7076 5

Верховна Рада України ухвалила Закон "Про державну службу"

Закон визначає принципи, правові та організаційні засади забезпечення публічної, професійної, політично неупередженої, ефективної, орієнтованої на громадян державної служби, яка функціонує в інтересах держави і суспільства, а також порядок реалізації громадянами України права рівного доступу до державної служби, що базується на їхніх особистих якостях та досягненнях.

Відповідно до закону, державна служба – це публічна, професійна, політично неупереджена діяльність з практичного виконання завдань і функцій держави, зокрема щодо:

  1. аналізу державної політики на загальнодержавному, галузевому і регіональному рівнях та підготовки пропозицій стосовно її формування, у тому числі розроблення та проведення експертизи проектів програм, концепцій, стратегій, проектів законів та інших нормативно-правових актів, проектів міжнародних договорів;
  2. забезпечення реалізації державної політики, виконання загальнодержавних, галузевих і регіональних програм, виконання законів та інших нормативно-правових актів;
  3. забезпечення надання доступних і якісних адміністративних послуг;
  4. здійснення державного нагляду та контролю за дотриманням законодавства;
  5. управління державними фінансовими ресурсами, майном та контролю за їх використанням;
  6. управління персоналом державних органів;
  7. реалізації інших повноважень державного органу, визначених законодавством.

Законом, зокрема, встановлюється, що державний службовець – це громадянин України, який займає посаду державної служби в органі державної влади, іншому державному органі, їх апараті (секретаріаті), одержує заробітну плату за рахунок коштів державного бюджету та здійснює встановлені для цієї посади повноваження, безпосередньо пов’язані з виконанням завдань і функцій такого державного органу, а також дотримується принципів державної служби.

Закон ухвалено з пропозиціями, оголошеними під час обговорення.  Відповідний законопроект зареєстровано за №2490.

http://iportal.rada.gov.ua


В законі зазначено, що українській мові надано статус мови офіційного спілкування посадових осіб державних органів та органів місцевого самоврядування під час виконання посадових обов’язків, а також це мова діловодства і документації цих органів та посадових осіб. При цьому йдеться про те, що державний службовець повинен вільно володіти державною мовою «і, за потреби, регіональною мовою або мовою національних меншин, визначеною відповідно до закону».

Закон вступить в дію з 01.05.2016 року

Законом визначено 3 категорії держслужбовців та 9 рангів:

- категорія “А” (вищий корпус державної служби)

До цієї категорії включено керівника Секретаріату Конституційного Суду України та його заступників, керівників апарату Верховного Суду України, апарату вищих спеціалізованих судів України та їх заступників. Зауважимо, перша редакція проекту пердбачала, що до цієї категорії також віднесено і відповідних керівників апаратів ДСАУ, ВККСУ, ВРЮ тощо.

- категорія “Б” (керівники підрозділів, в т.ч. керівники апаратів апеляційних та місцевих судів та їх заступники)

- категорія “В” — інші посади державної служби, не віднесені до категорій “А” та “Б”.

Документ також передбачає конкурсну процедуру обрання на посади державної служби, створення відповідних дисциплінарних комісій, порядок службового розслідування тощо.

Право на рівний доступ до державної служби мають громадяни України, яким виповнилось 18 років, які вільно володіють державною мовою та яким присвоєно ступінь вищої освіти не нижче:

  1. магістра —  для посад категорій “А” і “Б”;
  2. бакалавра, молодшого бакалавра — для посад категорії “В”.

Також відзначимо, відповідно до Закону заробітна плата державного службовця складається з:

  • посадового окладу;
  • надбавки за вислугу років;
  • надбавки за ранг державного службовця;
  • виплати за додаткове навантаження у зв’язку з виконанням обов’язків тимчасово відсутнього державного службовця за рахунок економії фонду оплати праці державного органу;
  • премії (у разі встановлення).

Мінімальний розмір посадового окладу групи 9 у держорганах, юрисдикція яких поширюється на територію одного або кількох районів, міст обласного значення, становить:

  • з 1 січня 2017 року - 1,25 розміру мінімальної заробітної плати;
  • з 1 січня 2018 року - 1,5 розміру мінімальної заробітної плати;
  • з 1 липня 2018 року - 1,75 розміру мінімальної заробітної плати;

Керівники державної служби протягом двох років з дня набрання чинності цим Законом у межах економії фонду оплати праці мають право встановлювати державним службовцям додаткові стимулюючі виплати.

 

 



загрузка...
Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі (5)
Інна
10.12.2015
Цікаво куди припишуть посади бухгалтерів, головний бухгалтерів згідно цього нового закону.
Sin
11.12.2015
Так же интересуют главные специалисты - айтишники ))
StefaNa
11.12.2015
Знімуть з нас держслужбу і посадать на мінімалку
оксана
11.12.2015
По экономическому определению "зароботная плата - это колличество труда выраженное в денежной единице". Так вот у меня вопрос (наверное риторический) - как много работает госслужащий категории " А" что у него такие уровни зарплаты. И кто решил, что остальные плохо и мало работают. Если наши правители, у которых супер пупер образование в оксфордах полученное, вспомнят об экономическом значении зарплаты и о социальной справедливости - все будет ОК.
Людмила
11.12.2015
Закон ухвалили, а заробітну плату - чекайте. ....