Чи скорочувати основну щорічну відпустку працівникові органу місцевого самоврядування до 24 календарних днів?
Відповідаємо на запитання:
Дійсно, підстави для такого запитання існують.
Закон України від 15.03.2022 № 2136-ІХ «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» (далі – Закон № 2136) визначає особливості трудових відносин працівників усіх підприємств, установ, організацій в Україні незалежно від форми власності, виду діяльності і галузевої належності, а також осіб, які працюють за трудовим договором з фізичними особами, у період дії воєнного стану, введеного відповідно до Закону України “Про правовий режим воєнного стану”.
Ч. 1 ст.12 Закону № 2136 встановлено, що «у період дії воєнного стану щорічна основна оплачувана відпустка надається працівникам тривалістю 24 календарні дні.
Тобто, якщо тривалість щорічної основної відпустки працівника становить більше 24 календарних днів, різниця днів відпустки не втрачається, а має бути надана після закінчення дії воєнного стану (дивись Коментар Міністерства економіки України до Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» від 15.03.2022 р. № 2136-ІХ»).
Але ч. 5 ст. ст. 21 Закону України від 07.07.2001 № 2493 «Про службу в органах місцевого самоврядування» (далі – Закон № 2493) передбачено, що посадовим особам місцевого самоврядування надається щорічна відпустка тривалістю 30 календарних днів, якщо законами України не передбачено тривалішої відпустки, з виплатою допомоги на оздоровлення у розмірі посадового окладу.
Однак людей турбує: скорочувати тривалість щорічної основної відпустки посадовцям ОМС з 30 до 24 днів за Законом № 2136, чи не скорочувати?
Закон № 2136 є частиною законодавства про працю, а на посадових осіб місцевого самоврядування поширюється дія законодавства України про працю з урахуванням особливостей Закону № 2493 (ч.3 ст.7 Закону № 2493).
Види і тривалість щорічних відпусток посадовим особам місцевого самоврядування визначає ст. 21 Закону № 2493 – 30 календарних днів.
Національне агентство України з питань державної служби надало «Відповіді на запитання щодо дії окремих положень Закону України від 15 березня 2022 р. № 2136 «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану» для посадових осіб місцевого самоврядування», в тому числі й на питання, що розглядається: «Враховуючи вищевикладене, на думку НАДС, частина перша статті 12 Закону № 2136-ІХ до посадових осіб місцевого самоврядування не застосовується, а кількість днів щорічної основної оплачуваної відпустки для посадових осіб місцевого самоврядування не скорочується».