До Порядку складання кошторисів внесуть зміни
Мінфін розробив проект постанови КМУ «Про внесення змін до Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог щодо виконання кошторисів бюджетних установ».
Проект постанови розроблено з метою актуалізації Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228.
Проектом пропонуються зміни до положень Порядку, а саме:
- щодо участі у процесі складання, розгляду та затвердження кошторисів відповідального виконавця з урахуванням вимог ч. 4 ст. 20 БКУ;
- урегулювання норм щодо бюджетних асигнувань установ, для яких заплановані видатки на бюджетний період, але не створені протягом бюджетного періоду;
- уточнення положень щодо внесення змін до спеціального фонду кошторису за власними надходженнями бюджетних установ в іноземній валюті та у вигляді майна (активів) в натуральній формі.
Зокрема, щодо внесення змін до спецфонду, то тут передбачать наступне:
1) У разі коли фактичний обсяг видатків за власними надходженнями більший, ніж планові показники, враховані у спеціальному фонді кошторису, у зв’язку зі зміною офіційного курсу гривні до іноземної валюти, встановленого Нацбанком України, розпорядник складає довідку про внесення змін до кошторису в частині спеціального фонду не пізніше п’яти робочих днів після початку наступного бюджетного періоду та надає органу Казначейства.
2) У разі проведення розпорядниками операцій в натуральній формі, крім випадків, передбачених ч. 4 ст. 13 БКУ (цією нормою передбачено, що надходження бюджетних установ у вигляді майна (активів) в натуральній формі, отримане від інших бюджетних установ, які відповідно до законодавства виконують функції з управління об'єктами державної (комунальної) власності, у межах відповідного бюджету, не є власними надходженнями таких бюджетних установ), вносяться зміни до спеціального фонду кошторису за відповідними підгрупами власних надходжень та відповідних видатків шляхом збільшення планових показників з урахуванням фактичного обсягу цих операцій за умови відсутності або перевищення таких планових показників.
Розділ «Порядок складання проектів кошторисів» планують перейменувати у «Загальні вимоги до складання проектів кошторисів» та викласти його пп. 10 - 14 у новій редакції.
Передбачається, що визначення обсягів видатків в проектах кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису, планів використання бюджетних коштів та помісячних планів використання бюджетних коштів здійснюється з урахуванням, зокрема:
- нормативно-правових актів, що регулюють діяльність головного розпорядника у відповідній галузі (сфері діяльності), у тому числі надання послуг, гарантованих державою, та інших послуг, що надаються фізичним та юридичним особам (публічних послуг);
- зобов'язань, передбачених договорами (контрактами);
- періодичності виконання окремих бюджетних програм, а також окремих заходів, що здійснюються в межах бюджетних програм;
- цін і тарифів на відповідні товари (роботи, послуги), закупівлю яких передбачається здійснювати у межах бюджетної програми.
Також визначать, що головні розпорядники під час розгляду отриманих кошторисів, планів асигнувань загального фонду бюджету, планів надання кредитів із загального фонду бюджету, планів спеціального фонду, зведення показників спеціального фонду кошторису, планів використання бюджетних коштів (крім планів використання бюджетних коштів одержувачів), помісячних планів використання бюджетних коштів перевіряють:
- дотримання вимог законодавства, а також вказівок щодо складання кошторисів на плановий бюджетний період;
- додержання режиму економії, включення до кошторисів бюджетних асигнувань, зумовлених характером діяльності установи;
- дотримання доведених у лімітних довідках річних обсягів бюджетних асигнувань та їх помісячного розподілу з урахуванням термінів проведення окремих заходів і можливості здійснення відповідних видатків бюджету та надання кредитів з бюджету протягом бюджетного періоду;
- підтвердження показників розрахунками та економічними обґрунтуваннями.
Крім цього уточнять, що у разі коли бюджетний розпис на плановий бюджетний період не затверджено в установлений законодавством термін, в обов'язковому порядку затверджується тимчасовий розпис бюджету на відповідний період та надається відповідному органу Казначейства. Казначейство доводить витяги з тимчасового розпису бюджету головним розпорядникам. А головний розпорядник, в свою чергу, доводить витяги з тимчасового розпису бюджету відповідальним виконавцям, розпорядникам нижчого рівня.