Виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника

Головний державний інспектор відділу з питань експертизи умов праці Управління Держпраців області Ганна Царенко провела семінар у ПАТ «Кіровоградолія» з питань додержання законодавства про працю щодо виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.



 Інспектор пояснила, що виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника  це заміна працівника, відсутнього у зв’язку з хворобою, відпусткою, відрядженням та з інших причин, коли інший працівник поряд зі своєю основною роботою виконує обов’язки тимчасово відсутнього працівника.

Якщо посадовою інструкцією передбачене виконання обов’язків іншого працівника на час його відсутності, то такі обов’язки належать до його трудової функції і виконуються без видання окремого наказу та без доплати. Роботу тимчасово відсутнього працівника покладають на працівників, які мають відповідну професійну підготовку та певну освіту, необхідну для виконання такої роботи.

Посада, за якою відбувається виконання обов’язків, має бути передбачена штатним розписом, але зайнята тимчасово відсутнім працівником. Тобто виконання обов’язків покладається на час відсутності основного працівника, який обіймає цю посаду, тоді як суміщення встановлюється лише за вакантною посадою.

В іншому випадку виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника допускається тільки за згодою працівника і на підставі наказу. У ньому можна визначити перелік видів робіт, які тимчасово має виконувати працівник.

За виконання обов’язків працівнику провадиться доплата. Її розмір установлюється на умовах, передбачених колективним договором. Але слід пам’ятати про обмеження, встановлені законодавством щодо окремих категорій працівників.

Розмір доплати залежить від складності, характеру, обсягу виконуваних робіт та ступеня використання робочого часу, який визначає керівник підприємства в наказі про покладення на працівника обов’язків тимчасово відсутнього працівника. Тобто працівник отримує заробітну плату у вигляді окладу (тарифної ставки) за посадою, яку обіймає, та доплату — за наказом про виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника.

Інспектором було зазначено, що виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника в табелі обліку використання робочого часу не відображається, оскільки здійснюється протягом робочого часу поряд із виконанням обов’язків за основною посадою. Записи про виконання таких обов’язків до трудової книжки та особової картки № П-2 також не вносяться. Виконання обов’язків іншим працівником припиняється у день виходу на роботу працівника, обов’язки якого виконувалися. Окремий наказ про припинення виконання обов’язків не видається.

 


Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (8)
Марія
28.10.2016
А у випадку виконання обов"язків за вакантною посадою, одночасно з виокнанням своїх безпосередніх посадових обов"язків на державній службі, яким чином та у якому розмірі має проводитись доплата?
бухгалтерка
28.10.2016
У третьому абзаці ж написано: "Посада, за якою відбувається виконання обов’язків, має бути передбачена штатним розписом, але зайнята тимчасово відсутнім працівником. Тобто виконання обов’язків покладається на час відсутності основного працівника, який обіймає цю посаду, тоді як суміщення встановлюється лише за вакантною посадою.". Оформлюйте суміщення.
Марія бухгалтерка
28.10.2016
Зрозуміло це. та чи можу я, як начальник відділу, виконувати роботу за сумісництвом ввакантної посади спеціаліста свого ж відділу?
123 Марія
01.11.2016
мене теж хвилює таке питання... хоча, напевне, начальник відділу не може суміщувати, бо це керівна посада... та ще й у своєму відділі... однозначно,що у КРУ виникнуть запитання, а якщо держслужбовець працює багато та безкоштовно - ото молодець і тільки так і можна!)))))))))
Коля
28.10.2016
Не йдуть у відпустку із-за того, що заміна відпускника (тимчасово відсутнього працівника ) не оплачується. За відпускника треба працювати безплатно, а потім цей відпускник буде безплатно працювати за того, хто його підміняв, коли той піде у відпустку. Тому відпустки без оформлення заміщення відпускника не мають сенсу. Таким чином, відпустки накопичуються, і щоб не виплачувати за них компенсацію, законодавством передбачена так звана "ліквідація" держустанов.Тоді усі невикористані дні відпустки анулюються без виплати компенсації, і лише випадково працівник може дізнатися, що його відпусткова компенсація все-таки отримана, але не ним , а його керівництвом...
Коля Коля
30.10.2016
"Ліквідація" держустанови - це переоблік та зміна коду ЄДРПОУ цієї держустанови без скорочення посад . При "ліквідації" держустанови можна звільнити з роботи будь-якого працівника без згоди профспілки і без права поновлення на роботі.
Анна
03.11.2016
Я працюю економістом в бюджетній установі.Влітку у період відпусток на мене було покладено виконання обов"язків бухгалтера, головного бухгалтера і інспектора з кадрової роботи одночасно, при цьому в моїй посадовій інструкції не передбачені ці заміщення та виконання обов"язків цих відсутніх працівників. Але доплати мені ніякої не було. Даже "дякую" ніхто не сказав. Це порушення законодавства, я розумію, але ж що і кому скаржитися - не влаштовує - до побачення...вселенська справедливість!
Євгенія
03.08.2017
Підкажіть будь ласка!
В департаменті органу місцевого самоврядування звільники керівника. Чи може бути виконуючим обов'язки особа, яка працює керівником іншого підприємств без відриву від основної посадової діяльності?
Залишити коментарі:
Ваше ім`я
Коментарі