Інформація по темі "" | Публікації по тегу
18.09.20
7034 2
Друкувати
Обране

На старті нової прозорої оренди державного майна

11 вересня оприлюднені форми примірних договорів оренди на сайті Кабінету Міністрів, затверджені Урядом місяць тому, 12 серпня. 

Ця публікація відкрила можливість розміщувати перші оголошення про оренду державного майна в системі Prozorro.Продажі. 



Нагадаю, кожне таке оголошення має містити проект майбутнього договору оренди, в якому зафіксовані всі умови оренди конкретного об’єкта, крім розміру орендної плати і назви орендаря, які визначатимуться за результатами аукціонів. 

Одразу зазначу, муніципалітети не були зв'язані рішенням Кабінету Міністрів. Вони мали право затвердити власні примірні договори оренди.  

Саме тому перші оголошення про оренду комунального майна з'явилися на Prozorro ще минулого місяця. А перший аукціон відбувся 14 вересня, на який виставили приміщення аптеки у Дніпрі. 

Щоправда, переможцю цього першого аукціону доведеться вирішити для себе дилему: чи підписувати договір, який не відповідає законодавству. 

Справа в тому, що у Дніпрі вирішили працювати з шаблоном договору, який використовувався у роботі виконавчого органу Дніпровської ради ще до зміни закону. 

Натомість переможцю аукціону, який 11 вересня оголосили у Чернігові, не доведеться ламати голову. Він отримає проект договору, який лише несуттєво відрізнятиметься від затвердженого Кабміном. 

У Чернігові за основу взяли проект примірного договору, оприлюднений для громадського обговорення на сайті Фонду ще у квітні. Квітневий документ майже не відрізняється від фінального. 

Ініціатива, яку взяли на себе в КП "Діловий центр" Чернігівської обласної ради, буде винагороджена надходженнями від оренди, які надійдуть до цього КП вже в жовтні.

Поки у Секретаріаті Кабінету Міністрів готували тексти примірних договорів до публікації, Фонд державного майна втілив низку новацій, які мають на меті полегшити потенційним орендарям завдання з пошуку та вивчення цікавих для себе об’єктів. 

Так, потенційний орендар ще до старту перших аукціонів має можливість ознайомитися з переліками вакантних об’єктів, обирати цікаві для себе активи і готуватися до участі в аукціонах. Для цього варто лише перейти до розділу "Оренда" на офіційному сайті Фонду. 

У цьому розділі є пункт "Переліки майна, щодо якого прийнято рішення про передачу в оренду"

Там є 3 переліки вільних для оренди об’єктів: перелік "першого типу", перелік "другого типу" (відповідно до визначеної новим орендним законодавством класифікації), а також перелік чинних договорів, за якими ухвалено рішення про їх продовження на аукціонах.

Як система працювала раніше

Як колись у радянські часи працювала планова економіка — на основі планів, які знизу піднімались вгору, а звідти — після схвалення міністерствами — спукались вниз. 

Зацікавлена особа зверталася до директора державного підприємства (скажімо, до аеропорту) або установи (лікарні чи університету), на балансі якої обліковувалось майно. 

Директор аеропорту чи ректор університету звертався до свого "профільного" міністерства — інфраструктури чи освіти. 

Міністерство збирало певну кількість таких звернень від інших підпорядкованих йому підприємств (інших аеропортів і університетів) і раз на три місяці надсилало інформацію до Фонду. Звичайно, якщо погоджувалось, що майно варто передавати в оренду. 

Якщо не погоджувалось, треба було пояснити міністерству логіку ухваленого рішення. 

Фонд, отримавши від усіх інших міністерств і відомств їх переліки вільного майна, зводив їх до одного переліку і також раз на три місяці публікував єдиний зведений перелік на своєму сайті. 

Переліки містили лише мінімум необхідної інформації: адресу, площу майна, назву підприємства-балансоутримувача і стислу характеристику майна, яка вказувала на його можливе цільове призначення: "гараж" або "будівля лабораторного корпусу". 

Після цього зацікавлена особа могла звернутися до Фонду державного майна з проханням почати процедури з визначення його ринкової вартості та оприлюднити у друкованому виданні Фонду оголошення про вивчення попиту на майно. 

Публікація в газеті Фонду "про вивчення попиту" відкривала зацікавленій особі можливість нарешті подати свою заявку про бажання взяти майно в оренду. Якщо таких заявок було 2 або більше, потрібно було вибороти право на оренду майна на конкурсі, оголошення про який через деякий час знову розміщувалось в газеті. Але це ще не все. 

Публікації оголошення про вивчення попиту передувала інша публікація в тій самій газеті — про конкурс на кращого оцінювача. Знайдений на конкурсі оцінювач здійснював оцінку майна. 

Послуги оцінювача, якого на конкурсі шукав Фонд, оплачувала зацікавлена особа. 

Три ітерації звернень "на гору" із запитами і листами, три публікації в газеті — і ось нарешті конкурс. 

Що змінилось? 

  1. Фонд не отримує більше переліків майна від міністерств і не публікує їх в газеті. Замість цього підприємства заносять інформацію про конкретне майно, яке вони бажають передати в оренду, безпосередньо на сайт Фонду, використовуючи зручний формат Google-форм. 

Не раз на три місяці, а відразу після того як зацікавлена особа до них звернулась або навіть із їхньої власної ініціативи. Це означає, що поки ви читаєте цей матеріал, на сайті Фонду, можливо, з'явився новий потенційний об'єкт оренди. 

Звичайно, роль міністерств в управлінні майном не скасовується. Вони можуть все ще вимагати, щоб рішення про передачу майна в оренду погоджувалось з ними. 

Ці погоджувальні процедури стають внутрішньою справою підприємств. Якщо протягом 40 днів погодження не отримано, вважається, що міністерство погодилось з орендою "мовчазною згодою". 

Регіональні відділення Фонду на місцях перевіряють правильність і повноту інформації, рахують 40 днів від дня звернення до міністерств або перевіряють наявність їх згоди, приймають остаточне рішення про передачу майна в оренду і авторизують публікацію інформації про майно на сайті Фонду.

  1. Нова зручність має свою ціну. Google-форми запрограмовані таким чином, щоб інформація про майно подавалась за єдиним стандартом по всій країні. 

Якщо немає певної відповіді в запитуваному форматі, форма не дозволить здійснити публікацію аж поки така інформація не буде надана. 

Загалом, форма пропонує надати відповіді на більше ніж 90 запитань, більшість з яких є обов'язковими. Це додає клопоту балансоутримувачам і орендодавцям. 

Натомість потенційні орендарі зможуть знайти на сайті Фонду відповідь на більшість своїх запитань про особливості об'єкта оренди. Звичайно, що і фотографії, і поверхові плани і багато іншого. 

  1. Google-форми збирають статистику, яка відкрита для всіх зацікавлених осіб. Ось, скажімо, станом на сьогодні до переліку першого типу внесено 167 об'єктів оренди, і при цьому лише у 22 випадках залишкова балансова вартість є критично низькою (тобто меншою за 10% від початкової). 

Відомо також, що з цих 22 об’єктів ринкова оцінка вже виконана у 7 випадках. Це означає, що по решті 145 об'єктах оренди (або 87% від загальної кількості) аукціони можна розпочинати вже зараз. Без конкурсів на кращих оцінювачів і без зайвих публікацій у газетах. 

  1. Для вашої зручності ми у Фонді налаштували систему зручних фільтрів, за допомогою яких із масиву в тисячі об’єктів ви легко можете відсіяти ті, які максимально відповідають вашим запитам. 

Замість обирати "кота в мішку", ви, як потенційний орендар, ще на етапі вивчення переліків складете для себе більш-менш цілісну картину про будь-який об’єкт, який вас зацікавив.

Ми плануємо йти далі. Весь масив вакантного для оренди майна невдовзі буде зведений до єдиної комплексної бази, яка працюватиме за принципом інтернет-магазинів, досвід купівель на яких має чи не кожен із нас. 

Для цього буде створено окремий вебпортал. За допомогою зручних фільтрів кожен, хто матиме інтерес орендувати у держави майно, швидко і зручно знаходитиме на ньому цікаві для себе об’єкти. 

Кожен слот на порталі буде містити посилання на аукціон в електронній торговельній системі. 

Що варто знати про переліки вакантного майна 

Перелік "першого типу" містить об’єкти, передача в оренду яких відбувається виключно через аукціон. 

За посиланням на перелік об’єктів "першого типу" є два підпереліки. Перший включає в себе об’єкти з переліку "першого типу", рішення про передачу в оренду яких були ухвалені після дати введення в дію нового Закону, тобто після 1 лютого 2020 року. 

Як згадувалось, станом на сьогодні у цьому переліку є 167 об'єктів. Привертає увагу великий павільйон площею 1220,5 кв. м, який пропонується до оренди на 13 років за будь-яким цільовим призначенням, визначеним на розсуд орендаря, на території Національного експоцентру у Голосіївському районі столиці. 

Другий містить об’єкти державного майна, які міністерства і відомства подавали Фонду до набуття чинності закону. 

Закон встановлює, що по таким об'єктам окремого рішення про передачу в оренду не вимагається. Вважається, що таке рішення вже ухвалене. У другому переліку має бути 4262 об'єкти. 

Станом на сьогодні балансоутримувачі і орендодавці розкрили інформацію в розширеному форматі Google-форм вже про 3953 об'єкти (тобто понад 92% від загальної кількості). Із них 1765 об’єктів не потребують ринкової оцінки. Тобто такі об’єкти вже повністю готові до виставлення на аукціон. 

Водночас 2188 об’єктів потребують проведення ринкової оцінки, оскільки їхня залишкова балансова вартість є меншою ніж 10% первісної балансової вартості. Оренда таких об'єктів буде можливою після того як їх балансоутримувачі проведуть ринкову оцінку. 

У цьому переліку підприємців можуть зацікавити 61 вакантний для оренди об’єкт на території Міжнародного аеропорту "Бориспіль" загальною площею в 2913,9 кв. м. 

Потенційних орендарів може зацікавити перелік чинних договорів, які мають бути продовжені через аукціон. 

Наразі в цьому переліку розкрито інформацію про 126 об’єктів державного майна. Для таких об’єктів закон вимагає обов’язкову оцінку, у разі якщо договір оренди, що продовжується, було укладено без проведення конкурсу. Таких договорів є близько 87%. 

Ті об’єкти, які потребують оцінки і її досі не мають, будуть готові до передачі на аукціон лише після її здійснення. 

За законом, оцінку замовляє і робить балансоутримувач майна. Новий орендар після перемоги на аукціоні компенсуватиме її вартість балансоутримувачу. 

Втім, у планах Уряду невдовзі скасувати вимоги обов’язкової оцінки для договорів, які продовжуються на аукціоні. Відповідний проект постанови вже внесений Фондом на розгляд Уряду. 

Об’єкти з переліку "другого типу" — це ті, які відповідно до законодавства передаються в оренду без проведення аукціону. 

Згідно з Порядком передачі в оренду державного і комунального майна вони також поділяються на 2 підпереліки, які користувачі сайту Фонду так само можуть бачити і вивчати. 

Перший підперелік — це скоріше звіт. Звіт про те, що певне приміщення буде надано в оренду без аукціону заздалегідь визначеному заявнику. 

Мова йде про державні установи, дипломатичні представництва і релігійні громади, які не беруть участі в конкурсних процедурах і отримують майно за заявницьким принципом. 

Станом на сьогодні у цьому переліку 41 об'єкт. 

Другий підперелік — це об’єкти, право на оренду яких мають визначені у законі про оренду пільгові категорії орендарів — музеї, приватні заклади освіти, громадські організації, творчі спілки, культурно-мистецькі організації та інші. Передача в оренду майна із цієї групи має ознаки конкурентності. 

Так, законодавство встановлює різні підходи до визначення того з потенційних орендарів, з яким врешті буде укладено договір оренди. 

Залежно від цільового призначення приміщення або типу орендаря використовуватиметься одна з таких процедур: 

1) конкурс нецінових пропозицій за скоринговою (бальною) системою оцінки діяльності потенційного орендаря (для громадських організацій); 

2) розкриття закритих цінових пропозицій від потенційних орендарів (для приватних закладів освіти); 3) принцип першості поданої заявки (для творчих спілок та деяких інших заявників). Більш детально про ці підходи читайте за посиланням

Якщо ви шукаєте приміщення, наприклад, для своєї громадської організації або ж ви хотіли б відкрити свою приватну школу, вас неодмінно зацікавить саме цей перелік. 

Орендар — це також інвестор. Він інвестує у розвиток орендованих активів, створює на орендованих площах бізнес, нові робочі місця та сплачує податки. 

Метою реформи орендних відносин є запровадження прозорих і зрозумілих правил на ринку оренди для всіх його учасників. Ця реформа триває і я продовжу інформувати вас і надалі щодо роботи Фонду в цьому напрямі.

 

Перший заступник Голови Фонду державного майна України
www.epravda.com.ua

 

 

env_icon Отримуйте новини поштою!

Ми будемо надсилати вам найсвіжіші матеріали кожного тижня

Для цього вкажіть своє ім'я та електронну скриньку

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це


коментарі
(2)
Наталка
18.09.2020
А якщо аукціон не відбувся? Які подальші дії?
Маша
21.09.2020
А як здати в оренду кімнату для виборчої комісії? Без аукціону?
Залишити коментар:
pw-image
Читайте сайт за ціною чашки кави
Платне користування buhgalter.com.ua передбачає:
  • доступ до новин, статей, довідників
  • безлімітні завантаження бланків
  • відсутність реклами.
Передплатники «Бюджетної бухгалтерії», «Оплата праці» та користувачі «FIT-Бюджет» отримують безкоштовний доступ до порталу бонусом до передплати.
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
30
грн/
місяць
Вже передплатили? Увійти
Передплата подовжується автоматично щомісяця, але відмовитися можна у будь-який момент. Я погоджуюсь з користувацькими умовами
ic-acc-pay
×

 

Договір публічної оферти

Угода

про умови використання інформаційних ресурсів сайту

Ця Угода укладена між ТОВ «НВП «ФАКТОР» (далі - Компанія) і будь-яким Користувачем (далі загально названі - Сторони) веб-сайту (-ів) buhgalter.com.ua і / або budget.factor.ua, далі іменуються - Сайт.

Загальні положення

Наведені нижче умови є електронною формою документа, що визначає порядок використання, а саме, надання Користувачеві доступу до інформаційних ресурсів через Сайт.

Ця угода (Договір) носить характер публічної оферти, тобто є еквівалентом "усної угоди" і відповідно до чинного законодавства України має належну юридичну силу.

Сайт є об'єктом авторського права і як складного твору, а також "компіляції даних" ("бази даних") охороняється на території України, відповідно до Закону України "Про авторське право і суміжні права".

Всі авторські майнові права на Сайт належать Компанії. Позначення «buhgalter», «Factor» є знаком для товарів і послуг (торговою маркою) і не може використовуватися Користувачем без отримання відповідної ліцензії.

Компанія докладає всіх зусиль щодо забезпечення достовірності і актуальності інформації, представленої на Сайті. Однак Компанія не бере на себе фінансової та іншої відповідальності за результати застосування цієї інформації.

Підписка - повний доступ до всіх матеріалів, розміщених на Сайті. Підписка надається за певну плату на певний строк відповідно до умов відповідного тарифу Підписки.

Автоподовження підписки - сервіс автоматичного продовження підписки.

 

 

1. Прийняття Угоди

 

1.1. Для того, щоб отримати право доступу до інформаційних ресурсів Сайту, Користувачеві необхідно спочатку висловити свою згоду з цією угодою. Користувач не має санкціонованого доступу до інформаційних ресурсів Сайту, якщо він не прийняв або не згоден з умовами цієї угоди.

1.2 Згідно з умовами Договору Компанія надає Користувачам Передплату на платній основі з метою перегляду користувачами окремих матеріалів, розміщених на Сайті. Категорії платної інформації визначаються Товариством самостійно.

1.3. За згодою Користувача з умовами цієї угоди, Користувачеві надається доступ до інформаційних ресурсів Сайту. Інформаційні ресурси надаються «як є» і не припускають наступних доопрацювань.

1.4. Користувач має право припинити користуватися Сайтом в будь-який момент, без спеціального повідомлення Компанії про припинення користування Сайтом.

1.5. Для отримання доступу до ресурсів від Користувача може знадобитися надання інформації про себе (наприклад, відомості про особу, відомості про юридичну особу та інші контактні дані) з метою продовження користування Користувачем послугами Компанії.

1.6. Беручи до уваги безперервне впровадження нових розробок, Користувач визнає і погоджується з тим, що Компанія має право на власний розсуд припинити (тимчасово або остаточно) надання доступу до ресурсів Сайту (або будь-яких окремих функцій Сайту) всім користувачам взагалі або Користувачеві зокрема, без попереднього повідомлення.

1.7. Компанія на постійній основі впроваджує нові розробки для того, щоб надавати найкращі можливі послуги своїм користувачам. Користувач визнає і погоджується з тим, що форма і характер послуг (дизайн сайту, обсяг наданої інформації, тематика і ін.) можуть час від часу змінюватися без попереднього повідомлення Користувача.

 

 

2. Відповідальність сторін

 

2.1. Матеріали Сайту видаються без будь-яких гарантій, неявних або інших. Компанія не несе відповідальність за повноту і точність інформації, що міститься в матеріалах сайту, відповідність її вимогам Користувача.

2.2. Всі ризики, що виникають при використанні матеріалів (ресурсів) Сайту, несе Користувач. Компанія ні за яких умов не несе відповідальності за будь-які понесені Користувачем збитки, у чому б вони не виражалися, в тому числі, в разі якщо компанія була повідомлена про можливість заподіяння збитків.

2.3. Ризик настання негативних наслідків в результаті використання рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті, в повному обсязі несе Користувач. Компанія не гарантує і не підтверджує точність і достовірність, рекомендацій, думок і тверджень, що містяться на Сайті.

2.4. Компанія не несе ніякої відповідальності за будь-які помилки, неточності, втрати часу, порушення в роботі обладнання і ліній комунікацій, проникнення комп'ютерних вірусів, втрати і зміни даних, виникнення дефектів в роботі програм. які виникли, незалежно від причин, в результаті використання Сайту.

2.5. У разі здійснення Користувачем дій, передбачених ст. 50 Закону України «Про авторське право і суміжні права» (порушення авторського права і суміжних прав), Компанія залишає за собою право, без попереднього повідомлення Користувача, за своїм вибором здійснювати дії щодо захисту немайнових і майнових авторських прав та суміжних прав в порядку, встановленому адміністративним, цивільним і кримінальним законодавством.

 

3. Порядок і умови оформлення Передплати

 

3.1 Для оформлення Передплати Користувачеві необхідно:

3.1.1 Авторизуватись або зареєструватися на сайті buhgalter.com.ua шляхом заповнення всіх необхідних полів реєстраційної форми

3.1.2 Уважно ознайомитися з умовами договору і прийняти його,

3.1.3 Ввести необхідні для оплати дані, якщо того вимагає Платіжна система; підтвердити оплату і оплатити.

3.2 Оплата доступу до сайту buhgalter.com.ua проводиться Користувачем на умовах 100% передплати.

3.3 Компанія попереджає користувачів, а Користувачі розуміють і погоджуються з тим, що Платіжна система може стягувати понад вартості послуг будь-якого роду комісії та збори, включаючи комісії мобільних операторів (за їх наявності), надаючи свої послуги тільки в разі, якщо такі комісії і збори будуть оплачені користувачем. Інформацію про такі комісії і збори (за їх наявності) Користувач самостійно може дізнатися в Платіжній системі. Комісії та збори не повертаються і не відшкодовуються Компанією. Користувач, який скористався послугами платіжної системи, вважається попередженим і згодним з їх умовами.

3.4 Компанія має право в односторонньому порядку і без попереднього повідомлення Користувача змінювати умови цього договору, наповнення пакетів Підписка, розміри тарифів і т.п. шляхом розміщення відповідного документа в новій редакції на сайті.

3.5 Зміни умов цього Договору набирають чинності з моменту опублікування на сайті buhgalter.com.ua

3.6 Зміни, що стосуються наповнення пакетів Підписка, розмірів тарифів застосовуються тільки для підписок, придбаних після такої зміни.

3.7 Відмова від послуг після оплати неможлива.

3.8 Користувач не має права:

3.8.1 реєструватися як інша особа; вводити в оману інших користувачів щодо своєї особи, використовуючи реєстраційні дані іншої людини; навмисне спотворювати уявлення про самого себе, свій вік або свої відносини з іншими особами або іншими організаціями; передавати реєстраційні дані, логін і пароль для доступу до системи іншим особам;

 

4. Автоподовження підписки

 

4.1 Учасники оплачують доступ до сайту buhgalter.com.ua щомісяця, надають згоду на послуги автоматичного регулярного продовження Підписки на новий термін (автоподовження Підписки). Після активації даної послуги оплата нового терміну Підписки здійснюється шляхом автоматичного безакцептного списання коштів з рахунку користувача. Послуга автоподовження Підписки надається до тих пір, поки Користувач не повідомить про її скасування в особистому кабінеті користувача, заповнивши необхідну форму.

4.2 Послуга вважається скасованою з наступного оплатного періоду.

4.3 Послуга активується при здійсненні першої або чергової оплати Підписки, що означає згоду користувача з тим, що після закінчення оплаченого строку дії Передплати Договір автоматично пролонгується на тих же умовах на той же термін з автоматичним списанням вартості Передплати з рахунку Користувача

4.4 У разі недостатності коштів на рахунку користувача або неможливості проведення платежу Підписка на новий термін не надається, а послуга «автоподовження Підписки» відключається, до моменту появи коштів на рахунку користувача або заміни користувачем рахунку в особистому кабінеті).

4.5 При зміні Товариством тарифів на підписку автоподовження Підписка на черговий новий термін, наступний за періодом, протягом якого відбулася така зміна буде здійснено за новим тарифом.

 

5. Припинення відносин з Компанією. зміна угоди

 

5.1. Компанія і Користувач домовилися, що компанія має право припинити підтримувати Сайт (надавати доступ / надавати послуги) в будь-який час на власний розсуд.

5.2. Компанія залишає за собою право припинити доступ до Сайту, якщо: доступ до Сайту втрачений через відсутність зв'язку на маршруті від Користувача до Сайту; Користувачеві відмовлено в доступі до Сайту внаслідок порушення ним «Інтрукціі користування сайтом» (http://budget.factor.ua/faq.php) або перевищення обсягу прав на використання Сайту.

5.3. Компанія залишає за собою право за своїм вибором без попереднього повідомлення та / або роз'яснення причин: змінювати, виправляти, обмежувати, припиняти чи зупиняти дію Сайту і будь-яких його розділів (матеріалів, ресурсів, сервісів); відмовляти Користувачеві в доступі до користування Сайтом і / або будь-якого його розділу. Задоволення / розгляд потреб Користувача при використанні Сайту не є обов'язком Компанії.

 

6. Заключні положення

 

6.1. Сайт може містити посилання на інші Інтернет - сайти. Дані сайти не перебувають під контролем Компанії і Компанія не несе відповідальності за зміст даних сайтів та / або зміст сайтів, посилання на які знаходяться на даних сайтах. Посилання на інші сайти включені в Сайт тільки для зручності користувачів і не означають згоду Компанії та його посадових осіб з вмістом даних сайтів. Інші Інтернет - сайти можуть містити посилання на Сайт без спеціального дозволу Компанії.

6.2. У разі незгоди Користувача з будь-яким з умов цієї угоди він зобов'язаний негайно припинити використання Сайту і / або будь-якого з його розділів.

6.3. У разі якщо компетентними органами / особами частина цієї угоди буде визнана недійсною, такою, що суперечить законодавству і не підлягає застосуванню, це не тягне неможливість застосування інших положень цієї угоди. Ця угода діє повною мірою в рамках, встановлених чинним законодавством.

6.4. До відносин в рамках цієї Угоди застосовується право України. Користувач і Компанія домовилися підкорятися при виникненні будь-яких спорів, що виникають у зв'язку зі справжньою угодою (використанням Сайту), виключно юрисдикції судів України.

Для того, чтоб распечатать текст необходимо авторизоваться или зарегистрироваться
Закрити
icon-block
Заважає реклама?
Ви маєте можливість її відключити всього за 30 грн