Відновлення нерухомого майна: що змінилось у закупівлях?
Зміни до істотних умов договору закупівлі: перелік випадків доповнено
Насамперед змінено перелік випадків, коли замовнику дозволено вносити зміни до істотних умов договору про закупівлю. Маємо на увазі випадки, наведені в п. 19 постанови № 1178*.
Тож зазначені зміни стосуються закупівель робіт з будівництва в рамках відновлення об’єктів нерухомості, пошкоджених внаслідок воєнних дій.
УВАГА!
Постанова № 1205 набрала чинності 17.11.2023
Відтепер Кабмін дозволив зменшувати обсяги закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об’єктів нерухомого майна. Втім, для застосування цієї норми постанови № 1178 передбачено певні умові:
— по-перше, такі договори мають бути укладені відповідно до Порядку № 382*;
— по-друге, розроблення проєктної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проєктної документації в установленому законодавством порядку.
З огляду на це замовникам необхідно переглянути тендерну документацію та привести її у відповідність до оновленого п. 19 постанови № 1178.
Змінено процедуру відновлення пошкодженої нерухомості
Також постановою № 1205 унесено зміни до Порядку № 382.
Зокрема, серед основних змін є такі:
— уточнено, що відновлення пошкоджених об’єктів нерухомого майна (індивідуальних житлових будинків) в населених пунктах шляхом нового будівництва здійснюють на підставі наданих замовником робіт та обраних власником знищеного нерухомого майна планувальних рішень. Також наведено обмеження загальної площі нового об’єкта будівництва з огляду на площу знищеного об’єкта нерухомого майна;
— в окремому п. 101 передбачено, яким вимогам повинні відповідати відновлені об’єкти нерухомого майна;
— доповнено, що розроблення проєктної документації на відновлення об’єктів нерухомого майна здійснюють відповідно до Порядку розроблення, здійснення експертизи та застосування проектів повторного використання у будівництві, затвердженого постановою КМУ від 14.10.2022 № 1160.
Зазначимо, що саме в Порядку № 382 визначено процедуру реалізації експериментального проєкту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії рф.
До речі, учасниками такого експериментального проєкту є облдержадміністрації (обласні військові адміністрації), органи місцевого самоврядування, які виявили бажання взяти участь в експериментальному проєкті, служби відновлення та розвитку інфраструктури в областях. У свою чергу, замовниками робіт (послуг) з відновлення населених пунктів і одержувачами бюджетних коштів у межах реалізації експериментального проєкту є служби відновлення та розвитку інфраструктури в областях. Тож вимоги Порядку № 382 стосуються певної категорії учасників та замовників робіт.
За матеріалами сайту i.factor.ua