків під час відпустки можна обґрунтувати також тією обставиною, що статтею 79 Кодексу законів про працю України передбачена можливість відкликання працівника з відпустки у встановленому порядку. Також законодавством передбачена можливість суміщення посад та виконання обов'язків тимчасово відсутнього працівника. Для виконання функцій керівника (головного бухгалтера) на час його відпустки може бути призначений виконувач обов'язків керівника (головного бухгалтера), який користується усіма повноваженнями керівника (головного бухгалтера), у тому числі правом підпису.

Лист Мінсоцполітики від 17.10.2016 р. N 376/06/186-16

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (20)
Анна
30.11.2016
А что делать если нет замов, которые имеют право подписи и вообще нет замов?
Марічка Анна
30.11.2016
То призначте наказом по установі т.в.о. головбуха із правом другого підпису платіжних документів когось із працівників бухгалтерії на час відпустки головного бухгалтера. У мене - це одна із моїх провідних бухгалтерів, а якби не було б провідних - призначали б будь-кого із бухгалтерів.
Лена Марічка
30.11.2016
а якщо в штаті тільки керівник, бухгалтер та водій , то як тоді ???
Марічка Лена
30.11.2016
Ще не доводилось стикатися з бюджетною установю з трьох осіб %)
Оскана Марічка
01.12.2016
У нас 4 посадових особи + уборщица)))
Патріот 29 Анна
30.11.2016
Бігати додому до начальника за підписом, бо дурість ще ніхто не відміняв!
Юлія
30.11.2016
В штатному розписі один провідний бухгалтер, за мене ніхто не працює, коли я у відпустці, по мірі потреби приходжу і виконую свої обов`язки.
Cемен
30.11.2016
А якщо в установі тільки працює директор, бухгалтер, робітник та прибиральниця тоді кого призначати?
Вера
30.11.2016
Зачем писать эти статьи, если все знают, что на практике это не для всех осуществимо. У меня всего 34 дня отпуска, я один бухгалтер и никто вместо меня работу бухгалтерскую не сделает!!!!!! И даже если я ее сама сделаю, то подпись под ней никто другой не поставит.... Так что мне теперь в отпуск никогда не ходить???? Ходила и буду ходить и во время отпуска буду приходить на работу, начислять зарплату, печатать платежки, отправлять отчеты, заполнять Э-дату и т.д.!!!
Олег
30.11.2016
Міністерства надають роз'яснення, які можна використовувати у роботі лише установам у яких великі штати, але не аж ніяк, не там де працює кілька працівників.
Людмила
01.12.2016
Є ще один вихід - поділ відпустки
Марічка Людмила
01.12.2016
Я так і роблю - беру відпуску частинами, Ділю на 2-3 частини, а інколи і на чотири :(( , хоч і є кого призначати ТВО. Тепер ми за роботою бігаєм (хоч якою), а не вона занами, як колись.
meri
01.12.2016
в мене "перший підпис" йде у відпустку коли потрібно робити платежі. Заступник буде виконувати обов'язки, однак по посад.інструкції немає права підписувати платіжні документи. Як правильно написати наказ на відпустку "На час відпустки право підпису лишаю за собою" чи, все-таки, відкликати з відпустки на 1 день для підписання документів?
Марічка meri
01.12.2016
У нас заступник директора також без права 1-го підпису згідно посадової інструкції, але коли директор йде у відпустку - пише наказ "На час моєї відпустки призначити ТВО заст. директора ПІБ з правом першого підпису фінансових документів".
Тетяна Марічка
09.12.2016
Вибачте, а як казна у Вас платіжні документи приймає з підписом того, кого в картці зразків підписів та печатки немає? Одна справа - довідку підписати, а платіжні як проходять, цікаво.
Авіріна
06.12.2016
Як бути у нашому випадку? Позашкільний навчальний заклад в штаті має 4 працівника, причому з них лише 3 основних і 1 сумісник: директор, керівник гуртка(осн.), керівник гуртка(сумісн.), прибиральниця. Кого призначати?
Оксана Авіріна
06.12.2016
Я теж працюю в позашкільному навчальному закладі))) І весь час на роботі. Буває навіть і ночую, і в вихідні виходжу, і додому несу роботу. І грип на ногах переношу. Я одна бухгалтер, всі педагоги і техпрацівники. І в мене ніяк не виходить підти в відпустку хоч на 3 дні. Завжди треба з казначейством працювати. Тож доля наша така.
Наталія
08.12.2016
А якщо в установі 5 працівників і відповідна фінансова освіта лише в головного бухгалтера?На кого покладати обов"язки,на інженера чи агронома??????Пора закінчувати з законами написаними в далекому минулому,яким більше 50 років.
Ольга
10.01.2017
особливо подобається цей вступ: „Згідно із роз'ясненням Державного комітету Ради Міністрів СРСР з питань праці та заробітної плати, Секретаріату Всесоюзної Центральної Ради Професійних Спілок від 29.12.65 р. N 30/39 "Про порядок оплати тимчасового заступництва" (зі змінами, внесеними постановою Держкомпраці СРСР і Секретаріату ВЦРПС від 11.12.86 р. N 521/30-18), що діє в Україні на підставі постанови Верховної Ради України від 12.09.91 р. "Про порядок тимчасової дії на території України окремих актів законодавства Союзу РСР" Невже цим архаїчним документом ми будемо користуватись ВІЧНО, де нормативні документи, які б застосовувались в сучасних умовах?
12
27.03.2017
Мда.... Ленина сбросили, улицы переименовали, а пользуемся разъяснениями СРСР. Ха-ха-ха-ха. Только у нас можно ВСЕ!
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі