Держзакупівлі: коли можна відмовити учаснику, який порушує законодавство про захист економічної конкуренції?
В Міністерстві нагадали, що згідно з п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону замовник приймає рішення про відмову учаснику, учаснику попередньої кваліфікації в участі у процедурі закупівлі, попередній кваліфікації учасників та зобов’язаний відхилити пропозицію конкурсних торгів (кваліфікаційну, цінову пропозицію) учасника (учасника попередньої кваліфікації) у разі, якщо суб’єкт господарювання (учасник або учасник попередньої кваліфікації) протягом останніх трьох років притягувався до відповідальності за порушення, передбачене п. 4 ч. 2 ст. 6, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», у вигляді вчинення антиконкурентних узгоджених дій, які стосуються спотворення результатів торгів (тендерів).
Мінекономрозвитку роз’яснило, що у замовника виникають підстави для застосування п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону, починаючи з дати прийняття органами Антимонопольного комітету України рішення про накладення штрафу на суб’єкта господарювання та визнання вчинення ним порушення законодавства про захист економічної конкуренції, передбаченого п. 4 ч. 2 ст. 6, п. 1 ст. 50 Закону України «Про захист економічної конкуренції», за умови прийняття таких рішень після набрання чинності Закону, тобто з 20.04.2014.
Разом з тим форма документального підтвердження відповідності учасників вимозі, встановленій у п. 3 ч. 1 ст. 17 Закону, законодавством не визначена.
Перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеній вимозі визначається замовником самостійно з дотриманням законодавства та принципів, установлених ст. 3 Закону.
Також Мінекономрозвитку інформує, що на офіційному веб-порталі Антимонопольного комiтету України (www.amc.gov.ua) у розділі «Діяльність у сфері державних закупівель» розмiщено Зведені відомості про рішення органів АМКУ щодо визнання вчинення суб’єктами господарювання порушень законодавства про захист економічної конкуренції у вигляді антиконкурентних узгоджених дій, які стосувалися спотворення результатів торгів (тендерів), а також щодо можливого подальшого судового розгляду цих рішень, їх перевірки, перегляду органами АМКУ.
Такі роз’яснення приведені в листі Мінекономрозвитку від 20.10.2014 р. № 3302-05/36411-03.