Інформація по темі "" | Публікації по тегу
13.04.21
25793 1
Друкувати
Обране

Е-лікарняні: з 1 травня новий порядок видачи листків непрацездатності

Кабмін постановою від 31.03.2021 р. № 323 виклав у новій редакції Порядок організації ведення Електронного реєстру листків непрацездатності та надання інформації з нього. Новий Порядок застосовуватиметься з 1 травня 2021 року.

Реєстр буде вестися з метою забезпечення накопичення, зберігання, обліку та використання інформації про сформовані (видані), продовжені листки непрацездатності для реалізації прав застрахованих осіб на отримання допомоги по тимчасовій непрацездатності, по вагітності та пологах, оплату перших п'яти днів тимчасової непрацездатності, що здійснюється за рахунок коштів роботодавця, а також для проведення перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності.

Обов’язок формування та ведення Реєстру покладено на Пенсійний фонд, який є володільцем інформації, що міститься в ньому.

Суб'єктами інформаційного обміну є НСЗУ, Пенсійний фонд та ФСС.

Ведення Реєстру передбачає:

1) створення записів у Реєстрі;

2) оброблення в Реєстрі інформації про листки непрацездатності та інформації, що надходить із джерел, визначених п.п. 1 - 5 п. 8 оновленого Порядку ведення Реєстру;

3) формування єдиного реєстраційного номера листка непрацездатності;

4) пошук відомостей у Реєстрі;

5) внесення змін до Реєстру;

6) передачу інформації між суб'єктами інформаційного обміну, інформаційну взаємодію їх інформаційно-телекомунікаційних систем;

7) формування повідомлень суб'єктам інформаційного обміну, застрахованим особам, страхувальникам;

8) надання відомостей з Реєстру застрахованим особам, страхувальникам, Держпраці;

9) використання довідників і класифікаторів державних реєстрів, а також Національного класифікатора НК 025:2019 "Класифікатор хвороб та споріднених проблем охорони здоров'я", україномовного варіанта Міжнародної класифікації первинної медичної допомоги ICPC-2-E;

10) функціонування порталу послуг для забезпечення доступу до інформації, що обробляється в Реєстрі, отримання відомостей з Реєстру, періодичне оприлюднення інформації з Реєстру.

Оприлюдненню (у знеособленому вигляді!) підлягає така інформація з Реєстру:

1) єдиний реєстраційний номер листка непрацездатності, дата його відкриття, продовження, закриття, відомості щодо перевірки обґрунтованості його видачі (у разі проведення);

2) кількість, причини, середня тривалість зареєстрованих листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, за адміністративно-територіальними одиницями, закладами охорони здоров'я, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність;

3) кількість необґрунтовано виданих і продовжених листків непрацездатності за місяць, квартал, рік, за адміністративно-територіальними одиницями, закладами охорони здоров'я, особами, що засвідчили тимчасову непрацездатність;

4) кількість днів тимчасової непрацездатності за місяць, квартал, рік, за адміністративно-територіальними одиницями, страхувальниками;

5) суми допомоги, що виплачені на підставі листків непрацездатності, за місяць, квартал, рік, за страхувальниками.

Доступ до цієї інформації з Реєстру є вільним та не потребує електронної ідентифікації користувача на порталі послуг.

При цьому інформація з Реєстру, що містить відомості про реєстраційний номер облікової картки платника податків, період і причину непрацездатності, надається тільки:

  • особі, якої зазначені відомості стосуються,
  • її страхувальнику - за період перебування особи у трудових відносинах із ним відповідно через електронні кабінети застрахованої особи та страхувальника на порталі послуг,
  • особі, яка засвідчила тимчасову непрацездатність, - через електронну систему охорони здоров'я.

Дані до Реєстру надходитимуть:

1) з електронної системи охорони здоров'я, - про медичні висновки, що внесені до Реєстру медичних висновків в електронній системі охорони здоров'я, на підставі яких формуються листки непрацездатності;

2) із Фонду соціального страхування про:

  • результати перевірки обґрунтованості видачі та продовження листків непрацездатності застрахованим особам;
  • суми допомоги, які виплачено на підставі листків непрацездатності;
  • відмову в наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності у випадках, визначених законодавством;
  • зміни причини непрацездатності та їх підстави;
  • направлення на лікування та/або надання реабілітаційної допомоги у відділенні санаторно-курортного закладу після перенесених захворювань і травм безпосередньо із стаціонару закладу охорони здоров'я або реабілітаційного закладу, відділення, підрозділу із зазначенням дат початку та закінчення лікування/надання реабілітаційної допомоги, дати та номера договору, назви санаторно-курортного закладу;

3) від страхувальників, - про суму оплати перших п'яти днів тимчасової непрацездатності та суму допомоги по тимчасовій непрацездатності, які нараховано та виплачено на підставі листків непрацездатності; про відмову в оплаті перших п'яти днів тимчасової непрацездатності та/або наданні застрахованій особі допомоги по тимчасовій непрацездатності у випадках, передбачених законодавством; про наявність у застрахованої особи статусу, зазначеного в п. 5 ч. 1 ст. 24 Закону України «Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування»; про наявність у членів сім'ї застрахованої особи, які потребують догляду, статусу постраждалого внаслідок Чорнобильської катастрофи, інвалідності;

4) від органів опіки та піклування, - відомості про факт усиновлення дитини застрахованими особами протягом двох місяців з дня її народження, зазначеного у свідоцтві про народження;

5) від централізованого банку даних з проблем інвалідності, - про встановлення медико-соціальною експертною комісією групи інвалідності (зміни групи інвалідності, підтвердження раніше встановленої групи інвалідності), невстановлення групи інвалідності при повторному огляді.

Тобто постановою № 323 Кабмін фактично оновил алгоритм видачі листків непрацездатності для електронізації послуги «е-лікарняний».

В МОЗі сподіваються на те, що запуск е-лікарняних допоможе мінімізувати корупційні ризики видачі необґрунтованих лікарняних, а також значно пришвидшить отримання страхових виплат громадянами та зменшить навантаження на лікарів.

Помітили помилку? Виділіть її та натисніть Ctrl+Enter, щоб повідомити нас про це
Коментарі
1
!!
13.04.2021
До 01.05.2021 залишилося менше 3 тижнів. Як візьме лікарняні з Реєстру і як бухгалтерія повинна надсилати в Реєстр дані про суму оплати?про суму оплати Подробиці: https://buhgalter.com.ua/news/kadrova-sprava/e-likarnyani-z-1-travnya-noviy-poryadok-vidachi-listkiv/
Залишити коментар:
Для того, щоб роздрукувати текст необхідно авторизуватись або зареєструватись
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі